Ni som har ART pipor

Z-power

Rackabajkare
Gick med
23 Jun 2003
Hoj
Kawa z1000 o Honda cr 250
Jag är mycket nöjd med mina art pipor dovt o nästan för högt ljud o på höga varv ylar de för jävla gött. Var o körde på gotlands ringen i förra helgen ja tror min hoj hördes mest :banana

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
JonnyN skrev:
Har rostfritt oval på min och tycker den inte låter något...
samma här, kanske ovala rostfria låter mindre än andra, kan det ha med matrialet att göra elelr är det formen tro........ :confused:

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
liten uppdatering.
Kan vara kul att ha om ngn är sugen på en ART
Här är två filmer, ena är med originalpipa och andra med ni vet vad
Monterat på min MC såklarligen :7peta
Allting låter såklart lite annorlunda för att det är på film i verkligheten är det maffigare ljud men det kanske man kan kompensera med era bas inställningar.

Orginal
ART

Kontakt: www.checkray.se
Extremt trevliga snubbar där!

Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
jäklar sitter å väntar på nästa lön då ska jag beställa en oval titandämpare från art till min hoj. aaa längtar. :yoparty

pg_ice

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF R1-05
Allex skrev:
Allting låter såklart lite annorlunda för att det är på film i verkligheten är det maffigare ljud

nja,du fick med ljudet rätt bra.
tycker min låter exakt så där(med lite bas på stereon:))

låter bättre när man är ute och kör än när man står och varvar motorn i friläge iofs.
sätt dit kameran på hojen och dra ut en sväng:) eller så lägger du kameran på vägen och klipper förbi i 200,då hör man nog bättre hur det låter..hehe

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
heggeli skrev:
Jag brukar vara inne på engelska forum och där omnämns just ART som ett
av dom som låter högst av alla slipon fabr.

Nja, det där håller jag inte med om. Mitt ART kolfiber-slipon som jag hade på min gamla hoj lät maffigt som attan men det gick galant genom besiktningen ändå. Perfekt med andra ord! Var mycket nöjd med kvalitén dessutom. Och priset.

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Wow! detta låter ju lovande!
Ska hämta mitt ovala rostfria nu på lunchen, med dubbla pipor.... :yoparty

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
MT-09 - 24
Allex skrev:
ART kostade mig 3200:-
Men jag tycker nu att den låter mer dovare och mörkare, nu när den är mer inkörd vilket är ju ett plus
Vore intressant att veta om ngn här har ART med samma hoj. För jag har lite problem med passningen. Mellanröret tar i svingen vid hög belastning på fjädern. Enda lösningen är väl böja till mellanröret men hur fan ska man göra det. Går ju inte för hand :fatta!

Jag hade en Hornet 600 -02 och köpte ett runt ART titan till den förra sommaren. Visst, den lät en del, men inte alls så mycket att det ringde i öronen. Snarare lagom! Känner igen problemet med mellanröret.. I mitt fall hade jag någon millimeter tillgodo, men lite färg försvann från fjädern av värmen. Jag sålde inte iväg det samtidigt som hojen, så det ligger kvar hemma på hyllan och dammar. Skall väl sälja det när jag får ork...

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
mossen skrev:
Wow! detta låter ju lovande!
Ska hämta mitt ovala rostfria nu på lunchen, med dubbla pipor.... :yoparty

Gött du får rapportera hur du löste problemet med mellanröret!

jomo: Nä jag överdrev lite det tjuter inte i öronen längre :) bara jag som var ovan. Jag är nöjd med ljudet nu, vart bara lite otrivsamt i början, men den låter gött =)

mossen

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
Hornet
Allex:

Uppfattade inte riktigt vad problemet skulle vara med mellanröret?
Slår det i dämparen??

Inte bra i så fall, det är ju inte direkt enkelt att "bocka till"

Någon som vet om mellanröret är i rostfritt förresten? eller rostar det bort direkt.

När jag hämtade ut min pipa idag (som för övrigt var ruggigt enyggt...) så såg jag till min stora glädje att "värmeskölden" på mellanröret var i äkta kolfiber! tack tack! :tummenupp

/Klas

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Oftast är det gott som faen när det mullrar riktigt gott. Men ibland vill jag (iaf) bara puttra lite tyst... vill ju inte dra till sig publik när man övar bakhjulssvajningar. :rolleyes: :tungan

Allex

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2003
Hoj
sålde och ångrar!
mossen skrev:
Allex:

Uppfattade inte riktigt vad problemet skulle vara med mellanröret?
Slår det i dämparen??

Inte bra i så fall, det är ju inte direkt enkelt att "bocka till"

Någon som vet om mellanröret är i rostfritt förresten? eller rostar det bort direkt.

När jag hämtade ut min pipa idag (som för övrigt var ruggigt enyggt...) så såg jag till min stora glädje att "värmeskölden" på mellanröret var i äkta kolfiber! tack tack! :tummenupp

/Klas

mellanröret slår i svingen!

den är rostfri såklart :]

lunamod

Two stroke smoke forever!
Gick med
29 Mar 2003
Hoj
TRX 850 och Italjet Dragster 172R som bara rasat en gång......
Allex skrev:
hm så dem är inte godkända? stog ingen text på min pipa, inte vad jag såg iaf (not for road use)

Mina är märkta "NOT FOR ROAD USE" :p

Jimmy-boy

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Sv650
Fick mitt rostfria runda slipon idag. Har monterat det och åkte hela kvällen. Sv650 och ART = :) vilket ljud..

Marsipulami

Guest
BugEyes skrev:
Mitt lät som attan direkt det sattes dit men efter att det blivit riktigt varmt så smälte plasten runt ullen och det började låta precis som jag ville att det skulle, dovt men inte för högt. Ge det tid att brännas in ordentligt så blir det nog bättre.
Jag fick mitt genom besiktningen, det börjar inte låta mycket förrän man kommer upp en bit i varvtal, säkert olika på olika hojar. Det är ju ett rakt igenom rör med texten "not for road use" instansat så man får nog räkna med att det låter lite grann.

Har oval i Titan. Och på låga varv är den riktigt tyst, för tyst! Men när jag varvar på så låter det som tusan. Ett för mig ett utmärkt varl för Slip-on. :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln