Ni byggare.(Kost&fritid)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Till alla er som är snickare eller byggare som jobbar 7-16.

Hur orkar ni leva på mackor precis varenda dag?

Väl hemma 16:30 helt utmattade och säker vrålhungrig måste ni ställa er o laga mat som sen vältes in i huvet.
Klockan är nu 17:30 om man varit snabb och fritidssysselsättningen(träning?) börjar 18.

Orka packa allt skit och sen ta sig till stället och bli helt svettig o ännu mer slut för att sen komma hem halvdöd och somna på kommando och göra állt igen nästa dag när man vaknar.

Hur orkar ni?

På morgonen hatar man sig själv och alla andra och frukost hinner man knappt med för då måste man upp kl5 och när det väl ÄR frukost kl9 så kan man ju inte ens äta ordentligt utan det blir bara sketna mackor.
Jag saknar ägg, filmjölk&flingor, frukt, juicer och allt man ska få i sig för att må någorlunda bra.

Lunch.
Resten av mackorna som man fick med sig för att det finns ingen micrvågsugn så långt ögat når där man jobbar.
PISS!

Sur&jävlig hela dan och väl hemma sent på kvällen är man så slut att man bara vill sova. Skulle man lägga sig ner vaknar man nästa dag för att jobba igen.
Grattis, wow vilket liv.
Hur fan orkar ni leva så?
Slaviskt ju.

//Mavve - ågren inför jobbemåndagen imorgon :död

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag går upp 05:50, kastar i mig en banan och sen åker jag till jobbet och börjar 07:00. Snickrar litegrann fram till 09:00 då frukosten är och då kastar man i sig några mackor och en flaska vatten.
Sen är det lunch vid 11:15 men då dricker jag bara ytterligare en flaska vatten för att vid 13:30 käka lunch.
Sen slutar man vid 16:00 om det inte blir övertid och då käkar jag nåt lätt bara för att sedan nån gång mellan 18:00 och 20:00 kääka middag med tjejen. Innan läggdags runt 24:00 så kan det slinka ner en macka eller nåt annat onyttigt.
Fungerar hur bra som helst för mig iaf.
I vanliga fall så jobbar jag väldigt oregelbundna tider och då blir det något liknande fast jag käkar lunch vid 12:00 istället.

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
0600 Frukost, 0900 smörgås, nånstans 11-12 lunch som består av dagens elelr matlåda, middag när man komemr hem. Finns det inte micro på bygget där du jobbar så ser du till att få dit en, annars ringer man sin ombudsman.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Bara man trivs med jobbet och har kul så är jag pigg....... Skulle inte vilja byta yrke..... Nu kör jag i.o.f.s. eget, så att jag styr mina egna tider.... Brukar va på jobbet vid 8....

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Är o snickrar i hus och bytar hus efter 2 - 3 veckor.
Kan nog ta med microugn men det är asbökigt ju.

Ska man infinna sig på träning 19:00 så ska man laga mat efter man är hemma 21:15 och är klar efter 22.

Då får man om man har tur och stressar som fan sova 5 timmar och vakna så trött&sur så man vill döda sin arbetskollega om han ens säger hej.

Fan sikket skit.
Hatade att jobba idag trots att man tankade 1½ kanna kaffe. Imorgon? Ja, samma skit nästan i samma hus med eventuell övertiod så att man är hemma 18 och helt slut för att sitta o hata sig själv för att man inte går till träningen.
Hoppas jag får cancer o dör - orka hålla på med detta asså.

---------------------------------------------------------------

Gjorde nog nyss dagens gärning. Sitter på 7/11 för att jag inte fått internet ännu hemma och sen bara faller en gubbe ihop på marken. Alla glodde på honom o jag kutade fram o kolla puls o andning, trodde ju att hans hjärta inte ville mer liksom.
Han andades och hade puls.
Låg o svamlade en massa och stank sprit.
Jaja, lyfte honom upp o sen gick han iväg med en påse från systemet - full med barnförbjudet.

Fan, man borde nog blitt asfull ikväll - hade vatt gott. Så hade man kanske sluppit jobba imorgon.0
*suck*

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
Det var då hemskt va de va synd om er

Själv bygger jag kraftledningar, stiger upp 5 minuter innan jag ska åka till jobbet.. drar på mig byxorna och en socka.. springer ut i badrummet och stoppar tandborsten i käften, tassar tillbaka och letar andra socken och en tröja.. redan sen!.. ut i bilen och glömt att stoppa i motorvärmaren, bilen morrar..

Landar på arbetsplatsen och kokar kaffe kl 0700 (ibland i barack) annars i skåpet bak på bilen med gasolkök.. drar i mig 3 koppar hett kaffe och börjar jobba, vid 10-12 tiden tar vi lunch beroende på när det passar, är det en bra dag har man inte glömt matlådan hemma!..som man värmer upp i en stekpanna på gasolköket (om man inte har baracken) förmodligen regnar det den dagen så man är pissblöt om vartenda plagg på kroppen

vid 14 kokar man upp lite kaffe igen för att värma upp sig de stelfrusna lederna

kommer hem kring 16-17 tiden och kollar kylskåpet.. tomt.. happ

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Absinthe skrev:
Det var då hemskt va de va synd om er

Själv bygger jag kraftledningar, stiger upp 5 minuter innan jag ska åka till jobbet.. drar på mig byxorna och en socka.. springer ut i badrummet och stoppar tandborsten i käften, tassar tillbaka och letar andra socken och en tröja.. redan sen!.. ut i bilen och glömt att stoppa i motorvärmaren, bilen morrar..

Landar på arbetsplatsen och kokar kaffe kl 0700 (ibland i barack) annars i skåpet bak på bilen med gasolkök.. drar i mig 3 koppar hett kaffe och börjar jobba, vid 10-12 tiden tar vi lunch beroende på när det passar, är det en bra dag har man inte glömt matlådan hemma!..som man värmer upp i en stekpanna på gasolköket (om man inte har baracken) förmodligen regnar det den dagen så man är pissblöt om vartenda plagg på kroppen

vid 14 kokar man upp lite kaffe igen för att värma upp sig de stelfrusna lederna

kommer hem kring 16-17 tiden och kollar kylskåpet.. tomt.. happ

Ska vi hänga oss tillsammans?

Nästan så har jag det.

Glömmer man NÅT i matväg så blir man fort grinig.

EN dag åt jag ingenting. Hade glömt allting såklart.... Trodde det skulle sluta med mord asså.

Japp, jag säger upp mig till nyår. Fack det skitet.

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
Mavve skrev:
Ska vi hänga oss tillsammans?

Nästan så har jag det.

Glömmer man NÅT i matväg så blir man fort grinig.

EN dag åt jag ingenting. Hade glömt allting såklart.... Trodde det skulle sluta med mord asså.

Hehe.. grejen är att jag trivs som fan med mitt jobb!.. vädret är min värsta fiende

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Absinthe skrev:
Hehe.. grejen är att jag trivs som fan med mitt jobb!.. vädret är min värsta fiende

Jag jobbar oxå utomhus som regel - men denna veckan är vi inomhus - tack Gud.

Sa jag att jag hatade mitt jobb?

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
Du får väl se till att du kommer isäng i tid och tar med dig dubbla matlådor,en till frukost en till lunch.

Du vänjer dig snart.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Långa farbron skrev:
Du får väl se till att du kommer isäng i tid och tar med dig dubbla matlådor,en till frukost en till lunch.

Du vänjer dig snart.

MMmmm jo klart!

Man anpassar sig helt klart.
Men all min fritid kommer ju att gå åt att laga mat + alla pengar.

Hade med mig mat för nån vecka sen i matlåda och fick plinga på hos grannen till huset vi var i o be henne värma det.
Jaja, det funka ju.

Absinthe

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
bikeless
Mavve skrev:
Jag jobbar oxå utomhus som regel - men denna veckan är vi inomhus - tack Gud.

Sa jag att jag hatade mitt jobb?

NÄÄÄÄÄÄÄÄ... det var nog jag som missförstod dig?

Mavve skrev:
Fan sikket skit.
Hatade att jobba idag trots att man tankade 1½ kanna kaffe. Imorgon? Ja, samma skit nästan i samma hus med eventuell övertiod så att man är hemma 18 och helt slut för att sitta o hata sig själv för att man inte går till träningen.
Hoppas jag får cancer o dör - orka hålla på med detta asså.

Mavve skrev:

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Upp vid 06.00 direkt iväg till Jobbet....väl där kastar man in havregrynsgröten i micron.

En kopp kaffe till efterrätt sen är det bara ut på bygget och lägga avlopp i grunden...

09.00 grött/kaffe

11.00 Matdosan / kaffe

14.00 frukt/gainers el dyl.

hemma 16.00...vilar en stund.

lagar käk och äter runt 17.00-17.30

Dona på lite en timme eller så sen iväg till gymmet för att träna lite...

Hemma runt 19.30-20.00 fikar lite....duschar...sen är det typ sängdags.

Nästa dag, same shit....

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Jobbade i norge ett tag som byggnads snickare. Där hade de rast EN gång om dagen, kl 11. Jag var en av få som hade hemlagad mat, 80% käkade mackor....Tror du man var hungrig kl 4 eller!
Skippade det sen o drog till halmstad o jobbade inomhus som möbelsnickare. Betalda raster och som sagt, inomhus ...mmm....

Aldrig mera byggbranschen.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...