GAMMA
Trasig
Någon som bänkat R1 07-08 med orginalsystem, och pc (och kanske filter)?
E det stället som ligger i Falkenberg? Hur länge behövde han ha hojen där? Pris?
MVH
Andreas
Det skall vara äkta vara, inte något surrogat
Man kör väl 150++hk hojar för kicken de ger när de börjar bli livsfarliga.
inget farligt, ingen kick= meningslöst.
NÄ nu e du full!!! man kör hoj för att man tycker d e roligt!!!
För söker du vara ball vad gäller farligt så är jag öppen för rysk-rullet...En revolver sex hål en patron.... Ville du leva farligt!? säg bara till...pussi!
Hahaha. Säg det efter att du testat
Råkar äga båda hojmodellerna som är omnämnda i tråden och jag vet vilken av dom som går som en åldersvag snigel...f'låt, ÄKTA snigel...
Min -08 vid 1000mil helt original med Dunlop GP-racer. Går lite fett vid några lägre varvtalsområden, så smått att PC är helt bortkastat.Någon som bänkat R1 07-08 med orginalsystem, och pc (och kanske filter)?
E du putt? nåe vad gulligt.. Jag har min hoj för att den ska ge mig adrenalin, För röv transport använder jag bilen.
Men vad är ditt egentliga problem?
Förstår du inte lite skoj?
Glimten i ögat, doesn´t ring a bell?
Men om du vill bli personlig..
Du har alltså inte din mc för att känna adrenalinet pumpa igenom dina ådror.
Då drar jag slutsatsen att du använder den till att hänga utanför den lokala korvkiosken eller ragga fjortisar utanför närmaste högstadium.
Ja men då kan jag respektera dig, posörer har alltid stått högt i kurs hos mig. Moahaha :elakhetsomtyvärrmåstecensureras)
Sen har jag dock aldrig fattat varför helsystem skulle vara bättre, jag tänker på delen mellan sliponet fram till utblåset i motorblocket. helsystem har väl samma diameter och form som standard annars hade de ju inte passat på hojen, eller? Om någon orkar svara hade jag velat veta skillnaden på just denna delen i ett helsystem jämfört ett orginalsystem.
En sak till! Borde inte bänkarna ha pc3or på sin verkstad som de bara kan koppla in på hojen när de ska bänkas, för det är väl typ enda gången man använder sin pc3a för 99% av de som köper sådana.
Nu har jag en fråga angående bänkningar. När man tar hojen till en bänkare, optimerar de hojen först standard och får en kurva, sen plockar de på helsystemet, sliponet KN filtret eller vad man nu har och optimerar hojen med denna utrustning på. Eller kör de bara hojen först standard för att sedan sätta på allt och optimera, då blir ju skillnaden större och man tror den extrautrustningen gör mycke mer än vad den egentligen gör då man kanske hade fått ut låt säj 5-10 hästar till enbart genom att optimera standarhojen, eller med nått billigt öppnare slipon på?? Någon som är med mig
Sen har jag dock aldrig fattat varför helsystem skulle vara bättre, jag tänker på delen mellan sliponet fram till utblåset i motorblocket. helsystem har väl samma diameter och form som standard annars hade de ju inte passat på hojen, eller? Om någon orkar svara hade jag velat veta skillnaden på just denna delen i ett helsystem jämfört ett orginalsystem.
En sak till! Borde inte bänkarna ha pc3or på sin verkstad som de bara kan koppla in på hojen när de ska bänkas, för det är väl typ enda gången man använder sin pc3a för 99% av de som köper sådana.
Tackar för infon, nu klarnade det upp lite bättre.
Förstår dock inte varför inte helsystem sitter i från början, det kan väl inte vara dyrare att tillverka än orginalrör, sen kan hojen levereras med en db killer. Det jagas ju hk hela tiden bland sporthojtillverkarna, varför lägger de inte pengar på att utveckla optimala avgassystem i orginalutförande?
Miljökrav osv finns ju, men det borde väl gå att integrera det i slutburken, så man endast behöver byta ut den och slänga på en billigare slipon för nån tusenlapp. Eller är marknaden korrupt så eftermarknadstillverkarna har avtal med orginaltillverkarna...
NÄ nu e du full!!! man kör hoj för att man tycker d e roligt!!!
För söker du vara ball vad gäller farligt så är jag öppen för rysk-rullet...En revolver sex hål en patron.... Ville du leva farligt!? säg bara till...pussi!
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |