Ni som blivit tagna för fortkörning..

slr

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Djungelmoppe
Åkte 121 på 90-sträck trefilig E20 förbi Örebro i nu i Maj

3600 i böter å av med kortet i en månad jatack!!!!!
 

jetson

Guest
På väg ut från stan... 97km/h för fort på 70km/h väg :D

Dagsböter för vårdslöshet i trafik och cykel i 6mån :tummenupp

Bor du i Norge eller :D , känns som att det räcker med indraget körkort. Varför bli straffad 2 ggr för ett brott :va

Edit, jaha 97km/h över hastighetsgränsen då förstår jag :yoparty



För övrigt konstigt att så många åkt fast, har man en hoj nyare än -90 så ska man ju dra snuten :banana
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
87kmh på 50-väg gav 2000kr i böter (det var innan höjningen) och indraget körkort och körtkortstillstånd med en spärrtid på två månader. Och en kommentar om att i en såhär liten stad så kan man inte åka omkring och bete sig hur som helst, för folk ringer och klagar. :näsblod
 

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Aprilia rsv
Vart i Sveriges Rikes Lag står det att det är ok med våldtäkt, mord och misshandel?

Det är klart att det ska vara hårdare påföljder när man kör så pass mycket för fort, och det är väl knappast någon nyhet för gemene man?


Sen är det ganska intressant att många väljer att hålla tillbaka på rullen pga polisen, när det är andra yttre omständigheter/faktorer som borde avgöra farten.


Standard: "Nej jag kan inte köra efter dom här två ölen, polisen kan ju stå på vägen hem"

Inte: "Nej jag kan inte köra hem för då kan jag köra ihjäl någon"


Nu gick jag lite OT men det berörde ämnet lite grann ;)

Tror han menar att det känns ok med boja/kåken för våldtäkt , mord och misshandel men inte för fortkörning. Så uppfattar jag det i alla fall.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
92 på 70, 2400 i böter.

Skulle till Vetlanda och hjälpa några polare som kört sönder bilen.
Polisen va snälla och tipsade om bästa vägen att bogsera till Torsås...
 

danhild

Who is Chuck Norris?
Gick med
10 Mar 2009
Ort
.
Hoj
VFR750
Tvåfilig 50-väg, gjorde 56 km/h sent på kvällen... :huvet

2000 pix

Enda gången jag blivit tagen för fortkörning.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Om han klockade dig i 105+ från MC:n (och inte med laser alltså), så måste du ha hållit den snitthastigheten i minst 500 meter in på 70-sträckan. På ditt inlägg lät det snarare som att du råkade passera skylten i den hastigheten för att sedan släppa av... :gnissla

Hmm, några 500 meter lär det inte ha varit, möjligtvis 200 meter, max 300 för väldigt snart dök kom rödljus upp (som jag saktade ner för och stannade vid, då jag upptäckte mc-polisen för han la sig jämte mig i samma fil hehe)
(alternativt kan jag såklart ha missat en tidigare 70-skylt... okänd territorium för mig, men jag vet vart jag såg en 70-skylt och sista 100 metrarna en 50-skylt)

han ville varken skriva att det hela var på 90-väg eller skriva ner 5-6 km/h, är väl helt okej men tråkigt för mig att han inte kunde bjussa lite hehe

(jag låg nog snarare i 115-120 så får la vara glad ändå)
numera ligger jag aldrig +30 över vad skyltar säger, så sett har jag lärt mig.
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
88 km/h på 70 väg i somras..var inte ett hus i närheten och kurvigt. Körde om en bil som råkade visa sig vara en civilpolis med 2 mc poliser 4 km längre fram..dock bötfällde de mig inte för inga backspeglar, racepipor etc...vilket var tur :)
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
13:maj -08. E20 mot göteborg, snuthäng, 115 (men de sänkte mkt) på 90+felaktig omkörning (såg inte att snuten var bakom förrän efter en stund). Alltså 2700 för hastigheten och 500 för omkörning (Egentligen 1000 men eftersom det var dubbla trafikbrott halverade de det lägsta)=3200:-

14:e maj -08 Kungsbackaleden Gbg, 3-filig motorväg, 129 på 70 (drog på, på första andra växeln på en utfart på min dåvarande Ninja 900) Uppmätt med laser=4000:-+indraget körkort 8 månader
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Well got dang son, you where drivin like black russian communist negroes just invaded the country boy!

Snarare ungefär så här

I drove a couple of hundre yards behind you to give you a chance to see me and slow down but instead you went faster.

I am sorry sir but I was astonished by the breath taking scenary in front of me and the road was stright and downhill. (faktiskt precis som det var)

Not good sir, Not good at all .........

I aggree and it was a stupid mistake by me.

......
 
Last edited:

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Luleå
Hoj
Honda VFR 800 -08
163 i snitthastighet på 90-väg, missade att jag körde om en civilbil! :S
6månader utan körkort samt 2000:- i böter
 

manneman

Guest
163 i snitthastighet på 90-väg, missade att jag körde om en civilbil! :S
6månader utan körkort samt 2000:- i böter

2000:-:va var det inte lite väl billigt?

I förrgår åkte jag 110 på 70 väg och rök på lappen 2 månader vilket jag överklagar och hoppas på varning istället, dock 4000:- sura böter.
1 km till och jag hade åkt på 3 månader utan chans att överklaga till varning.
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Min första
[YOUTUBE-ID]XZlArI-lFhg[/YOUTUBE-ID]

Två månader utan kort och 4000 i böter.

Andra gången var för två månader sen, 142km/h på 110 väg.
Av med kortet igen i två månader och 3600 i böter.
 

manneman

Guest
Min första

Två månader utan kort och 4000 i böter.

Andra gången var för två månader sen, 142km/h på 110 väg.
Av med kortet igen i två månader och 3600 i böter.

Sen att de själva dels punktmarkerar dig för att de SKA ta dig plus det faktum att de själv drar upp bilen i 174 km/h för att hinna i fatt hör lixom inte hit, polis i all ära men den här typen av hets var de förväntar sig att man ska köra för fort är fan skandal.:huvet
 

Patrik.E

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Ort
Kristianstad
Hoj
Husaberg 650 motard -03
Min första
[YOUTUBE-ID]XZlArI-lFhg[/YOUTUBE-ID]

Två månader utan kort och 4000 i böter.

Andra gången var för två månader sen, 142km/h på 110 väg.
Av med kortet igen i två månader och 3600 i böter.

Motorvägen mellan kristianstad och eko i fjälkinge är fin heje:) hur fick du videon? Jag frågade polisen om videon när dom körde på mig, men dem fick jag inte..
 

Vaselek

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
En sån grön.
Motorvägen mellan kristianstad och eko i fjälkinge är fin heje:) hur fick du videon? Jag frågade polisen om videon när dom körde på mig, men dem fick jag inte..

Jag ringde också till polisen dagen efter, sa vad som hade hänt och frågade om jag kunde få filmen. Sa att har jag ändå betalt 4 papp i böter så kan jag ju åtminstånde få filmen som ett minne. ett par dagar senare damp den ner i brevlådan.
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top