Ni som kan, gör en insats för hemlösa katter!

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Mackan skrev:
ni som kan ! Hjälp våra hemlösa MÄNNISKOR ist.

Det finns det rätt många som redan gör. Det ena utesluter inte det andra.

Det är inte alls lika roligt eller enkelt att ta hand om människor.

De flesta människor är dessutom fullt kapabla att hjälpa sig själva. Det är viljan det hänger på. Eller möjligtvis brist på vilja...

Tobbe_N skrev:
Jo.
Kastrering av huskatter och katter som inte är avelsmaterial är också ett alternativ.

wizlow skrev:
va ska man ha en katt till?
Den kan håra ned ens kläder, ohämmat tigga mat när man äter, sova mitt på ens ansikte, protest kissa och skita där den inte ska, välta blomkrukor, bli sjuk och kosta massa pengar, gå runt och kåtvråla i flera dygn på våren och allmänt vara i vägen. :)

Fast nu beskrev jag inte mina katter. De är jättegoa, uppfostrade, kastrerade och underbara.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Mackan skrev:
ni som kan ! Hjälp våra hemlösa MÄNNISKOR ist.
Hemlösa människor kan hjälpa sig själva.

Flamma77 skrev:
Kastrering av huskatter och katter som inte är avelsmaterial är också ett alternativ.
Varför kastrerar man inte katter som inte är avelsmaterial? De blir ju mycket medgörligare och bättre på alla sätt, är det för att folk är snåla?
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
floodi skrev:
skott 90 öre eller va kostar dom st?

näe synd det där med att folk inte tar sitt ansvar och kastrerar sina katter.
och sen bara släpper ut dom. och skiter i dom. Dålig stil.

Bättre att skjuta av hundar. Speciellt rottweiler då eftersom de bara käkar upp småbarn. :4skrika :kocko :mad:

Edit: Förstår att du skämtade med det första. Och jag är inte heller helt seriös. Rottweilers är snela. :nicka

Givetvis är det människorna som inte tar ansvar för sina djur som är problemet. Precis som att vissa hundar också beter sig jäkligt dåligt. Djur måste uppfostras och de behöver tydliga gränser. De ska inte få ta över och göra som de själva vill. Vår katt är ganska bra tuktad. Klöser lr river hon så får hon en liten smäll, spark lr putt. Efter det går hon och skäms lite sen är hon hur trevlig som helst igen. Hon är kastrerad också. Inga oönskade småtisar här. Hon fick 4-5 kullar som vi (förhoppningsvis) gav bra, seriösa hem.
 
Last edited:

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mackan skrev:
ni som kan ! Hjälp våra hemlösa MÄNNISKOR ist.

Förslag på hur?
Jag har köpt kaffe o fika till en del hemlösa som har suttit på centralstationen så dom får något varmt i magen. Att bara ge pengar känns lite sisådär, vill inte att det ska gå till knark eller så.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
honkiie skrev:
Varför kastrerar man inte katter som inte är avelsmaterial? De blir ju mycket medgörligare och bättre på alla sätt, är det för att folk är snåla?

Jupp, och lata... katt vill man ha, men det ska inte kosta och inte vara jobbigt.
Den vanligaste orsaken jag hör på kliniken från djurägare är; "det har bara inte blivit av"
Totalt ansvarslöst! :gnissla
Speciellt om det är en hankatt, de är dessutom en enkel match att kastrera och därför mkt biligare, samtidigt som de sprider sin säd hej vilt som fertila utekatter. Fertil hane som innekatt är ovanligt... för urinen luktar VERKLIGEN mycket.

Honkatter måste man öppna buken på och det är ett lite större ingrepp.

Dessutom tycker jag det kastreras på tok för få hundar! Även hanhundar blir medgörligare och bättre på alla sätt. Kasterade tikar löper mindre rik för juvertumörer, dyr och smärtsam behandling, om de kasteras före första löpet och risken att få livmoderinflammation, som inte är ovanligt men dyrt att behandla och plågsam för djuret, finns inte.
 

Zita

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2005
Ort
Västerås
Hoj
cbr 600f -97
Mackan skrev:
ni som kan ! Hjälp våra hemlösa MÄNNISKOR ist.

Och vad är det som säger att det ena utesluter det andra?

Jag har tagit hand om och omplacerat flera hemlösa katter och jag ger inte mindre pengar och tid till "välgörenhet" (röda kordet, bris, mm)för de.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Sundance kid på Pinkys konto:

Jag har en 8 månader gammal bonnkatt som jag behöver bli av med! Jag har utveklat en allergi och jag vill ju inte gärna dumpa min älsklingsmisse i skogen... Så om någon vill ha eller vet vart man kan vända sig för att bli av med missen så tar jag gärna emot tips! :(

Är lite stressad med det hela eftersom jag inte orkar vakna med tätt näsa länge till!

p.m:a gärna mig... Sundance kid alltså!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bikerbitch skrev:
Förslag på hur?
Jag har köpt kaffe o fika till en del hemlösa som har suttit på centralstationen så dom får något varmt i magen
Kaffe och fika?

Jag brukar bjuda hemlösa på mackor och smörgåsar samt öl och bira!

:banana
 

Solan

PotatoesMc.com
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Sthlm eller i en stuga nära vattnet.
Hoj
CBR 600RR - nu lite nyare!
Pinky skrev:
Sundance kid på Pinkys konto:

Jag har en 8 månader gammal bonnkatt som jag behöver bli av med! Jag har utveklat en allergi och jag vill ju inte gärna dumpa min älsklingsmisse i skogen... Så om någon vill ha eller vet vart man kan vända sig för att bli av med missen så tar jag gärna emot tips! :(

Är lite stressad med det hela eftersom jag inte orkar vakna med tätt näsa länge till!

p.m:a gärna mig... Sundance kid alltså!

Du vill inte gärna dumpa din älsklingsmisse i skogen?! Vad gulligt av dig.
Jag antar att du redan provat att sätta in annonser i dagstidningarna och ringt runt till alla djurföreningar?

Om du är stressad så undrar jag hur stressad din lilla katt är? :död
 

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
just nu ingen, snyft
Solan skrev:
Du vill inte gärna dumpa din älsklingsmisse i skogen?! Vad gulligt av dig.
Jag antar att du redan provat att sätta in annonser i dagstidningarna och ringt runt till alla djurföreningar?

Om du är stressad så undrar jag hur stressad din lilla katt är? :död

Jag kommer givetviss inte dumpa min kisse i skogen,,, han får en massa kärlek här och det går ingen nöd på honom... det är jag som "lider" inte katten... Hittar jag inget så får jag helt enkelt ha kvar honom och leva med lite snuva,,, katter e ju viktigare än min hälsa! :rolleyes:
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bikerbitch skrev:
Kram på dig också! Kaffe dricker man, fika äter man. Aiiight!
Nejnejnej, fika är en förvrängning av ordet kaffe.

Faktum är att ordet fika har en rätt intressant historia, konstigt nog, kolla här.

:fakta ;)
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
sgtpepper skrev:
Nejnejnej, fika är en förvrängning av ordet kaffe.

Faktum är att ordet fika har en rätt intressant historia, konstigt nog, kolla här.

:fakta ;)

dra ballen i gruset. jag får väl känna mig besegrad då.
jag bjöd den hemlösa på fika. har jag gjort din kväll nu vännen? :crash
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Bikerbitch skrev:
dra ballen i gruset. jag får väl känna mig besegrad då.
jag bjöd den hemlösa på fika. har jag gjort din kväll nu vännen? :crash
Det är väl jag som har gjort din kväll i och med att jag spridit lite av min enorma visdom till dig?! :tungan :)
 

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Myrängen
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Någon kan med glädje få ta hand om min katt. På vilket sätt ni önskar att "ta hand om" kvittar. Han är liten grårandig och förbannat korkad. Han biter på sladdar, dricker alkohol och slickar med glädje i sig stark, skånsk senap.

När man kommer hem på natten ligger han och lurar bakom dörren för att hoppa fram och attackera hälsenor.
Han sparkar ut kattsanden över hela lägenheten och han har pissat på min Tiger-kostym.

Katter är små demoner direkt från helvetets eldar... :rolleyes:
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top