"Stoffe"
Ny medlem
DaPirate skrev:Flytta ut till förorten Så blir sånna problem oftast lättlösta, tillsammans med andra fördelar jämfört med att bo mitt i smeten
Jag hade min hoj, en Suzuki RF 600 R -97 ute i ett parkeringsgarage i Jakobsberg (förort i Sthlm) fastlåst i ett räcke där. Den blev stulen. Dom hade kapat av kedjan med typ en vinkelslip.
Året efter köpte jag en Honda XR 600 -91 och den blev stulen efter 3 dagar i samma garage. Samma där, kapat av kedjan med en vinkelslip och sen kört sönder motorn.
Efter det flyttade jag till stan och inget har hänt efter det
Evol skrev:Har du hojen på gatan så händer något förr eller senare.
Fickparkerande bilster som ska in på mc-rutan med häcken, flyttgubbar som behöver lite plats och ska bara flytta hojen tillfälligt men inte vet hur ett stöd fungerar, vanlig skadegörelse, stöld etc.
Har du en billig hoj så kan det löna sig att ha hojen på gatan och ha ett skadekonto förberett. Annars är garage ett måste. Jag hade hojen i ett vanligt parkeringshus i sex år utan problem.
Alla vill nog ha ett garage till sin hoj men bor man i Sthlm innanför tullarna kan det vara väldigt svårt att få tag på ett som ligger hyfsat nära där man bor. Man vill ju inte åka tunnelbana ut till hojen.