Ni som kört KTM625/660, Husa 650 & Honda 450?

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Någon som har erfarenhet om ovanstående hojar och kört dessa? Pratar framför allt års -05 -07. Är ktm:erna tunga & slöa jämfört med husan och hondan eller? Tacksam för svar och synpunkter..
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Geronimo79 skrev:
2356746 Någon som har erfarenhet om ovanstående hojar och kört dessa? Pratar framför allt års -05 -07. Är ktm:erna tunga & slöa jämfört med husan och hondan eller? Tacksam för svar och synpunkter..
Slöa är dom inte.Däremot väldigt klumpiga om du tänkt åka gokartbana tex.På väg spelar det ingen roll.För gatåka väljer jag 625/660 framför vilken 450 som helst,oavsett märke.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Busaberg skrev:
2356770 Slöa är dom inte.Däremot väldigt klumpiga om du tänkt åka gokartbana tex.På väg spelar det ingen roll.För gatåka väljer jag 625/660 framför vilken 450 som helst,oavsett märke.

Ska inte köra bana men jag skulle vilja ha en med längre serviceintervaller men är lite rädd för att jag inte ska ha lika kul med ktm 625/660. Har haft en ny (-00) Suzuki dr 650se som jag tyckte var slö men det går kanske inte att jämföra den alls mot en ktm..
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Har en 660 och har kört en Husa 650 (05:a). Viss är det skillnad i drag osv. Men jag tycker inte 660 är klumpig, bara slöare......
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Geronimo79 skrev:
2356818 Ska inte köra bana men jag skulle vilja ha en med längre serviceintervaller men är lite rädd för att jag inte ska ha lika kul med ktm 625/660. Har haft en ny (-00) Suzuki dr 650se som jag tyckte var slö men det går kanske inte att jämföra den alls mot en ktm..

Du kan inte jämföra mot en DR650 på ngt plan! 625 och 660 är jäkligt fina på gata! Tror du kommer bli såld efter en provtur. 525 är också fin, men känns lite tam mot 625/660 tycker jag, men klart bättre chassie.
 

Zebulonm

Omskuren!!? Nä i Norrland kallar vi det
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
Suzuki GSX-R 750
525 känns tam mot 625/660. Vilken drömvärld lever du i då?
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Zebulonm skrev:
2357036 525 känns tam mot 625/660. Vilken drömvärld lever du i då?

Jag tycker så, den saknar en hel del vrid, även om den går ungefär lika bra rakt fram.
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
supermoppe skrev:
2357115 ...men sen kommer kurvorna :fakta

Ja precis, men det skrev jag ju i första posten också! 525 är en bättre hoj på de flesta sätt, men särskilt vass rakt fram är den inte i org. utförande. På gata vill man gärna ha pulver vilket 660 har något mer av + långa serviceintervaller.
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
-PLM- skrev:
2357132 Ja precis, men det skrev jag ju i första posten också! 525 är en bättre hoj på de flesta sätt, men särskilt vass rakt fram är den inte i org. utförande. På gata vill man gärna ha pulver vilket 660 har något mer av + långa serviceintervaller.
Oj då, kollade igenom tråden lite slarvigt.

Har aldrig känt att jag behöver nå mer effekt när jag åker gata med 450:in. Det 660:in har som fördel är ju lite mer effekt/vrid samt längre serviceintervaller men det tycker iaf. inte jag överväger den smidighet, lätthet, pris på reservdelar, mer vibrationsfria gång mm. som min 450 har på något sätt.

Edit: Nu har jag hälften av sveriges motardåkare emot mig :näsblod
 
Last edited:

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Tror nog jag hade haft roliga på en 450 på gatan.

Dock är det inte värt service intervallerna samt alla ras som antagligen kmr komma.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
supermoppe skrev:
2357115 ...men sen kommer kurvorna :fakta
Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.
 

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Busaberg skrev:
2358011 Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.

O på gocartbanan hänger det på föraren till 99%. Ger mig fan på att de riktiga motardkanonerna skulle passera mig med en guldvinge på en gocartbana , även om jag passerade både en Ktm 525:a o en Hm 450 på sista gocartbanekörningen....:).

Har provat Hm 450 på landsväg o enligt mig räcker den inte till. Det där lilla extra i de högre hastigheterna saknas. Är man ute o åker med kompisarna som har sporthoj , så vill man gärna ha lite extra pulver , som bland annat 660:n har , annars blir man avhängd för lätt när det blir raka vägar......

O den asfalterade landsvägen där en 450 hänger av en 660 pga kurvorna ???....Hmmm....finns den ??:confused:
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Har en Husa 650 och har haft en KTM660...
Tyvärr blev 660 stulen annars hade ja åkt runt på den fortfarande å svurit över dom extra kilona på banan men på gata är det den den perfekta motarden, men nu blir det 90% bana och då vill man ha lite mindre vikt, vet inte om man skulle valt en 450 men men nu blev de en 650 å den tycker jag funkar fin fint där.
Skulle jag börja åka gata igen skulle jag försöka skaffa en 660 igen:fakta
 

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Uppsala
Hoj
DT
Busaberg skrev:
2358011 Hur många vägsträckor finns det i det här landet där en LC4 får pisk för att den helt enkelt är för klumpig? Då blir det typ gokartbana.
Som "Folkezx9r" skriver så beror det till största del på föraren hur fort det går men gatan är ju ingen bana så där försöker iaf inte jag sätta några nya tidsrekord om man så säger. Tycker jag helt enkelt har roligare på en smidigare hoj vart jag än åker.
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
men vad är skillnaden på 625 och 660??
är det inte samma motor??
ller är det ända skillnaden el-starten?

ingen????
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
tattoo skrev:
2379427 men vad är skillnaden på 625 och 660??
är det inte samma motor??
ller är det ända skillnaden el-starten?

ingen????

Är ca 30cc mer och en ngt vassare kam(tror jag?) och bortplockad startmotor som skiljer 625/660. Ganska liten skillnad i praktiken.
 

tattoo

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
sthlm
Hoj
crashad buell xb9s
finns det inte skutspinnar på 625an??
visst man åker mest själv men man kanske yckas lura upp nån:tuttar
ibland.....
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Upptill 04 (sista "riktiga" årsmodellen) så fanns inga skjutspinnar. Tror 05 har det.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
-PLM- skrev:
2380902 Är ca 30cc mer och en ngt vassare kam(tror jag?) och bortplockad startmotor som skiljer 625/660. Ganska liten skillnad i praktiken.

Är det inte annan förgasare oxå.

Och så väger den 20 kg mindre:tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top