Ni som ska köra RR på Falken 21/5

Jag vill

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Vill ni träna på starter i samband med detta.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hmmm varför vill några här inte träna starter :va Tränar ni hemma i köket eller :confused:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Nr:18 skrev:
Kanske rädda att hojen inte håller :va
Kanske är rädda att bli torpederade i starten :confused:

Dom som inte vill riskera nåt kan ju ställa sig 100 meter bakom dom andra.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag kör hellre än tränar något man kan göra på närmsta asfalterade bit där hemma!

EDIT: Sen kanske pollen inte betyder så mycket med tanke på att tre av de som just nu röstat ¨ja¨ inte ens ska köra... :kocko

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Jag kör hellre än tränar något man kan göra på närmsta asfalterade bit där hemma!

EDIT: Sen kanske pollen inte betyder så mycket med tanke på att tre av de som just nu röstat ¨ja¨ inte ens ska köra... :kocko
Varför inte prova lite nya grepp, vi har ju 3 ggr 30 minuter på oss, du orkar ju ändå aldrig att köra fullt pass, plocka in hela gänget efter 15-20 minuter och träna en eller 2 starter per pass vore väl inte fel, jag tror att många skulle må bättre av att träna lite starter, inte roligt att göra en Xeno eller Chrille (För snabb/Långsam).

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
GSXR1100R skrev:
Varför inte prova lite nya grepp, vi har ju 3 ggr 30 minuter på oss, du orkar ju ändå aldrig att köra fullt pass, plocka in hela gänget efter 15-20 minuter och träna en eller 2 starter per pass vore väl inte fel, jag tror att många skulle må bättre av att träna lite starter, inte roligt att göra en Xeno eller Chrille (För snabb/Långsam).

Xeno var nog bara lite överladdad och nervös, och det går nog inte att träna bort på det sättet TROR JAG.
Chrille är bara dålig helt enkelt på att starta o det kan han få fortsätta att vara tycker jag! :D

Du frågade vad vi tyckte, och jag svarade! :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
oscar skrev:
Xeno var nog bara lite överladdad och nervös, och det går nog inte att träna bort på det sättet TROR JAG.
Chrille är bara dålig helt enkelt på att starta o det kan han få fortsätta att vara tycker jag! :D

Du frågade vad vi tyckte, och jag svarade! :)
Fixx, Pålle & Du har kartellbildning :mad: men efter som ni inte bestämmer så gör vi ändå som vi vill :hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
Fixx, Pålle & Du har kartellbildning :mad: men efter som ni inte bestämmer så gör vi ändå som vi vill :hihi
Jag är inte med i någon kartell men sällar mig till dem likväl. Jag anmälde mig till körträning, inte startträning. Ändra inte förutsättningarna i efterhand. Du kommer fö att få all träning du behver i att bl frånkörd i starten när dragracingbanan här är klar :D

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Jag är inte med i någon kartell men sällar mig till dem likväl. Jag anmälde mig till körträning, inte startträning. Ändra inte förutsättningarna i efterhand. Du kommer fö att få all träning du behver i att bl frånkörd i starten när dragracingbanan här är klar :D

Hur ska ni våga rejsa utan att träna starter, tro mig bantiden kommer att räcka till :tummenupp

Ev kan ju ni som inte vågar ställa er lååååång bak för att slippa hetsen :banana

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
oscar skrev:
Helt rätt! På Falken får han öva på att bli varvad! :hihi :fyllisar
:D

Fy fasen vad mycket träning han ska få.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Hur ska ni våga rejsa utan att träna starter, tro mig bantiden kommer att räcka till :tummenupp

Ev kan ju ni som inte vågar ställa er lååååång bak för att slippa hetsen :banana
Om ni redan har bestämt er är det känns frågan lite meningslös. Startträningen tar tid från bankörningen och ökar sammanstötningsrisken. Alla som har anmält sig skall väl inte tävla, eller? I ERF är det springande start dessutom.

Jag tror att det är bäst för alla om man inte tjafsar till det nu.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Vi kommer att bes alla som har blåa GSXR600:eek:r speciellt uppsamlingskärl och magkåpa :7peta
Ok, nu är det inte roligt längre. Menar du att det är ett krav?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Om ni redan har bestämt er är det känns frågan lite meningslös. Startträningen tar tid från bankörningen och ökar sammanstötningsrisken. Alla som har anmält sig skall väl inte tävla, eller? I ERF är det springande start dessutom.

Jag tror att det är bäst för alla om man inte tjafsar till det nu.

Nej lugna dig nu, inget är bestämt och om det visar sig att det är helt ointressant att träna starter så gör vi väl inte det då.

Är ni rädd för Torped-Åsa eller :D

GUL

Det gick snabbare förr...
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Nada
Om man vill träna starter så är det väl bättre att man gör det på någon styrlås bana. Jag vill hellre träna kurvor.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
GUL skrev:
Om man vill träna starter så är det väl bättre att man gör det på någon styrlås bana. Jag vill hellre träna kurvor.
Men det är ju inte själva kopplingssläppningen man tränar! Grejen är hur man hanterar första kurvan. De första rejsen sket man nästan på sej i första böj. Bromsade pinsamt tidigt osv. För min del kan jag träna det på ordinarie träningar på Fbg tänkte bara att eftersom vi har gott om bantid kunde man gjort ett par starter oxå

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln