Ni killar som är 1,90+

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Nej, detta är inte början till en kontaktannons..

Jag tänkte rådfråga er som är lite längre, typ ~1,90.
Jag hade en Thunderace som blev stulen och nu är det dags
att skaffa en ny hoj... Jag vet inte om jag är så sugen på att
försöka hitta en Thunderace igen men jag vet heller inte vad
jag skall leta efter..

Min gamla hoj var rätt lägom storleksmässigt och effektmässigt.
Så var den rätt snygg också :)

Har ni några tips om lämpliga sporthojar som man kan nöta 50 mil
utan att få ont i lederna plus känna att effekten finns där om man
vrider till med fröken höger...

Jag börjar bli desperat nu. Det har gått en säsong utan hoj!
Jag pallar inte en MC-lös säsong till.

Tackar!

193 cm själv och har suttit förbannat bra på allt jag provat i princip, har själv haft Rf 900, FZR 1000, CBR 900 som jag suttit bra båda korta o långa svängar, samt andra hojar jag provat kortare svängar som R1, Gixxer 1000, triumph 595, R6, Ducati 900/999, zx9r, nej jag kan inte ens erinra mig att det varit någon hoj som jag tyckt, "nej den där är för obekväm":va
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Jag är 2.45 m lång och sitter utmärkt på min minimoto. I januari tourade jag Europa runt på den. Som mest blev det 600 mil utan stopp. (Jag slangade bensin av förbipasserande bilar i farten.) Inga smärtor alls, de gånger jag stannade för att sova så la jag mig bara raklång över tanken.

Klockrent! :D
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag är 1,92 och kör cbr 600 -99, sitter kanon tycker jag, ärligt talat känns det inte som nått problem atta vara 1,90+? Man sitter ju bara mer upprätt o det blir mindre jobbigt för armar/rygg...? Körde NSR 125 innan och 60 mil på en dag va inga problem, även om den känns liten i jämförelse med CBRen..

60 mil på en dag med en NSR? Är du galen?

Isåfall hade du nog amputerat benen innan den resan, eller så fick du amputera dom efter turen, för man får ju vika dom ett par gånger på den hojen om man är 1.92..
 

blåvit

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Megamoto, KTM 625 SXC -04
198cm och kör BMW K1200S. Inte så sport men ganska säkra omkörningar i varje fall.
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag klarade 35 mil med MCK Vilse på min RS 125a.

Gurr. Ja men är inte RSen lite större än NSRen? (Jag hade visserligen gammelNSR, Martin hade väl den senare versionen..)


Efter 20 mil brukade mina ben bli rätt sura.. Fick till och med kramp några gånger..
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Gurr. Ja men är inte RSen lite större än NSRen? (Jag hade visserligen gammelNSR, Martin hade väl den senare versionen..)


Efter 20 mil brukade mina ben bli rätt sura.. Fick till och med kramp några gånger..



Jo kanske, men det är nog ingen större skillnad skulle jag tro.

Jag har aldrig haft problem, har som mest fått lite ont i ryggen efter de första turerna på våren men sen är det bara att tuta o köra. :)
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Är 192 cm och har suttit bra på alla hojar jag ägt (CB750, GSX1100F, Fireblade, TRX850, FZR1000) och provkört.
Tycker inte att det verkar spela så stor roll vilket märke eller modell man kör.
Alla fabrikanter bygger ju ändå sina hojar efter nån standardmänniska som är typ 178 cm lång.
Garanterat så bygger ingen hojar som ska passa personer över 190 cm i första hand!
Man är helt enkelt för lång för samtliga hojar egentligen, men det funkar ju bra ändå i realiteten :tummenupp
 

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Ort
sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
3 sidor långt och vad har vi fått ut av det?

Dom flesta hojjarna är anpassade även för längre personer och du kan välja vad du vill, bara provsitta o sen köpa!
 

lans

Skogsolle
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Åland
Hoj
Cbr 900
1,92 Cbr 900 -92 sitter fint på den. Lite ont förra sommaren men det var också första sommaren så :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top