Ni som är utan hoj vad gör ni?

speedy_speed

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2006
Ort
stockholm/gbg
Hoj
giXXXer
Ja nu är det ju vår igen, första våren på ganska många år som jag varken har en crosshoj eller sporthoj. Älskar det sköna vädret men man känner verkligen suget efter motorcykel. Kommer inte ha råd med en ny på flera år, hur dämpar man abstinensen? På vintern vet jag ju ändå att det inte går att köra men nu är det snart sommar igen..

nu vet jag inte hur mkt lån du redan har men många banker ger ju lån till studenter,jhag fick låna 25 utan att de fråga vad jag skulle göra med dem!så om du har råd med ett lån till så e ju det ett alternativ:rolleyes:
 

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
nu vet jag inte hur mkt lån du redan har men många banker ger ju lån till studenter,jhag fick låna 25 utan att de fråga vad jag skulle göra med dem!så om du har råd med ett lån till så e ju det ett alternativ:rolleyes:

Inte för jag har med det o göra egentligen men i dagens samhälle är det ju inte svårt o låna precis...mera svårt o låta bli att låna när det erbjuds överallt.....men kanske inte läget är det bästa när man pluggar o anser att man inte kan lägga ihop mer än ett par tusen på tre år.....men som sagt det är ju upp till var o en.....:tummenupp
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Ahlvik

Madman
Gick med
1 Jun 2006
Ort
Borås
Hoj
Hyosung Karion RT 125
Okey, så du jobbar och tjänar 10k eller mer varje månad?

On topic: Prioritera, alltså sparar du så mkt du kan (utan att snåla ;) ) varje månad och köper en hojj när du får råd. Under tiden så får du plugga och leva på ett mål snabbmakaroner om dagen. Ingen tv, dator, internet, stereo eller andra underhållningsprylar som kostar. Köp garn och stickor :näsblod



jaha ja, han pluggar, sorry missa det, tänkte ej på att vissa går i skola efter gymnasiet hehe

Jo jag har provat arbete i tre år, var inte min grej så jag pluggar till lärare nu. Våra kurser är upplagda så att vi går allting samtidigt, inte kurs för kurs därför blir det mycket svårare att jobba. Dessutom praktiserar jag nu 8-16 dagligen i två månader så ett till jobb på det vore lite att överdriva det känner jag.

Har 3700kr i hyra för studentlägenhet och ett gammalt lån att betala av som sagt så det blir inte så fett mycket pengar över per månad.

Tipsen är alltså vinna pengar, spela tvspel eller köpa en ruskigt billigt hoj. Lutar nästan lite åt att köpa nån riktigt billig skabbig cross i sommar om man lyckas få något sommarjobb.




aja okey, jag missade att du plugga och höll på. Ja tänker ej på att man kan gå i skola efter gymnasiet bara hehe
 
Last edited:

SE

Snart jul igen.
Gick med
17 Aug 2006
Ort
Skåne
Hoj
ER6n 07
Det är jäkligt jobbigt när man inte har pengar.
Jag pluggar också heltid numera. (jobbade innan).

Jag sparade pengar när jag jobbade, för att kunna köpa mc nu till våren (när jag väl får kortet...) och så jobbar jag extra vissa dagar/helger som gör att jag har råd att använda hojen. Likaså sålde jag bilen, eftersom jag ska flytta in till stan, och kan cykla till skolan och ta bussen på vintern.

Allt handlar om att prioritera. Men är det superkärvt är det givetvis svårt.
Hoppas du hittar någonting som kan ge glädje/adrenalin-kickar! :)

/SE
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top