Ni som köpt Biltemas sportstövel se hit!

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Köpte biltemas sportmc-stövel idag. Ser rätt ok ut, men hur fasen gör ni som har skinnställ? Jag lyckas inte knäppa dragkedjan eftersom benskyddet i mina byxor tar för stor plats. Går det lösa med våld eller är biltemas sportstövel inte kompartibel med sportställ?

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Det är väl olika från ställ till ställ...
Prova bootsen med ställ innan köp =)

Jonny

Varför???
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
R1
Har både biltemas och oxtar o de har samma omkrets.Lite våld så löser det sig:)

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Hoj
Honda blackbird 1998
jag har skinnställ o deras stövlar jag har inga problem med det.. det finns 2 sorter av stövlarna där vilken har du

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag kör med biltemas sportstövel, fungerar bra dock har jag inga benskydd i mitt ställ mer än knäskydd:)

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
jag har skinnställ o deras stövlar jag har inga problem med det.. det finns 2 sorter av stövlarna där vilken har du

Jag köpte den som är lite sportigare med tåpuckar mm. Har alpinestars byxor och det är lögn att dra upp dragkedjan på stövlarna. Kanske det är mina spiror som inte passar modellen.

Methx

Medelhavet <3
Gick med
17 Jan 2011
Hoj
YZF600R Dunderkatt -97 (Såld)
Jag köpte den som är lite sportigare med tåpuckar mm. Har alpinestars byxor och det är lögn att dra upp dragkedjan på stövlarna. Kanske det är mina spiror som inte passar modellen.

Repeterar med lite mer förstålig info: Olika ställ har olika dimensioner
och utföranden på knä och benskydd. Alla stövlar och ställ är inte
kompatibla.

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du har antagligen lite för långa ben på stället.

Bologna

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
Ducati 900 ss / Ducati 1000 Sport Classic
Strange.. uppgraderade mig nyligen från biltema till Alpinestars smxr, o då blev det jävligt tight..:gnissla

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Hoj
Cagiva mito f 00
i värsta fall kan du sy om stövlarna :) såvida du nte hellre lämnar tillbaks skiten och köper ett par om funkar

creare

Guest
Köpte dom förra säsongen och efter 4 gånger fram och tillbaka till jobbet så gick flärpen/i den man håller i, av och det blev ett helvete att dra upp dragkedjan. En vecka efter det gick den andra av.
I övrigt upplever jag att kedjan var ovanligt trög, möjligt en orsak till att de gick av.
Annars är det ett par stövlar som helt ok klarar av kyla och vatten.

3,5 av 10 möjliga poäng och det som drar ner mest är att flärparna gick av så snabbt. Allt ok förutom det som har med kedjan att göra.

heman81

Medlem
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
08 - KTM 690e/sm
dragkedjan på de där stövlarna är helt värdelös, går ju knapt att dra upp även om man inte har foten i...

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Jag har stora vader och Halvarsson är de enda stövlar jag öht har kunnat dra igen skaften på, AlpineStars eller Dainese eller annat sydländskt går inte. Och då har jag aldrig ens ägt eller provat ett skinnställ med benskydd.

Så det beror nog på de egna måtten också.

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Våld är inte bra har jag fått lära mig. Kedjan på mina TCX RS pajade..

Håller med där. Har ett par biltema och dragkedjan känns vek. Jobbig att dra upp och då har jag inte några benskydd i.

Numera utbytta till sidi crosskängor.

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
Roligt bara för det e en biltema stövel är det såklart därför den pajar. Beter man sig som en idiot kan man nog dra sönder vilken jävla stövel som helst.

Går dragkedjan trögt så lägg på lite silicon-olja eller liknande istället för att bete er som neandertalare :p

Angående TS fråga säger jag som limez, kan vara för långa ben på stället, alternativt har du vadmuskler som magnus samuelssons armar

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Smorde upp dragkedjan, drog upp byxskaften något och drog å slet en stund, nu verkar det funka. Skinnet lär väl sträcka sig lite efterhand så jag behåller nog stövlarna. Är jäkligt sköna i övrigt.

Nyheter
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...