Ni som har Apinestars tz-1 ställ

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Hellraider skrev:
Ska nämligen beställa från Usa så jag undrar vad ni som är Ca:190cm och väger 95kg har för storlek, Funderar på ett 56, men blir osäker när jag läst alla trådar om storlekar på sök sidan!Så ni som har detta ställ och har ca denna kroppshydda, va har ni :confused: Vet att man kan prova i affären men tyvärr hade dom inget Tz-1 inne :huvet

Jag är ca: 188 cm och väger 85 kg. Mitt enda problen är att jag är i längsta laget för det stället. Annars finns det plats för tröja och ryggskydd (även om det är tajt med tröjan...)

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Tja! Funderar på detta ställ, så jag väcker tråden! Jag är ca 170cm lång och väger ca 60kg. Vilken storlek bör jag beställa? 48 verkar bli i största laget, men jag är samtidigt rädd att 46 blir för litet....

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Just det, en sak till! Går det att använda jackan utan byxorna eller är den för kort? Ja, jag vet att man alltid ska använda både jacka och byxa, men ändå!

Tr3nd

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Daytona 675
Mate skrev:
Tja! Funderar på detta ställ, så jag väcker tråden! Jag är ca 170cm lång och väger ca 60kg. Vilken storlek bör jag beställa? 48 verkar bli i största laget, men jag är samtidigt rädd att 46 blir för litet....

Har en polare som har din längd/vikt. Han har strl. 46 och det sitter bra på honom.
Själv e jag 1.71 och 70 kg o har strl. 48 och måste säga att
det e lite för långt men 46 skulle blit alldeles för tight!

Lycka till!!!!!

Last edited:

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
---
Mate skrev:

Jag är 173cm och väger ca 65kg har TZ-1 i storlek 46...

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Åk till en mc butik o testa stället. Alpinestars Tz-1 finns nog på det flesta ställen!

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Tack för svaren! Blir till att beställa en 46:a imorrn då...Tyvärr kan jag inte prova stället eftersom ingen handlare i närheten har det hemma, men eftersom jag beställer via min lokala handlare är det lugnt om det inte passar.
Hur är det med jackan? För kort för att användas utan byxorna?

Classe

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
---
Mate skrev:
Tack för svaren! Blir till att beställa en 46:a imorrn då...Tyvärr kan jag inte prova stället eftersom ingen handlare i närheten har det hemma, men eftersom jag beställer via min lokala handlare är det lugnt om det inte passar.
Hur är det med jackan? För kort för att användas utan byxorna?

Nu har ju jag inte provat med bara jackan..men jag upplever att den är aningen kort

Mate

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Suzuki RGV 250
Ok. Någon annan som vet? Det mest intressanta är väl om jackan är kort eller lång i jämförelse med andra skinnställ...

Andreas N.

börjar bli hojsugen igen!!!! :D
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
Cbr 600f -96 ...SÅLD till fördel för snöskoter...SMART DRAG!
Hellraider skrev:
Ska nämligen beställa från Usa så jag undrar vad ni som är Ca:190cm och väger 95kg har för storlek, Funderar på ett 56, men blir osäker när jag läst alla trådar om storlekar på sök sidan!Så ni som har detta ställ och har ca denna kroppshydda, va har ni :confused: Vet att man kan prova i affären men tyvärr hade dom inget Tz-1 inne :huvet

Rock on :yoparty

Hellraider

Tjena

Väger ungefär lika men är dock lite kortare...lite drygt 180 och har ett V-4 Alpinestar med 52 på brallan(blev dock lite lång i benen för mig) men kör med 54 på jackan då 52 vart trång över axlarna...jag har dock ej för tillfället inget "hängsel-ryggskydd"...jag får nog plats med ett...kanske kan bli en aning trångt men det ska gå :confused: :)

Åk in till handlarn och prova ut stället med rätt storlek för dig och sen kan du ju göra som du vill...personligen just för garantier och så vidare skulle nog jag välja att handla här hemma i Sverige...som i mitt fall då jag bor på mindre ort så valde jag att gynna min lokala handlare lite oxå...annars så har man ju snart nog ingen att handla av på orten...bor man i ett större samhälle så blir det ju en sak...tycker då åtminståne ja då :rullandeu

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC