Ni som kör/har erfarenhet av GSXR1000....

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Hehehehe...det var min Pozerräser som Freppsie fick lägga vantarna på...det sitter ju som sagt helsystem på men ingen PCIII...jag lyssnade lite med div. trimgurus om just behovet av PC och alla var av den insikten att det är absolut inget måste (som mcsäljarna påstår),den jämnar ut effektkurvan lite grann..speciellt vid 4000-5000 varv där det är en liten puckel..och när man e ute å kör så ligger man ju som alltid över 7K,där det börjar hända grejjor... :D :D :D :D

Körde ZX12an med helsystem utan PC och den gick som en klocka!
Vissa tror att motorn tar stryk att köra utan PC men det stämmer inte..byte stift på Pozerräsrn i veckan och dom hade en perfekt fin färg by the book,det var lika på Kwaken,,skulle hojen gå knackigt utan PC så är det ju på stiften det avslöjas..dock så är det skillnad på vanliga förgasarhojar har jag hört...

Varför inte köpt en PC dåra?
Utav den enkla anledningen att varför slänga ut i storleksordningen 5000 spänn på något som uppenbarligen inte ger något vidare..okej,ska man ligga å jaga varvtider på bana så visst ,på gata..mja.....hellre pengarna på däck och soppa..

Allting är ju en vanesak som sagt,Gixxern är väldigt av/på,i princip är alla insprutshojar så..12an lika så ,fast inte lika hetsigt,även Busan,men man måste ju tänka på att 1000 väger ca. 40kg mindre än loken så det upplevs mer...

Sen så är det ju lite härligt med en "egensinnig" best!!
Man vet att här gäller det att passopp, för sitter man och slöar så kan den sparka bakut och protestera med att åka iväg på ett hjul..påstås det.. ;) ;) ;) ;)
En sak är dock huggen i runstenen..i denna maskin har Suzuki lyckats att skapa ett riktig monster..hehehehe :rock :rock :rock :rock :rock :rock :rock
 

Gixxer Mike

Guest
Mike: hur är det med ryggen och nacken?
Bättre?
jag fattar mig inte på det där med på och av..vafaan alla hojjar jag haft har varit antingen pigga eller sura som faan...är det jag kallar piggt det ni kallar på av..kanske..hmmm
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Gixxer Mike skrev:
Mike: hur är det med ryggen och nacken?
Bättre?
jag fattar mig inte på det där med på och av..vafaan alla hojjar jag haft har varit antingen pigga eller sura som faan...är det jag kallar piggt det ni kallar på av..kanske..hmmm

insprutningshojar är ofta väldigt känsliga när du drar av eller drar på gas, det blir ett markant ryck, det är det som menas.
Är du ovan kan det kännas som om det inte finns nåt läge för annat än acc och för motorbroms.
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Det som jag tycker är mest lyckat mest just gixxer1000 är ju just insprutet och att det var så mjukt och fint till skillnad från andra insprutshojar jag kört. Tyckte absolut inte att det var av/på..
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Gixxer Mike skrev:
Mike: hur är det med ryggen och nacken?
Bättre?

Jovars...tackar som frågar...det är på bättringsvägen sakta men säkert..kotkomprissioner TAR tid att läka uppenbarligen. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Va på röntgen för ett par veckors sedan som visade att kotorna hade iallfall läkt..kvarstår nervskadorna som vi får se framöver(fingrar som domnar bort titt som tätt)

För er som redan anar vad som hänt...äldre dam i rondell som inte ser sig för utan byter körfält där "lilla" jag råkade befinna mig...en klassiker mao..blidde en redig flygtur över styret och landade på pallet?!
Varvid diverse prylar pajjade..har gått ett år snart och man kämpar dagligen i sadeln för att "rehabilitera"sig.. :) :) :) :)

Hur är det själv då efter din smäll på E4an då??
Var du själv på hojen?
Jag har hört att ni var 2?
Om så var..hur gick det med passageraren??

Sorry Freppagullet ,lite offtopic dåra.....

Vi återvänder till ämnet....
Just insprutet är i början knepigt att vänja sig vid när man kört förknasar hoj..då man upplever av/på som attans..är det inte R1-02 som har någon förgasar/insprutkonstruktion för att mildra strömbrytareffekten??
Vad säger ni, Skramlahafolket? ;) ;)
 
Last edited:

Gixxer Mike

Guest
Silwer skrev:
insprutningshojar är ofta väldigt känsliga när du drar av eller drar på gas, det blir ett markant ryck, det är det som menas.
Är du ovan kan det kännas som om det inte finns nåt läge för annat än acc och för motorbroms.

van och van..haft 6 R1:eek:r 3 gixxer 1100 och div andra hojjar mest förknasar motorer hade en Ducce 9000 monster-00 för nåra år sen men annars är det bara mina nya gixxer 1000-03 som haft insprutning..men jag tycker bara den är rappare vid gaspådrag..svarar med distinkt..men det är nog en vanligt sak ..det där med på och av..ovan efter ha kört äldre hoj eller custom eller så..sen sitta på en gixxer 1000..då kanske man tycker att det är på och av..men men..roligt att se att folk är så kännsliga för gashandtaget hi hi hi
 

Gixxer Mike

Guest
Mike skrev:
Jovars...tackar som frågar...det är på bättringsvägen sakta men säkert..kotkomprissioner TAR tid att läka uppenbarligen. :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Va på röntgen för ett par veckors sedan som visade att kotorna hade iallfall läkt..kvarstår nervskadorna som vi får se framöver(fingrar som domnar bort titt som tätt)

För er som redan anar vad som hänt...äldre dam i rondell som inte ser sig för utan byter körfält där "lilla" jag råkade befinna mig...en klassiker mao..blidde en redig flygtur över styret och landade på pallet?!
Varvid diverse prylar pajjade..har gått ett år snart och man kämpar dagligen i sadeln för att "rehabilitera"sig.. :) :) :) :)

Hur är det själv då efter din smäll på E4an då??
Var du själv på hojen?
Jag har hört att ni var 2?
Om så var..hur gick det med passageraren??

Sorry Freppagullet ,lite offtopic dåra.....

Vi återvänder till ämnet....
Just insprutet är i början knepigt att vänja sig vid när man kört förknasar hoj..då man upplever av/på som attans..är det inte R1-02 som har någon förgasar/insprutkonstruktion för att mildra strömbrytareffekten??
Vad säger ni, Skramlahafolket? ;) ;)

jaa du Mike det är helt ok nu :=)
mest plånboken som är skadad..snyft så här fin är fronten på min hoj nu..suck
 

Bifogat

  • mvc-001f.jpg
    mvc-001f.jpg
    94.1 KB · Visningar: 317

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Freppa skrev:
Patrik: Märkte det. Är rädd att det är för mycket hoj för mig. Men nog är den trevlig. Kändes komplett. Men när man är van vid att använda hela sin muskelmassa (eller avsaknad av) för att vrida rullen, och här räcker det med en nysning för att gå upp på bakhjulet, då undrar man allvarligt. Det kan inte vara så att alla älskar denna typ av respons. Det MÅSTE gå att "plana ut" effekten så att den kommer jämnare.

Som andra tidigare har sagt så ska ju twinhojar kännas mera avslappnade på gasen, ingen "kick" utan ett jämt drag hela vägan.
Jag har inte kört gixxer 1000 så den kan jag inte uttala mig om men första gången jag körde min retta så höll jag på att skita på mig, den känsla är dock borta nu så det handlar nog bara om vana.
 

gixxer_1255

Suzuki samlare?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 1985, Suzuki GSXR 1100 1986 & Suzuki GSX Katana 1983
Måste bara

Freppa skrev:
men så snackar vi 60kg lättare hoj och några hästar mer också.

Freppa din 88ás "Gamgixxer" väger 197kg torr och en GSXR1000 02á väger 170Kg torr, det får jag bara till 27kilos skillnad.
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vadå? Lastar inte du också på din hoj med bly som vi andra? Vilket fusk!!! ;)

Tänkte inte riktigt till där. Blandade ihop vikten torr och våt.
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Det här förstår inte jag riktigt... Jag har inte speciellt mycket erfarenhet av landsvägsåka och min R1000 e min första egna hoj. Jag har aldrig uppleft den som svåråkt!! Den e ju hur snäll som helst vid varven som du pratar om (1000-4000).. Hade du sagt 8-12000 varv hade jag kanske kunnat förstå, det e ju där man gärna ligger när man kör kurvigt... :tummenupp

Jag åker en del stadstrafik oxo o tycker inte att det e några problem alls faktiskt, men lägger gärna vänsterhanden på knät för att sitta lite bättre!! Men det har ju inte med dina "gasproblem" att göra....

Tom farsan tycker den e smidig att köra just för den e så snäll vid låga varv... Besten släppt ju inte lös förrän runt 6-7000 var säger han!!...

Låter som jag beskriver en helt annan hoj men detta e min uppfattning!! Jag trivs SUPER med hojen o vill inte ha nån annan just nu iaf!!..


Freppa skrev:
Provkörde en Gixxer1000 igår. Det jag hade svårast med att förstå är hur NÅGON kan hantera den där cykeln i någon form av stadstrafik! Och på kurviga vägar så bör man ju ligga på två växlar för högt för att inte få hjulspinn ur kurvan (antar jag just nu iallafall ;)! Den är ju nervösare än Macho Woman efter överkonsumtion av kaffe och socker!

Vad har ni gjort för att "mildra" det hela? Power Commander? TRE? Bytt hoj? Berätta nu för en pozör-wannabe!

/Freppa - Ditt frågetecken under lakanet.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Hör inte riktigt hit men hur är r:1an jämfört med gsxr:en har den snällare effektkurva eller är den lika brutal?vilken av dom är mest lättkörd?antar att båda är lättkörd när det svänger jämfört med min blysläde.
 

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arvika
Hoj
Pippigul SV650
Re: Re: Ni som kör/har erfarenhet av GSXR1000....

alakhai skrev:
....

Jag åker en del stadstrafik oxo o tycker inte att det e några problem alls faktiskt, men lägger gärna vänsterhanden på knät för att sitta lite bättre!! Men det har ju inte med dina "gasproblem" att göra....
....

Du får ursäkta att jag säger det men det ät inte konstigt att det händer olyckor. Alla dessa sporthojsknuttar som inte orkar med sittställningen är inte bra.

Vad tror du din totala reaktionstid är när du sitter med en näve i knät i stadstrafik??? :skrämd 2-3 sek om du inte bromsar omkull dig? Normal ska väl ligga runt sekunden...
 

alakhai

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki 1000
Re: Re: Re: Ni som kör/har erfarenhet av GSXR1000....

Det har du ju såklart alldeles rätt i, kanske borde säga att det inte e nåt man gör om man ligger 3m bakom en bil eller liknande. Vår lilla stad e inte speciellt trafikerad så det innebär för det mesta att åka sakta i tvåfilig väg utan nån framförvarande trafik. DÅ e det rätt seg ställning i längden!

Ursäkta att jag va oklar med det men du har givetvis rätt ändå, inte så man ska framföra en hoj... Men det finns många saker man inte ska göra som e betydligt värre!! :rolleyes:


Chrille skrev:
Du får ursäkta att jag säger det men det ät inte konstigt att det händer olyckor. Alla dessa sporthojsknuttar som inte orkar med sittställningen är inte bra.

Vad tror du din totala reaktionstid är när du sitter med en näve i knät i stadstrafik??? :skrämd 2-3 sek om du inte bromsar omkull dig? Normal ska väl ligga runt sekunden...
 

Gixxer Mike

Guest
Holger skrev:
Hör inte riktigt hit men hur är r:1an jämfört med gsxr:en har den snällare effektkurva eller är den lika brutal?vilken av dom är mest lättkörd?antar att båda är lättkörd när det svänger jämfört med min blysläde.

jag har ju haft 6 R1: or nu..och en gixxer 1000-03 MIN egna uppfattning och egen erfarenhet är denna.
man sitter PÅ en gsxr men man sitter I en R1:a.
R1:an går mjukare, skramlar mindre och har en mer racig sittställning,har även i mina ögon ett bättre chassi än gsxr:en,MEN min gsxr har bättre klipp i motorn,rappare respons,bättre balanspunkt (för bakhjuls åkning), MYCKET bättre bromsar (Radialbromsar), så med bakåt flyttade fotpinnar och lite annat så är nog gsxr:en en kanonhoj.
Men gillar man R1:an extremt och vägrar köra suzuki så kan man slänga ut lite pengar på helsystem,dynojet,dreva ner den lite så har nu samma klipp i r:1an.
Min sista R1:a hade 155 hk på bakhjulet och när jag drevade ner den så va det ett jävla klipp i den och hur rolig som hellst på små kurviga vägar..konstant slanga ur kurvor och nästan på ställ..hur kul som hellst..men man va tvungen att ha BRA däck som man kunde känna hur långt man kunde pressa det INNAN det släppte helt. Nackdelden va tradig på motrvägen då den bara gjorde 250km/tim enligt mätaren..och man varvade ur 6 rätt snabbt..Swedie röck upp den på 6:an på Lunda när vi va där..så jag tycker att det va tillräckligt..för en normal förare..men jag är lite sinnes..så jag vill ha mer..just nu funderar jag mer och mer på ev turbo om jag kan finansiera upp det på någe sätt. hi hi hi
jag vill att hojen ska göra över 300 ärliga km/tim och dessutom ha världens klipp. hi hi hi
Men visst är Gsxr:en en trewvlig hoj när man har vant sig med allt skrammel...jag fick nojjan efter 20 mil så jag åkte in till verkstan..vafaan är det som händer med min hoj..och blev utskrattad..det är en suzuki sa dom..dom går MYCKET hårdare än Yamaha så därmed låter dom mer också..så det va lite pinsamt.
MEN detta är mina egna personliga uppfattningar om dessa hojar..jag kan inte uttala mig om nån annans hoj eller nån årsmodell jag inte haft.
Hoppas du fått lite svar på dina funderingar.
/Mike
 

Gixxer Mike

Guest
har ju krashat 4 gånger på 3 år 2 av dessa va med R1:eek:r..sen har jag blivit av med ett par st under åren som gått...har inte haft råd med larm och inte haft nåt bra garage..så har väl totalt blivit av med...5-6 hojjar sen 98 så det har blivit så att man har bytt hoj rätt ofta.
Men krasha innebär inte att jag varit orsaken , har inte blivit dömd för vårdslöshet en enda gång, varje olycka har hänt pga folk kör mot rött eller bara kör rakt ut utan att kolla om det kommer nån på huvudleden.
sista smällen kommer jag nog åka på..pga jag körde in i bak på en bil som tvärnitade på 110 sträcka..men jag har inte hört nåt ännu..så vi får väl se vad som händer.

tradigt i 250...jaa tyvärr..jag älskar fart..what can i say
 
Last edited:
Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

Top