mikcar
Ny medlem
Hej!
Har nyligen tagit min licens och håller på att prepara hojen så att den ska vara godkänd på licensträningarna.
Nu har jag några saker jag undrar över som jag hoppas någon har något bra tips om:
1) Uppsamlingskärl för evakueringsslangarna - Tar tacksamt emot råd och tips hur jag ska lösa detta på en R1.
2) 2 Hål i underkåpan för dränering - Ska det vara en i framkant och en i bakkant? Kör ni med någon gummiplugg/tätning eller duger lite silvertejp?
3) Jag har trådlåst oljefiltret med oljepluggen. Är det godkänt eller förkastligt?
4) En liten sak till - Jag kör med gatdäck och de är lite slitna i mitten och klarar inte riktigt gränsen på 2.5 mm. Brukar det bli tvärnobben då eller är det bara ett krav på tävling?
Kör på Sviestad.
Tack för svar!
Mvh,
Micke
Har nyligen tagit min licens och håller på att prepara hojen så att den ska vara godkänd på licensträningarna.
Nu har jag några saker jag undrar över som jag hoppas någon har något bra tips om:
1) Uppsamlingskärl för evakueringsslangarna - Tar tacksamt emot råd och tips hur jag ska lösa detta på en R1.
2) 2 Hål i underkåpan för dränering - Ska det vara en i framkant och en i bakkant? Kör ni med någon gummiplugg/tätning eller duger lite silvertejp?
3) Jag har trådlåst oljefiltret med oljepluggen. Är det godkänt eller förkastligt?
4) En liten sak till - Jag kör med gatdäck och de är lite slitna i mitten och klarar inte riktigt gränsen på 2.5 mm. Brukar det bli tvärnobben då eller är det bara ett krav på tävling?
Kör på Sviestad.
Tack för svar!
Mvh,
Micke
Last edited: