Ni som kör/har erfarenhet av GSXR1000....

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Provkörde en Gixxer1000 igår. Det jag hade svårast med att förstå är hur NÅGON kan hantera den där cykeln i någon form av stadstrafik! Och på kurviga vägar så bör man ju ligga på två växlar för högt för att inte få hjulspinn ur kurvan (antar jag just nu iallafall ;)! Den är ju nervösare än Macho Woman efter överkonsumtion av kaffe och socker!

Vad har ni gjort för att "mildra" det hela? Power Commander? TRE? Bytt hoj? Berätta nu för en pozör-wannabe!

/Freppa - Ditt frågetecken under lakanet.

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hornet
Jag såg en på stan en gång!
Det var iaf min erfarenhet ;)

Men varför inte se till o ordna upp din gamling?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Inget fel på min gamling. Måste byta kolvringarna i vinter för den bränner olja, men i övrigt inga fel.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Patrik: Märkte det. Är rädd att det är för mycket hoj för mig. Men nog är den trevlig. Kändes komplett. Men när man är van vid att använda hela sin muskelmassa (eller avsaknad av) för att vrida rullen, och här räcker det med en nysning för att gå upp på bakhjulet, då undrar man allvarligt. Det kan inte vara så att alla älskar denna typ av respons. Det MÅSTE gå att "plana ut" effekten så att den kommer jämnare.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
En sak är iaf. helt säkert. Vill du köra hårt med den så byt original sulorna. Bridgestone är inte anpassat efter vare sig hård körning eller ban körning. Man ska ha mjuka däck typ Rennsport eller Pirelli Supercorsa lr nåt liknande. Jag också fått några :skrämd upplevelser av Bridgestone däcken. Annars tycker jag att det är en helt underbar hoj. Effekt finns det gott om :D

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Näe
Kolla på effektkurvan. Effekten kommer hur linjärt som helst, det är bara det att det kommer så jävla mycket...

Freppa skrev:
Det MÅSTE gå att "plana ut" effekten så att den kommer jämnare.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Freppa skrev:
Patrik: Märkte det. Är rädd att det är för mycket hoj för mig. Men nog är den trevlig. Kändes komplett. Men när man är van vid att använda hela sin muskelmassa (eller avsaknad av) för att vrida rullen, och här räcker det med en nysning för att gå upp på bakhjulet, då undrar man allvarligt. Det kan inte vara så att alla älskar denna typ av respons. Det MÅSTE gå att "plana ut" effekten så att den kommer jämnare.

Effekten kan ju inte komma mycket jämnare än den gör i en gixxxer1000, som jag minns gamla 1100'or så var det mer kick i dem än nuvarande gsxr1000, men att 1000 känns betydligt snällare.
Har du vart och prövat hayabusan ännu? För den är ju iofs snällare, men ännu mer motor..

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Ok, låt oss definiera vad jag menar.
På ettan och tvåan vid varven 1000-4000 så känns det mer som "AV/PÅ" än jämn kurva. Ingen marginal alls. Troligen är det bara jag som är en sopa/ovan med tanke på vad jag kör idag, men så snackar vi 60kg lättare hoj och några hästar mer också.

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Glömde: Nej, jag har inte prövat busan ännu. Skall fixa Kains gaffelben ikväll och hoppas få pröva hans inom snar framtid. Har fått nys på en 99:a för cirka 80' genom en polare. Vi får se.

/Freppa

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Freppa skrev:
Ok, låt oss definiera vad jag menar.
På ettan och tvåan vid varven 1000-4000 så känns det mer som "AV/PÅ" än jämn kurva. Ingen marginal alls. Troligen är det bara jag som är en sopa/ovan med tanke på vad jag kör idag, men så snackar vi 60kg lättare hoj och några hästar mer också.

Det tar ju alltid en stund att vänja sig vid, effektkurva, gas, koppling osv. Alla hojar är ju inte så tröga som din gammelgixxer :D kör du runt på en gixxer1000 någon dag eller två kommer du inte tycka den är lika av och på..

starclassic

Är du redan kvar?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000 Indestructable 2 Unlimited Edition
Ja det är inte världens mest kö-vänliga hoj, men den är lugn och stabil när man väl vant sig med ett "modernt" gashandtag.....

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
supergo hoj med lagom effekt, doch så är bromsarna i hårigaste laget på 03an, beläggen var borta efter 180 mils gatkörning :D

Gixxer Mike

Guest
Skulle det vara problem med Gixxer 1000 i stadstrafik?..vafaan jag bor mitt i smeten och kör i city varje dag utan problem.hi hi
men jag tycker 03:an känns som en touring hoj jämfört med 01-02:eek:rna.
Dock lite besviken på klippet..så jag funderar mer på K&N filter och helsystem och powercommander nu..snyft.
Men det är jävligt bra balanspunkt i min 03 och bromsarna är underbara hi hi inga vibrationer alls vid dom hårdaste inbromsningar hi hih
Patric: problemet jag hade har löst sig..ska åka till Norge och handla nästa vecka av Thorleif Netland som du säkert vet vem det är.kom 2:a på NorgeMästerskapen i vad dom kallar roadracing med sin gixxer 1000-03.

Last edited:

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Freppa skrev:
Ah. Det är HELT okej. Cause you don't fuck with another mans vehicle, but it's okey to mock the man himself.
:squid

Om du nu tvunget måsta ha en rad4a ska du ha en Busa, ingen 1000R! En SP2a eller TL1000 skulle nog passa dig annars motormässigt!

:tummenupp :eek:

Gixxer Mike

Guest
GIXxXER skrev:
supergo hoj med lagom effekt, doch så är bromsarna i hårigaste laget på 03an, beläggen var borta efter 180 mils gatkörning :D

Vad kostade dom nya beläggen?
har du orginal slangar eller har du stålomspunnet?
jag ska precis byta till stålomspunna tänkte jag.

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Freppa skrev:
Inget fel på min gamling. Måste byta kolvringarna i vinter för den bränner olja, men i övrigt inga fel.

Ojaaaaaa....
Ska vi börja räkna felen" vi hittade lite snabbt så där på den bara :D

För övrigt Freppa så sitter det i HANDLEDEN.
Trodde du hade rätta känslan i handleden :p :p :p :rodnar

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Freppa-mannen, nu börjar kubiknojan skena va? Den självklara jämförelsen du bör göra är att köra 750 från -00 och framåt. Lite smidigare hoj med mycket pulver. Enda R1an som kört ifrån mig på kraft än är Xenos 02'a....

Dock är nog den "digitala gasresponsen" på låga varv något man får ta även om det går att snygga till ordentligt med en Powercommander. Min hoj möter lite tveksamt på gasen under 5-6 tusen men sen är det silkeslent rent drag utan pucklar eller hål.

En tanke bara: Min 600 med förknasare hade ett otroligt otrevligt tillslag inne i böjarna när stiften var dåliga så det kan vara annat än sprutet som spelar in....

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!