samma här, kanske ovala rostfria låter mindre än andra, kan det ha med matrialet att göra elelr är det formen tro........JonnyN skrev:Har rostfritt oval på min och tycker den inte låter något...
Allex skrev:Allting låter såklart lite annorlunda för att det är på film i verkligheten är det maffigare ljud
heggeli skrev:Jag brukar vara inne på engelska forum och där omnämns just ART som ett
av dom som låter högst av alla slipon fabr.
Allex skrev:ART kostade mig 3200:-
Men jag tycker nu att den låter mer dovare och mörkare, nu när den är mer inkörd vilket är ju ett plus
Vore intressant att veta om ngn här har ART med samma hoj. För jag har lite problem med passningen. Mellanröret tar i svingen vid hög belastning på fjädern. Enda lösningen är väl böja till mellanröret men hur fan ska man göra det. Går ju inte för hand
mossen skrev:Wow! detta låter ju lovande!
Ska hämta mitt ovala rostfria nu på lunchen, med dubbla pipor....
mossen skrev:Allex:
Uppfattade inte riktigt vad problemet skulle vara med mellanröret?
Slår det i dämparen??
Inte bra i så fall, det är ju inte direkt enkelt att "bocka till"
Någon som vet om mellanröret är i rostfritt förresten? eller rostar det bort direkt.
När jag hämtade ut min pipa idag (som för övrigt var ruggigt enyggt...) så såg jag till min stora glädje att "värmeskölden" på mellanröret var i äkta kolfiber! tack tack!
/Klas
Allex skrev:hm så dem är inte godkända? stog ingen text på min pipa, inte vad jag såg iaf (not for road use)
Stod på min också (står nog på alla burkar som inte sitter på från början) men det var alltså inte sant, min VAR godkänd för gatbruk.lunamod skrev:Mina är märkta "NOT FOR ROAD USE"
lunamod skrev:Mina är märkta "NOT FOR ROAD USE"
BugEyes skrev:Mitt lät som attan direkt det sattes dit men efter att det blivit riktigt varmt så smälte plasten runt ullen och det började låta precis som jag ville att det skulle, dovt men inte för högt. Ge det tid att brännas in ordentligt så blir det nog bättre.
Jag fick mitt genom besiktningen, det börjar inte låta mycket förrän man kommer upp en bit i varvtal, säkert olika på olika hojar. Det är ju ett rakt igenom rör med texten "not for road use" instansat så man får nog räkna med att det låter lite grann.
r matte skrev:nån som har en bra sida där man kan beställa hem en art dämpare?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|