Ni från karlstad, se hit!

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Aprilia rsw 125, yamha yz250
Till er som bor i Karlstad och som vill ha mer post i lådan.

Jag vill söka till Karlstads komvux, då jag vill gå svets -plåtteknik. Men jag bo i Karlskoga och då kan jag inte söka till Kstads komvux. (finns ingen svets -plåtteknik kurs i kskoga. utan att gå med i arbetsförmedlingen)
Då undrar jag om det finns någon här på SP som har ett gott hjärta som har lust med att jag skriver in mig hos dig/er, och då blir jag inskriven i Kstad och då får ja tillgång till deras komvux.
Har ingen aning om jag kan få min post hem till min riktiga hem adress, (går nog att fixa).

Men skicka ett Pm om ni kan hjälpa eller här i tråden så tar jag kontakt sen..

Mvh Niklas

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Varför inte bara köpa en postbox i Karlstad och adress ändra dit. Sen hur fan du ska få tillgång till posten sen, får du väl lösa på något annat sätt.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Funkar det verkligen så ? måste vara bosatt i karlstad för att komma in på kumvux

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Suzuki RMZ 450
Bara för du är skriven i en annan kommun kan du ju för tillfället bo i en annan, tex pga av flickvänn etc etc.

Så skaffa en postbox i Karlstad, sen säger du helt enkelt att du bor med din tjej, kompis etc. Då har du ju iaf en adress dom kan skicka posten till, sen vart du bor i Karlstad har dom ju inte med att göra.

Måste ju finnas massor med sätt att kringgå deras system, finns det ingen i din kommun alt Karlstads kommun man kan prata om såna här frågor med.
Varför behöva flytta bara för man vill gå en utbildning i en annan kommun ?

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Bara för du är skriven i en annan kommun kan du ju för tillfället bo i en annan, tex pga av flickvänn etc etc.

Så skaffa en postbox i Karlstad, sen säger du helt enkelt att du bor med din tjej, kompis etc. Då har du ju iaf en adress dom kan skicka posten till, sen vart du bor i Karlstad har dom ju inte med att göra.

Måste ju finnas massor med sätt att kringgå deras system, finns det ingen i din kommun alt Karlstads kommun man kan prata om såna här frågor med.
Varför behöva flytta bara för man vill gå en utbildning i en annan kommun ?

Det jag hade tänkt mig var att ha en kompis som jag skulle skriva mig hos, men har inga kompisar i kstad. :tungan

Varför jag flyttar är för att slippa att få ett godkännande av min kommun att de ska stå för kursen o allt. Kstads kommun står för alla utbildningar på lernia.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Hur och vart fixsar man en postbox i karlstad då om inte posten har åt privat kunder?

piece

Stöddig
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Ducati 748
Hur och vart fixsar man en postbox i karlstad då om inte posten har åt privat kunder?

Det går dessvärre inte att skriva sig på en boxadress. Såg någon diskussion om det på annat forum. I Örebro finns väl plåt/svets utbildning, går inte den lättare att komma åt?

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Det går dessvärre inte att skriva sig på en boxadress. Såg någon diskussion om det på annat forum. I Örebro finns väl plåt/svets utbildning, går inte den lättare att komma åt?

okey...
Ringde komvux o hörde för någon vecka sen och då hade de inte den..

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Får du inte kontakt med någon annan så kan jag fixa dig en adress att skriva sig på, har en hel del studiepoolare där.

BlueDevil

Whooot?
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Får du inte kontakt med någon annan så kan jag fixa dig en adress att skriva sig på, har en hel del studiepoolare där.

skit schysst! men jag har hittat en adress som jag kan skriva in mig hos! tack ändå!

Posten kan man få hem ändå, ska ringa till skatteverket i morgon o fixsa det :)
och snart åker ansökan in, lägger upp och berättar om jag kommer in eller inte !

tack alla för svar.

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
jaha se där ja,ha en box i karlstad sen tömmer du den nån gång i veckan när du ändå är därR! svårare än så var det inte:)

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC