Ni som är utan hoj vad gör ni?

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
Ja nu är det ju vår igen, första våren på ganska många år som jag varken har en crosshoj eller sporthoj. Älskar det sköna vädret men man känner verkligen suget efter motorcykel. Kommer inte ha råd med en ny på flera år, hur dämpar man abstinensen? På vintern vet jag ju ändå att det inte går att köra men nu är det snart sommar igen..

hyra en mc ??
 

1_Maverick_1

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
suzuki gsx-r 750 -98
Du är Inte ensam

Hey dudes..

Ja ni, är fasiken inte skoj och stå utan hoj när sommaren snart är här.. men va ska man gör om man inte dollars.. Hur är de me och hyra mc i de här landet då?? nån som vet om de finns nån bra firma kankse? vill ju åka nåt som går över 150 också.. inte bara glidare.. Nej får försöka styra en hoj på nåt jäkla sätt !! Ride on :yoparty
 

swanx

Ny medlem
Gick med
5 Nov 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Honda VFR 800 -02
börja spela poker, bli pro vilket leder till att du snart är miljonär, snabbt o enkelt... :D
 

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Min prisklass skulle ligga kring 2000kr så jag tror inte det blir så mycket bättre än ingenting. Kanske om man säljer bilen och köper en billig cross istället för typ 5000kr, men pengar än så är det nog omöjligt att få fram de närmaste tre åren.

Nu under sommaren funderade jag på om det finns nånting adrenalinframkallande som man kan göra. Typ fallskärmshoppning vore kul och det är ju som bara en engångsavgift så det kanske går att fixa. Vad tror ni sånt skulle gå på? Antingen ett sånt där tandemhopp eller kanske en endagarskurs?



Det finns nåt som heter arbtete, då får man in en lön varje månad, det kan vara mellan 10000 kr till väldigt mycket! testa det!! då kommer du ha råd
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Jag har en underbart vacker hoj fast den är fortfarande ganska.. paj. Och som det är nu skall jag börja plugga heltid med en lägenhetsom kostar 5000 i månaden.

Jag har inga skydd (eftersom allt antingen gick sönder eller blev uppklippt) så .. erh.. och försäkringen kostar. Är rädd att jag inte kommer kunna köra detta året. Räknar med ca 30-40000 innan jag kan köra igen. Buhu!

Så jag tränar och pluggar istället för att köra sporthoj på en varm sommarväg. :huvet
 

Lunnajs

Mr
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda
Det finns nåt som heter arbtete, då får man in en lön varje månad, det kan vara mellan 10000 kr till väldigt mycket! testa det!! då kommer du ha råd
Okey, så du jobbar och tjänar 10k eller mer varje månad?

On topic: Prioritera, alltså sparar du så mkt du kan (utan att snåla ;) ) varje månad och köper en hojj när du får råd. Under tiden så får du plugga och leva på ett mål snabbmakaroner om dagen. Ingen tv, dator, internet, stereo eller andra underhållningsprylar som kostar. Köp garn och stickor :näsblod
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Försök skaffa ett jobb, vi har 3 st på min avdelning som pluggar på högskola och jobbar 2-3 dar i veckan.
 

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Ort
Söderut
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
För 5 lock hade jag köpt en Rd 350 tvåtakt i bruksskick.

Svårt att få mer kul för de pengarna.

Körde en säsong på en Cb 125 t -83 efter att ha fått min andra cykel stulen.

En Rd 125 lär du få loss för under 3 tusen, och den går upp på bakhjulet åtminsoned på första växeln.

Som sagt, liten budget, mycket kul, luktar 2 takt.

Men det är min syn på saken.

(Lever också på CSN)
 

Bizzo

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2005
Ort
Värmdö (Sthlm)
Hoj
Yamaha YZF R1 turbo-01, Yamaha yz 250 -01

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Det finns nåt som heter arbtete, då får man in en lön varje månad, det kan vara mellan 10000 kr till väldigt mycket! testa det!! då kommer du ha råd

Jo jag har provat arbete i tre år, var inte min grej så jag pluggar till lärare nu. Våra kurser är upplagda så att vi går allting samtidigt, inte kurs för kurs därför blir det mycket svårare att jobba. Dessutom praktiserar jag nu 8-16 dagligen i två månader så ett till jobb på det vore lite att överdriva det känner jag.

Har 3700kr i hyra för studentlägenhet och ett gammalt lån att betala av som sagt så det blir inte så fett mycket pengar över per månad.

Tipsen är alltså vinna pengar, spela tvspel eller köpa en ruskigt billigt hoj. Lutar nästan lite åt att köpa nån riktigt billig skabbig cross i sommar om man lyckas få något sommarjobb.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
jag hitta en riktigt skön kulthoj för endast 22k, måste nog åka och köpa den! Yamaha RD 500 2-takt, finns nog inte så många kvar i sverige..
http://www.blocket.se/vi/11179784.htm?ca=11_s


Har sett den! Det ser ut som att nån på gott och ont monterat 17" hjul på den oxå.

Finns en till också!
http://www.blocket.se/vi/11146649.htm?ca=23_10_s

Har haft en med Jolly-rör men sålde den. Mest för att den är omöjlig att köra lugnt med. Men störtskön att när den får andas ut.

Ser man rationellt på det så har en R6a samma vikt, mer effekt över ett bredare register, bättre chassi, bättre bromsar, bättre fjädring så RDn är nog ändå vackrast om man lämnar kvar den i nostalgi-drömmarna.

Men motorn får kanske plats i ett R6-chassi... :va

Jo jag har provat arbete i tre år, var inte min grej så jag pluggar till lärare nu. Våra kurser är upplagda så att vi går allting samtidigt, inte kurs för kurs därför blir det mycket svårare att jobba. Dessutom praktiserar jag nu 8-16 dagligen i två månader så ett till jobb på det vore lite att överdriva det känner jag.

Har 3700kr i hyra för studentlägenhet och ett gammalt lån att betala av som sagt så det blir inte så fett mycket pengar över per månad.

Tipsen är alltså vinna pengar, spela tvspel eller köpa en ruskigt billigt hoj. Lutar nästan lite åt att köpa nån riktigt billig skabbig cross i sommar om man lyckas få något sommarjobb.

Tipset är att skaffa en billigare lägenhet!
Det är inte rimligt att bo för halva sin lön! Jag lägger ca 10% av min lön på hyra... då springer förvisso damerna hem och gömmer sig efter ett besök :D Men det finns många träd i skogen!
 
Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Sen är ju du och syd-sydvästman mina hojförebilder så ni måste ju skaffa åktyg.
Det borde vara skäl nog!
 

-PV-

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Firestorm
Pluggar också men jobbar varannan helg och på sommaren naturligtvis, det ger ju rätt mycket extra... men man får ju ha en hoj som är hyfsat billig i försäkring om det ska funka. Försök hitta något helgjobb i butik eller liknande.

edit: stavfel
 
Last edited:

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Köpte hoj innan jag började plugga (-01) och avverkade sedan 3st fram till -05 då jag också skaffat bil och det därför blev lite tufft ekonomiskt.

Tack vare jobb hela sommaren, billig lägenhet (2700:), få slantar på sprit/fest och självklart billig försäkring var det aldrig några direkta problem.

Saknade faktist inte hojen så mycket i sommras, men nu börjar det suga igen.
Kommer nog slå till på en ZX7R det närmaste halvåret om det kommer upp nån med sjysst pris!
 

KalMana

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2007
Ort
Stockholm
Hoj
XJR1300
Jag var nära att köpa en hoj. Men råkade få ett jobb som medför att jag knappt kommer vara hemma fram till början av Juni.
Därför väntar jag och köper då.
På plussidan är att jag då hinner lägga undan mer pengar.

Slutkontenta.
Prioritera rätt och spara pengar till det du behöver mest.

Att välja att plugga när du redan har skulder kanske inte var det bästa allternativet.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Hey dudes..

Ja ni, är fasiken inte skoj och stå utan hoj när sommaren snart är här.. men va ska man gör om man inte dollars.. Hur är de me och hyra mc i de här landet då?? nån som vet om de finns nån bra firma kankse? vill ju åka nåt som går över 150 också.. inte bara glidare.. Nej får försöka styra en hoj på nåt jäkla sätt !! Ride on :yoparty

Du har ju en "suzuki gsx-r 750 -98".
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top