Ngn här som custar v-twin glidare?

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Sluta tjaffsa nu o va trevliga. Hoj som hoj... bara för att man gillar en annan typ av hoj betyder det inte att folk måste bete sig som idioter mot personen. Det slår tillbaka för eller senare. Intresset ligger nog hos alla hojtyper i att KÖRA HOJ. Sen att vissa föredrar att göra det på en supermotard o andra på en 125:a är väl ändå upp till dom? Välkommna honom istället så ska ni se att det blir mycket trevligare stämning än om ni bara djävlas med honom. Ska man förbjuda människor med bakgrund av sitens namn är det nog många siter som tappar väldigt många medlemmar. Jag har just nu ingen hoj... skall jag bli bannad för det då? Samma resonemang eg. Jag har ju ingen sporthoj.

Nej skärpning, det blir så mycket trevligare om folk bemöter folk som dom själva vill bli bemötta. Givetvis kommer folk hoppa på mig med nu.

Cato:
Kika på fälgar, gaffel och bromsar... det är det som gör den HD:n häftig. Mycket möjligt att matt svart skulle göra den ännu råare men den får ett helt annat utseende när man byter bort det han gjort.

Last edited:

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Jag tycker alla ska vara välkomna, oavsett hojtyp. Att det sedan heter Sporthoj.com och till största delen besöks av ägare till sporthojar och liknande borde inte hindra något tycker jag. Jag tycker till och med att man kan lägga till ett glidarforum så siten blir komplett och döpa om Supermotard till motard/offroad men det är ju bara vad jag tycker.

Tänk vilken genomslagskraft forumet kunte få bland hojåkare bara man gjorde ett par små ändringar. Själv har jag åkt allt från offroad, sporthoj, glidare och nu motard.

Blir man portad från forumet om man säljer motardhjulen och sätter på vanliga crosshjul på den?

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
McB skrev:
Hur definierar vi en sporthoj? Massa dyra plastkåpor? Nej, det funkar inte. Alla hojar där man kan ägna sig åt aktiv, sportig körning tycker jag kan kallas sporthoj. Detta innefattar alltså motarder, streetfighters och i viss mån 125or.

Det enda vi kan vara överrens om är att det INTE innefattar glidare.

Hur definerar vi aktiv, sportig körning? Gär det inte att åka fort och svänga med en VTX tex?

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Sluta nu! Även om Mcb var ganska rolig är det inte roligt i längden!

Varför en VN800 Cato?
Det råkar vara den enda glidare jag kört! Billig i försäkring men den är väldigt slö, det finns ju glidare med mycker mer klös!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Smaken är som baken. Personligen tycker jag att "glidare" är ungefär så patetiskt som något kan bli. Nu finns det så klart gradskillnader i glidarhelvetet också men skalan börjar på töntigt och går över till skittöntigt - brytpunkten mellan de två börjar där fransarna gör entré.

Om det är ok med glidare på forumet så torde det väl också vara ok med bilar. Personligen tror jag mig ha mer gemensamt med folk som gillar snabba bilar och kör hårt med dem (ej att förväxla med folk som gillar att putsa på sina snabba bilar) än jag har med folk som gillar att "åka långsamt med stil" (en eufemism för att de inte längre är sexuellt aktiva). Det är inte antalet hjul som avgör graden av samhörighet. Det är inte det som gör att det är kul att läsa och skriva här.

Cato: detta är inte riktiat till dig. Det är en provokation till de homosexuella som låtsas vara sympatsikt inställda till din sak men i själva verket bara ser dig som ett sexobjekt. :slicka

:hej

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Vart går gränsen för en glidare då? W-max tycks vara en helt accepterad hoj men vad är den stora skillnaden mellan den och en annan glidare förutom det uppenbara d.v.s. motorn? Chassi/väghållningsmässigt lär det nog inte vara några enorma skillnader mellan en V-max och en vanlig glidare. Om argumentet är att V-maxen går bra rakt fram godkänner man inte då samtidigt den nya hd:n? Det hela bottnar nog i barnslighet och trams.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Gilgo skrev:
Vart går gränsen för en glidare då? W-max tycks vara en helt accepterad hoj men vad är den stora skillnaden mellan den och en annan glidare förutom det uppenbara d.v.s. motorn? Chassi/väghållningsmässigt lär det nog inte vara några enorma skillnader mellan en V-max och en vanlig glidare. Om argumentet är att V-maxen går bra rakt fram godkänner man inte då samtidigt den nya hd:n? Det hela bottnar nog i barnslighet och trams.

V-max är lika mycket glidare. Ingen "acceptans" från mitt håll.

Fan, skulle inte jag lägga ner den här diskussionen? :(

Cato

Just Cruisin....
Gick med
18 Aug 2003
Hoj
im on the prowl...
Skit samma..
kör andra mc oxå... är inte fast i någondera träsk...
men jag gillar ju custom bilar oxå därav gillandet av custom hojar..
vn 800 i drifter utförandet vill jag som sagt ha.. pga skärmpaketet som jag vill bredda o göra cleant... fetare bakhjul annan framgaffel etc..
gillar att bygga!
visst siten heter sporthoj.com jag kan tävla i slöast runt en bana...
;)
och ja jag är jävligt sexig!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Gilgo skrev:
Du har fel. Det hela bottnar i forumrelevans. Detta är ett forum för sporthojar och även om ingen kan dra upp en gräns som alla kan acceptera är det likväl uppenbart att vissa saker inte passar in under beteckningen sporthoj. Uppenbart i bemärkelsen uppenbart för alla alltså.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
V-max är lika mycket glidare. Ingen "acceptans" från mitt håll...
V-Maxen är byggd för att besegra allt i rödljusrejs, tävla. En crossbåge är byggd för att komma runt jordig, ojämn bana så fort som möjligt. En sporthoj är byggd för... Eh, för att likna en båge som är byggd för att köra runt en RR-bana så fort som möjligt :rodnar . Osv. Manliga grejer med resultat som går att mäta. Men att customisera en fabrikscustomiserad båge där man redan från början försökt ge den så dåliga egenskaper som möjligt - och lyckats väl? Ingen toppfart, inget drag, ingen väghållning, inget nånting vettigt. Vad är det för sport i ett sånt fordon? Det är klart, det påminner väldigt mycket om en del bedömningssporter, som t ex konstsim och skidbalett, men det är inte riktigt min grej. Inte sånt jag vill läsa om. Men va fan, det är inte jag som bestämmer, så fortsätt ni att skriva om isdans och SM i luftgitarr.

:squid

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Mig veterligen har det aldrig någonsin stått i reglerna att det är sporthojar endast här. Sitens namn antyder att det är så men då bör man väl förbjuda supermotard, cross, enduro, alla mopedister, alla som kör mindre snabba hojar typ ER-5, GSXF600 o.s.v. De är ju i ordets rätta bemärkelse ej sporthojar. Så låt han vara och låt alla vara välkomna oavsett vilken hoj de föredrar. Jag ser inte meningen med att klaga o bråka med folk endast för att dom gillar en annan typ av hoj. Bara för att han kör eller gillar glidare betyder det inte att inte har något vettigt att tillföra. För det är väl ändå det som är ett forums mening, att folk skall få diskutera och framföra sina åsikter? Det är väl dock det vi gör nu men på ett väldigt barnsligt och onödigt sätt.

Vidare trodde inte jag att köra hoj handlade om att tävla... jag har levt i tron om att det handlade om att ha skoj. Jag tycker det är skoj att köra hoj. Men då kanske jag inte är välkommen? Jag tror nog ändå alla kan enas om att man kör för att det är skoj. Om man då kör på en HD eller en R1:a spelar väl ingen roll? Syftet är det samma bara verktyget som skiljer. Sen så tror jag att det kan tillföra bra saker på forumet om man låter alla olika hojtyper vara välkomna. Är ni rädda för folk som kör glidare eller vad är problemet. Jag tror knappast att det handlar om något så banalt som namnet på siten vilket många tycks vilja antyda.

Forumets regler: http://www.sporthoj.com/regler.php
Läs och begrunda!

Står ej i reglerna så det måste nog vara så att det är medlemmar på forumet som har fått för sig att det är på ett visst sätt. Man blir inte en idiot som skall behandlas illa p.g.a. hojval.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Titta på loggan, vad står det där? Jo, "Här snackas det sporthoj". Ärendet utrett.

Gilgo

MES
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
...
Ok, låt oss då förbjuda allt utom hojar med beteckningar såsom: CBR, GSX-R, YZF, FZR o.s.v. Hojar som inte är byggda för att snabbast ta sig runt en bana av något slag är inte välkomna. Banna mig för jag har just nu bara en damcykel. (Stannar gärna kvar trots min avsaknad av sporthoj men enligt vissa så bör jag inte det. Krockade förra året o har inte köpt nån ny.) Jag tror forumet skulle förlora VÄLDIGT många medlemmar om man tillämpade resonemanget att sporthojar endast är tillåtna då sporthoj är likställt med hoj som är byggd för "tävling". Finns t.o.m. folk i denna tråd som äger hoj som EJ är sporthoj. Ska ni inte ge er på dom med? Av med skygglapparna och var glada istället för sura, bittra, enkelspåriga,...... bla bla bla fånar.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0