Longkalsong
Medlem
- Gick med
- 14 May 2005
- Hoj
- Aprilia Tuono 1000 Factory, Honda 900 Hornet, MotoGuzzi Stornello samt en WR250 och en Yamaha RD 500
Har 3 st Husqvarna 230 ACX, samtliga extra utrustade med GPS och SMS kort, vilket gör att man kan styra klipparna och få larm/positions angivelser via telefonen. Har en hemma ca 2000 m2 en hos morsan ca 2000 m2 en på lantstället ca 1500 m2 kört dom i 4 år nu.
Problem eller fel som uppstått:
Några fastkörningar per säsong.
Nått intrasslat snöre som blåst in.
En trasig display fixades på garantin.
En laddstation som århundradets värsta åskoväder plockade.
En uppkäkad favorit keps.
Ett batteri som dog, men laddar man inte på hela vintern så får man väl skylla sig själv.
Ett antal demolerade leksaker, en bra bieffekt är att ungarna blir riktigt bra på att plocka undan efter sig...
Fördelar:
Perfekt gräsmatta.
Tidsbesparingen, 3 ställen klippning 1gång i veckan 2 resp 5 mil att åka för bortamatch. D.v.s. pajja 3 kvällar i veckan med masa runt med klippare samt hålla 3 bensinklippare i schack.
Hade en åkare innan, Stiga park, först en begagnad som jag skruvade på fler timmar än jag körde, sen en ny som gick hyffsat en säsong men som sedan succesivt började likna den gamla i service behov, ren skit med andra ord.
Nöjd?
Mycket nöjd, skulle någon totalrasa idag skulle ag omedelbart köpa en ny.
Problem eller fel som uppstått:
Några fastkörningar per säsong.
Nått intrasslat snöre som blåst in.
En trasig display fixades på garantin.
En laddstation som århundradets värsta åskoväder plockade.
En uppkäkad favorit keps.
Ett batteri som dog, men laddar man inte på hela vintern så får man väl skylla sig själv.
Ett antal demolerade leksaker, en bra bieffekt är att ungarna blir riktigt bra på att plocka undan efter sig...
Fördelar:
Perfekt gräsmatta.
Tidsbesparingen, 3 ställen klippning 1gång i veckan 2 resp 5 mil att åka för bortamatch. D.v.s. pajja 3 kvällar i veckan med masa runt med klippare samt hålla 3 bensinklippare i schack.
Hade en åkare innan, Stiga park, först en begagnad som jag skruvade på fler timmar än jag körde, sen en ny som gick hyffsat en säsong men som sedan succesivt började likna den gamla i service behov, ren skit med andra ord.
Nöjd?
Mycket nöjd, skulle någon totalrasa idag skulle ag omedelbart köpa en ny.