Silwer
för******
insprutningshojar kan vara väldigt ON/OFF.
Gixxer Mike skrev:Mike: hur är det med ryggen och nacken?
Bättre?
jag fattar mig inte på det där med på och av..vafaan alla hojjar jag haft har varit antingen pigga eller sura som faan...är det jag kallar piggt det ni kallar på av..kanske..hmmm
Gixxer Mike skrev:Mike: hur är det med ryggen och nacken?
Bättre?
Silwer skrev:insprutningshojar är ofta väldigt känsliga när du drar av eller drar på gas, det blir ett markant ryck, det är det som menas.
Är du ovan kan det kännas som om det inte finns nåt läge för annat än acc och för motorbroms.
Mike skrev:Jovars...tackar som frågar...det är på bättringsvägen sakta men säkert..kotkomprissioner TAR tid att läka uppenbarligen.![]()
![]()
![]()
Va på röntgen för ett par veckors sedan som visade att kotorna hade iallfall läkt..kvarstår nervskadorna som vi får se framöver(fingrar som domnar bort titt som tätt)
För er som redan anar vad som hänt...äldre dam i rondell som inte ser sig för utan byter körfält där "lilla" jag råkade befinna mig...en klassiker mao..blidde en redig flygtur över styret och landade på pallet?!
Varvid diverse prylar pajjade..har gått ett år snart och man kämpar dagligen i sadeln för att "rehabilitera"sig..![]()
![]()
![]()
Hur är det själv då efter din smäll på E4an då??
Var du själv på hojen?
Jag har hört att ni var 2?
Om så var..hur gick det med passageraren??
Sorry Freppagullet ,lite offtopic dåra.....
Vi återvänder till ämnet....
Just insprutet är i början knepigt att vänja sig vid när man kört förknasar hoj..då man upplever av/på som attans..är det inte R1-02 som har någon förgasar/insprutkonstruktion för att mildra strömbrytareffekten??
Vad säger ni, Skramlahafolket?![]()
![]()
Freppa skrev:Patrik: Märkte det. Är rädd att det är för mycket hoj för mig. Men nog är den trevlig. Kändes komplett. Men när man är van vid att använda hela sin muskelmassa (eller avsaknad av) för att vrida rullen, och här räcker det med en nysning för att gå upp på bakhjulet, då undrar man allvarligt. Det kan inte vara så att alla älskar denna typ av respons. Det MÅSTE gå att "plana ut" effekten så att den kommer jämnare.
Freppa skrev:men så snackar vi 60kg lättare hoj och några hästar mer också.
Freppa skrev:Provkörde en Gixxer1000 igår. Det jag hade svårast med att förstå är hur NÅGON kan hantera den där cykeln i någon form av stadstrafik! Och på kurviga vägar så bör man ju ligga på två växlar för högt för att inte få hjulspinn ur kurvan (antar jag just nu iallafall! Den är ju nervösare än Macho Woman efter överkonsumtion av kaffe och socker!
Vad har ni gjort för att "mildra" det hela? Power Commander? TRE? Bytt hoj? Berätta nu för en pozör-wannabe!
/Freppa - Ditt frågetecken under lakanet.
alakhai skrev:....
Jag åker en del stadstrafik oxo o tycker inte att det e några problem alls faktiskt, men lägger gärna vänsterhanden på knät för att sitta lite bättre!! Men det har ju inte med dina "gasproblem" att göra....
....
Chrille skrev:Du får ursäkta att jag säger det men det ät inte konstigt att det händer olyckor. Alla dessa sporthojsknuttar som inte orkar med sittställningen är inte bra.
Vad tror du din totala reaktionstid är när du sitter med en näve i knät i stadstrafik???2-3 sek om du inte bromsar omkull dig? Normal ska väl ligga runt sekunden...
Silwer skrev:det är nog inte det som orsakar olyckor![]()
Holger skrev:Hör inte riktigt hit men hur är r:1an jämfört med gsxr:en har den snällare effektkurva eller är den lika brutal?vilken av dom är mest lättkörd?antar att båda är lättkörd när det svänger jämfört med min blysläde.
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|