Ni som skall köra SM i RR på Knudan 2007

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Ni anmäler er i sekreteriatet, då får ni 3 biljetter och 1 P-tillstånd för maskindepån, (svenskt) kreditkort är bäst att betala med, utländska kreditkort fungerar inte, vi har kortläsare.

Se till att ställa er på anvisad uppställningsplats i maskindepån, se till att inte parkera på brandgatorna, se till att ha en brandsläckare i tältet (minst 6kg).

Bilar utan P-tillstånd skall ställas på anvisad plats (publik parkeringen).

Se till att betala för elen, ni får en dekal att sätta på sladden.

/Maskindepåchefen önskar er välkommna :)

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Kommer det vara uppmärkt på något vis redan på torsdagen så att vi som kör bandagen inte behöver flytta på oss sedan?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Kommer det vara uppmärkt på något vis redan på torsdagen så att vi som kör bandagen inte behöver flytta på oss sedan?
R-1000 & R-600 ställer sig i mitten mellan Dunlop stolpen & cafeet. Brandgata 10 meter från Dunlop stolpen.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Detta kanske har diskuterats någon annanstans, men vem har hittat på tidsschemat??

Enligt utskick från Anders Gustavsson:
SS600 som är en SM-klass får ett kval på 2x15 minuter och SBK får 20+25 minuter. Tom R1000 får mer tid än SS600 för att kvala. Micke du får f-n se till att någon ser över det tidsschemat!

Ser att även R600 har mer körtid...

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det är 8 klasser. Liiiite många om jag får säga mitt. Sen även då att SS600 och SB delar pass på fredagen är ju oxå lite sådär. Ska bli intressant hur det kommer fungera i praktiken, speciellt för Rookie 600 + Rookie 600 + Rookie 1000. Jag tror på kaos och irritation. Och tydligen slängs en "prova på körning" in på fredagen på en halvtimma. Känns lite som felprioritering. SM eller B-helg? Fast nu var det väl om jag kommer ihåg rätt endat en rekommendation av Svemo att be om SM-helger med endast SM-klasser, och att det var helt frivilligt att även inkludera alla andra b-klasser man kan hitta?

Rookie 1000 #60

stridis #60
Gick med
13 Dec 2006
Hoj
GSXR 1000-02. WR 250
Det är 8 klasser. Liiiite många om jag får säga mitt. Sen även då att SS600 och SB delar pass på fredagen är ju oxå lite sådär. Ska bli intressant hur det kommer fungera i praktiken, speciellt för Rookie 600 + Rookie 600 + Rookie 1000. Jag tror på kaos och irritation. Och tydligen slängs en "prova på körning" in på fredagen på en halvtimma. Känns lite som felprioritering. SM eller B-helg? Fast nu var det väl om jag kommer ihåg rätt endat en rekommendation av Svemo att be om SM-helger med endast SM-klasser, och att det var helt frivilligt att även inkludera alla andra b-klasser man kan hitta?
vilka klasser är det som har sm-status?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Finns det inte en regel som säger att SM-klasser ska ha minst en timmes körtid på banan innan race, ej fredagsträning inkluderat?!

...

Jo det kom väl någon fram till i Knudan-tråden. Annars fick man väl inte starta? HMS tänker väl inte fuska? :gnissla

Rookie 1000 #60

stridis #60
Gick med
13 Dec 2006
Hoj
GSXR 1000-02. WR 250
Finns det inte en regel som säger att SM-klasser ska ha minst en timmes körtid på banan innan race, ej fredagsträning inkluderat?!

125R, 250R & SS600

Så det innebär att om man körde en ren sm-helg.Skulle det endast vara 3 klasser.
Då är det nog inte så kul att åka och titta.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Detta kanske har diskuterats någon annanstans, men vem har hittat på tidsschemat??

Enligt utskick från Anders Gustavsson:
SS600 som är en SM-klass får ett kval på 2x15 minuter och SBK får 20+25 minuter. Tom R1000 får mer tid än SS600 för att kvala. Micke du får f-n se till att någon ser över det tidsschemat!

Ser att även R600 har mer körtid...
Bäste herr Oscar
Det är inte Maskindepåchefen som bestämmer klassindelningen, du får vända dig till Lodnert.

/Maskindepåchefen. :)

Så det innebär att om man körde en ren sm-helg.Skulle det endast vara 3 klasser.
Då är det nog inte så kul att åka och titta.
Tyvärr kan inte alla bli nöjda... någonsin.

Last edited:

sandstream

Guest
Fast nu var det väl om jag kommer ihåg rätt endat en rekommendation av Svemo att be om SM-helger med endast SM-klasser, och att det var helt frivilligt att även inkludera alla andra b-klasser man kan hitta?
Som LMS har berättat går det inte att köra en ren SM-helg eftersom det är för få klasser (3 st) och det inte bär sig ekonomiskt. Ett alternativ är att SM-klasserna betalar betydligt mer än de gör i dag men det är nog få beredda att göra. Därför tar arrangörerna med så många klasser som möjligt om de inte kan ordna en ren B-helg.

Angående kvaltiden står det i reglementet att varje klass "bör" få köra minst 60 minuter. Det står inget om SM-klasser så det borde isf gälla alla klasser.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Som LMS har berättat går det inte att köra en ren SM-helg eftersom det är för få klasser (3 st) och det inte bär sig ekonomiskt. Ett alternativ är att SM-klasserna betalar betydligt mer än de gör i dag men det är nog få beredda att göra. Därför tar arrangörerna med så många klasser som möjligt om de inte kan ordna en ren B-helg.

Angående kvaltiden står det i reglementet att varje klass "bör" få köra minst 60 minuter. Det står inget om SM-klasser så det borde isf gälla alla klasser.

Det gick ju som sagt med 2 supportklasser på sviestad, 125r och SBK.
Visst var det en höjd startavgift, men folk fick gott om bantid, samt det fanns plats i depån, strömmen gick inte hela tiden, schemat hölls m.m.

Det är inte så lite konstigt att en SM-klass på ett SM får mindre bantid än supportklasserna, utan det är helt sjukt om det bara inte är en typo.

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
Jag mailade Kenneth och fick ett svar ganska snabbt. Han tyckte att det lät skumt och skulle kolla upp det ikväll. Tanken är att alla klasser ska få lika mycket tid. :tummenupp

sandstream

Guest
Det gick ju som sagt med 2 supportklasser på sviestad, 125r och SBK.
Visst var det en höjd startavgift, men folk fick gott om bantid, samt det fanns plats i depån, strömmen gick inte hela tiden, schemat hölls m.m.

Det är inte så lite konstigt att en SM-klass på ett SM får mindre bantid än supportklasserna, utan det är helt sjukt om det bara inte är en typo.
Att en SM-klass ska få mindre tid än någon annan klass är inte bra, det håller jag med om. Så länge alla betalar lika mycket ska alla ha samma bantid, tycker iaf jag.

Visst går det att ha en A-helg men det blir som sagt dyrare och beroende på banhyra är det inte möjligt för alla arrangörer.

Jag mailade Kenneth och fick ett svar ganska snabbt. Han tyckte att det lät skumt och skulle kolla upp det ikväll. Tanken är att alla klasser ska få lika mycket tid. :tummenupp
Gött :tummenupp

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
3094114 Det gick ju som sagt med 2 supportklasser på sviestad, 125r och SBK.

jag tar gärna en förhöjd avgift på 500 kr och får 1 timma mer körtid... duh. :)

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Att en SM-klass ska få mindre tid än någon annan klass är inte bra, det håller jag med om. Så länge alla betalar lika mycket ska alla ha samma bantid, tycker iaf jag.

Jo, så länge alla betalar lika borde det ge lika mycket bantid håller jag med om.
Men det här att köra 8-9 klasser på en SM-helg håller fanken inte i längden, det är inte bra för någon, vare sig rookies eller a-förare. För det blir oftast kortare pass än de redan korta passen på grund av vurpor och svårt att hålla schemat.

Sen tycker jag också att supportklasser om de nu är med på ett SM, kanske betalar en mindre slant och får lite mindre bantid. Det är lite som om redbullrookies skulle kräva lika mycket tid/träning som motoGP under GP-helgen.

jag tar gärna en förhöjd avgift på 500 kr och får 1 timma mer körtid... duh. :)

Vilket ju precis i stort sett alla svarade på lms enkät efteråt också.
Den där femhundringen är ju en rätt minimal utgift i resten av kostnaderna för en racehelg.
Är fanken bara fördelar, särskilt när det är så många som vill köra Roadracing. Något vi ska till vara på, inte tränga ihop och kvala ut en massa rookies i onödan .

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...