ni som kör gathojar på bana, hur håller dom?

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Lite nyfiken på er som åker vanliga standardhojjar typ r1, gsxr, honda rr mfl...

hur håller dom för er. nu menar jag itne ni som endast provat bana nån enstaka gång utan ni som verkligen rastar hojen ett tiotal ggr eller fler per sommar. hur håller lådor och motorer? brukar de vara problem.?

mest intressant är la ni som besitter hojjar som kanske passerat 3000 mil och vart plågade många mil. eller ni som åker lättare trim som helsystem, pc etc.

brukar de funka och gå som en sporthoj bör göra då den skall vara byggd för detta eller krånglar de mycket?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
freestyle skrev:
2538370 Lite nyfiken på er som åker vanliga standardhojjar typ r1, gsxr, honda rr mfl...

hur håller dom för er. nu menar jag itne ni som endast provat bana nån enstaka gång utan ni som verkligen rastar hojen ett tiotal ggr eller fler per sommar. hur håller lådor och motorer? brukar de vara problem.?

mest intressant är la ni som besitter hojjar som kanske passerat 3000 mil och vart plågade många mil. eller ni som åker lättare trim som helsystem, pc etc.

brukar de funka och gå som en sporthoj bör göra då den skall vara byggd för detta eller krånglar de mycket?

Jo då det håller alldeles utmärkt. En standard hoj som man sköter servicen på och kör vettigt med, (typ kopplar när man växlar) håller länge. Klart man inte kan säga att de kommer hålla si och så länge, men hade jag haft den och kört 3000 hade jag i alla fall inte varit orolig för motor och låda. Men ventilerna, och liknade, skadar det ju inte om man kollar lite då och då. Min har bara gått 500 mil men har aldrig varit på en landsväg så jag får väl återkomma om några år med rapport.

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Har inte haft problem servar men bara enligt bok & lite till så brukar det inte va problem...

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Det är ju precis vad den här typen hojar är byggda för att gå på banan så visst håller dom.Och sköts dom och servas seriöst så håller dom länge.

Jocke K

Glad Medlem
Gick med
10 May 2004
Hoj
R1 06 & R6 00
R6a 2600 mil. Kör den mycket på bana. Går hur bra som hellst!
Kör man vettigt (kopplar vid växling), servar enligt bok + något exra oljebyte samt inte maxbelastar/maxvarvar motorn när den är kall, så håller den mycket länge.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Jag köper mycket hellre en hoj som har körts mycket på bana av nån som har koll på grejerna och sköter dom därefter än en hoj som bara har åkt till korvmojjen fram å tillbaka, men har blåkörts av nån som inte har nån vidare koll på grejerna.

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Har kört bana nu 2 säsonger och det är inga problem..., bara man håller sig på hjulen....:gnissla

Bara ut o kör bana, det finns inget roligare att göra med en hoj :tummenupp

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
japp hade tänkt åka lite bana, men var itne rädd för att de itne skulle hålla. var mest bara itnresserad över hur mö de skiljer sig mot en hoj som bara går gatmil eller en som kör ständigt hårt på bana etc.

men som ni säger så håller de fint? även lite trimmat?

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...