ni som köpt trimcylle rekomendation? 2-takt

GeaX

kmr inte på nått att skriva...
Gick med
5 Oct 2006
Ort
VBY
Hoj
CBR125R
pluntan skrev:
2649971 Fick just mitt trimavgasrör XL från superbilligt, riktigt kass kina kvalite, fästet till cylindern var säkert 2 m.m oplant + massor av invändigt svets-skägg som måste slipas ner och ljuddämpad var fastsvetsad helt snett så utblåset pekade rakt opp i häcken. Ingen höjdare alls.

Synd.. Hur är det med effektökning, o.s.v.?
 

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Ort
helsingborg
Hoj
Hyosung GT650R
pluntan skrev:
2649971 Fick just mitt trimavgasrör XL från superbilligt, riktigt kass kina kvalite, fästet till cylindern var säkert 2 m.m oplant + massor av invändigt svets-skägg som måste slipas ner och ljuddämpad var fastsvetsad helt snett så utblåset pekade rakt opp i häcken. Ingen höjdare alls.

Hehe, vilken höjdare! :)
Köpte du nåt mer? var det samma kvalitet på det isf?
 

Rignell

Guest
pluntan skrev:
2649971 Fick just mitt trimavgasrör XL från superbilligt, riktigt kass kina kvalite, fästet till cylindern var säkert 2 m.m oplant + massor av invändigt svets-skägg som måste slipas ner och ljuddämpad var fastsvetsad helt snett så utblåset pekade rakt opp i häcken. Ingen höjdare alls.

Köpte också det stora trimblåset till min dirtbike. Passa inte för 5 öre. Har börjat modda det nu, dock inte värt mödan... I think:va
 

pluntan

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
minimoto
Rignell skrev:
2653557 Köpte också det stora trimblåset till min dirtbike. Passa inte för 5 öre. Har börjat modda det nu, dock inte värt mödan... I think:va

Dom borde saluföra det som nåt kitt, hehe. Nä, det var under all kritik, får hoppas jag får ett bättre exemplar tillbaka. Det var det enda jag köpte därifrån så jag kan inte säga nåt om andra saker dom säljer. Effektökning kan jag förhoppningsvis svara på när jag får ett rör som iaf nåtsånär passar hojjen så jag kan böjja till det men detta var helt utanför alla proportioner, har ingen svets så jag kunde ta loss ljuddämparen själv.
 

Joakim_Lilja

Bidrar till växthuseffekten
Gick med
30 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
GasGas 450sm -04
Köra med en kolvring??? e de nått o rekomendera på moppen? får juh köra den nu i vinter... men blir det nån större skillnad effektmessigt? har införskaffat 60cc te sachen nu med. undrar bara för då ryker den direct :)
 

turborune

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2006
Ort
abc
Hoj
abc
Nån som skulle kunna förklara lite nogrannare om boost porten...
vad den gör, hur..
 
Last edited:

Andreas_ace

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Solna
Hoj
Yamaha r6 -99
Om man köper trim så får man ta och lägga på extra så man får ordentligt utförda produkter.

Och även innan man köper, att kolla att se att dem verkligen kommer passa.
Vanligaste felet är benämningen 14e som "missbrukas".
En del produkter är byggda endast för 14e och andra för andra likande kopior.
ex m101, pb 898.
Ramen skiljer sig en hel del, och även vinkar.
Ex ett XXL rör passar itne en 14e, då dne har ett stödstag som sitter över bakhjulet.
Denna plats behöver XXL pipan.
14x och m101 saknar denna, och dävav passar den utan mod.
Likaså skiljer sig Xl röret.
Finns både modeller för 14e och m101.
Tyvärr så ligger felet hos återförsäljarna, som inte tar reda på vilken denna ska passa.

När det gäller trimcyllar till dessa motorer så får man vad man betalar för.
Deras sk boost port är undermåttlig. Varken djup, bredd eller slutvinkel finns.

Men visst, en kina cylle för typ 500kr, eller en ADA Racing för 1200kr, det får både plånbok och person avgöra.

Om det är värt ngt av detta??? Inte för dem HK du får ut.
 

Freddehoj

tvåtaktstroll
Gick med
1 Jun 2006
Ort
UpplandsVäsby
Hoj
14E+GoPed+minicrossquad+110cc pocketbike
Om man köper trim så får man ta och lägga på extra så man får ordentligt utförda produkter.

Och även innan man köper, att kolla att se att dem verkligen kommer passa.
Vanligaste felet är benämningen 14e som "missbrukas".
En del produkter är byggda endast för 14e och andra för andra likande kopior.
ex m101, pb 898.
Ramen skiljer sig en hel del, och även vinkar.
Ex ett XXL rör passar itne en 14e, då dne har ett stödstag som sitter över bakhjulet.
Denna plats behöver XXL pipan.
14x och m101 saknar denna, och dävav passar den utan mod.
Likaså skiljer sig Xl röret.
Finns både modeller för 14e och m101.
Tyvärr så ligger felet hos återförsäljarna, som inte tar reda på vilken denna ska passa.

När det gäller trimcyllar till dessa motorer så får man vad man betalar för.
Deras sk boost port är undermåttlig. Varken djup, bredd eller slutvinkel finns.

Men visst, en kina cylle för typ 500kr, eller en ADA Racing för 1200kr, det får både plånbok och person avgöra.

Om det är värt ngt av detta??? Inte för dem HK du får ut.

Håller med Andreas fullt ut här.
Kan man inte göra dessa modifieringar som krävs på billiga trimrör och trimcylindrar pga avsaknaden av maskiner eller kompetens så ska man definitivt inte köpa annat än bra fabrikstrim.
Har man dock kunskap och rätt grejer så är det både lönsamt och framförallt jäkligt roligt att modifiera, då blir det minst lika bra som en dyr fabrikscylle om inte bättre.
mvh
 

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Södertälje
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Själv köpte jag en ny luftkyld motor på ebay för ett par dagar sen. 1060 spänn inkl frakt från tyskland. Den ska enl spec varva 12000 och ha 7 hästar. Det får man väl ta med en nypa salt, men den går nog bättre än min 39 cc på 3,5 hk.
Sitter samma i de lufkylda blata kopiorna.
http://www.sendai.nl/index.html?l=nl&c=id=1007
Den är dock ganska känslig, framförallt kopplingen.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top