Ni som kör skenförsäkrat och har vurpat ordentligt

Nå hur är det


  • Antal röstningar
    0

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Suomalainen skrev:
Naturligtvis står då farsan som ägare = kan försäkra hojen. Var pengarna kommer ifrån kan f-bolaget aldrig veta.

Säger det igen, KÖP MOTARD så har ni råd o försäkra...eller inte för då vurpas och stjäls det väl till sist så jädra mycket att det också blir svinadyrt! :brinnerup Så alla klantiga skenare KÖP R1-07 helst med turbo!!

Till ämnet:
Vet en som körde 25kw (fulleffekt i verkligheten) som lekte skördetröska med sin = skrot. Där tittade de inte efter några strypningar, ny hoj fick han. Orkar de inte ens kolla en sån enkel sak (som dessutom alla fuskar med) så börjar man ju fundera. Bra mycket enklare att kolla det än vem som egentligen köpt en hoj.


jasså det säger du... motard = billigt?

äger själv en KTM 640 sm 02... 27 000 kr i helförsäkring. och det är det billigaste jag hitta... vissa ville ha nästan 50 000 kr om året
 

Coola Ola

Guest
flipm0de skrev:
jasså det säger du... motard = billigt?

äger själv en KTM 640 sm 02... 27 000 kr i helförsäkring. och det är det billigaste jag hitta... vissa ville ha nästan 50 000 kr om året

Han glömde säga att man dessutom bör bli 24 år gammal omgående så man kan teckna offroad-försäkring. 6000 hel/hel hos bilsport & mc om man bor i storstad. Men visst, motarder är förvånansvärt dyra om man tecknar en "vanlig" försäkring.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Coola Ola skrev:
Men visst, motarder är förvånansvärt dyra om man tecknar en "vanlig" försäkring.
Min blev billigare att försäkra "som vanligt" än som offroad hos Länsförsäkringar....Lägre självrisk också :tummenupp
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
Coola Ola skrev:
Han glömde säga att man dessutom bör bli 24 år gammal omgående så man kan teckna offroad-försäkring. 6000 hel/hel hos bilsport & mc om man bor i storstad. Men visst, motarder är förvånansvärt dyra om man tecknar en "vanlig" försäkring.

A precis... fast här på landet går den på 3 papp om året! :)
 

kraschpuck

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha R6, KTM 450sxf
Min hojj står på pappa!!.. vi bor i samma hus med!.. faast min försäkring är heelt giltlig då vi använder oss av pappas bonus bara, det är ju ingen +40 försäkring utan en bas som gör att alla i huset får köra den.. lr tror att alla med giltlig körkort får köra den till o med!.. fast har bara halv dåå så bara jag som får köra den för mig!
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
HanneZ skrev:
De där har tagits upp i varje skenförsäkrartråd. Det är ok att sonen som bor hemma kör pappas hoj men det är inte ok att pappa försäkrar sonens hoj bara för att han bor hemma. Viss skillnad.

Dessutom funkar det inte att ställa frågor till en telefonist som bara vill sälja försäkringar, vissa frågor kan först besvaras när det smällt och då är dom inte lika hjälpliga som när man tecknade försäkringen.
har det? :D tur då att man inte läst några sånna här trådar på ett tag då.. :D

Men iaf.. inom ett hushåll har man ett gemensamt ekonomiskt intresse.. därav kan man ställa fordonet på vem som helst. Så det e ingen skillnad vem som det än e som eg har betalat o köpt hojen.

Edit: jag ställer inte frågor till en telefonist, utan till frugan som jobbar som skadereglerare på ett försäkringsbolag.
 
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Vilken tur att jag hade min hoj försäkrad på mig när jag lekte offroad....annars hade jag oroat mig hur FB skulle reagerat.
 

DiaZ

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2005
Ort
Kristianstad
Hoj
Diaz
Ingen hade klagat om "Linus 21" hade stått på försäkringen åt "pappa Arne 43" på "pappa arne 43´s" R1 -07 turbo.

Det är ju också "skenförsäkring". Varför klagar ingen då!!!!!!?????
Krockar "Pappa arne 43" så gäller den ju inte säger ni! Regler är regler :fakta
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
DiaZ skrev:
Ingen hade klagat om "Linus 21" hade stått på försäkringen åt "pappa Arne 43" på "pappa arne 43´s" R1 -07 turbo.

Det är ju också "skenförsäkring". Varför klagar ingen då!!!!!!?????
Krockar "Pappa arne 43" så gäller den ju inte säger ni! Regler är regler :fakta


Det är bättre att vara tyst och låta alla tro att man är dum än att öppna käften och ta bort alla tvivel. :tomten
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Maverick skrev:
Men iaf.. inom ett hushåll har man ett gemensamt ekonomiskt intresse.. därav kan man ställa fordonet på vem som helst.
Njae hörru, fullt så enkelt är det inte. Du och din fru har ett gemensamt ekonomiskt intresse. Men myndiga barn ingår inte i den ekonomiska gemenskapen. De äger sin egendom ensamma - inte tillsammans med sina föräldrar. Hur fan skulle det annars se ut vid en skiljsmässa, när den gemensamma egendomen skall delas mellan parterna? Ska ungjäveln ha en tredjedel kanske?
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
The Doc skrev:
Snåljåpar...pröjsa försäkringen och gasa med gott samvete... :banana
Nej vill inte ha nån slött gammalt härke bara för jag inte orkar punga 30k för försäkringen pga min ringa ålder...

Nae tacka vet jag att det blir oförsäkrat nästa år, STD600 amatörlicense :) 03~04a! :banana
 

Tiger302

Varför ha fyra när det bara behövs två?
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Oskarshamn
Hoj
BMW R1200GSA-11, Husa 650 -02 (i träda)
Hur kan man köpa en hoj man inte har råd att försäkra? :confused:
Det är ju ungefär som att köpa en kåk, bil eller vad fan som helst som man inte kan betala.... Nåja, nästan i alla fall!
Vad jag egentligen vill säga är att som JAG ser det så är ju en skenförsäkring att jämnställa med försäkringsbedrägeri. Och det vill vi ju inte hålla på med, eller hur? Det tycker jag vi kan lämna åt killar (och tjejer) som rör sig i den lite ljusskyggare delen av befolkningen...

mina 2 ören...
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Tiger302 skrev:
Hur kan man köpa en hoj man inte har råd att försäkra? :confused:
Det är ju ungefär som att köpa en kåk, bil eller vad fan som helst som man inte kan betala.... Nåja, nästan i alla fall!
Vad jag egentligen vill säga är att som JAG ser det så är ju en skenförsäkring att jämnställa med försäkringsbedrägeri. Och det vill vi ju inte hålla på med, eller hur? Det tycker jag vi kan lämna åt killar (och tjejer) som rör sig i den lite ljusskyggare delen av befolkningen...

mina 2 ören...
jo men annars får man ju göra som du köpa en gammal hoj å se glad ut...
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Bingo skrev:
Njae hörru, fullt så enkelt är det inte. Du och din fru har ett gemensamt ekonomiskt intresse. Men myndiga barn ingår inte i den ekonomiska gemenskapen. De äger sin egendom ensamma - inte tillsammans med sina föräldrar. Hur fan skulle det annars se ut vid en skiljsmässa, när den gemensamma egendomen skall delas mellan parterna? Ska ungjäveln ha en tredjedel kanske?
Så sant som det är sagt. Med frugan har du gemensam ekonomi och äger 50/50. Således är det bara att försäkra bilen/båten whatever på den som har bäst premie (frugan får bättre premie än mig bla. genom någon rabatt genom jobbet) osv osv.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top