Ni som tycker att Bike Events är dyrt

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Derbi 125
Varför måste allt vara välgörenhet i Sverige?

Varför måste allt vara välgörenhet i Sverige? Varför är det så smutstig att tjäna pengar på bankörning? Billigt eller dyrt? Det kan bara man själv svara på beroende på plånbok. Och ingen tvingar en att medverka utan man kan välja billigare alternativ typ modellbygge eller nåt.
Allt bygger på efterfrågan och tillgång, precis som allt som säljs.
Man bör utgå ifrån att Bike-Event tar ut en vinst, konstigt vore det annars! :huvet
P.S jag tjänar pengar dvs arbetsinsatsen är mindre än lönen vilket ger mig en vinst varje månad. Om så inte vore skulle jag byta jobb. :yoparty

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Helt riktigt Musse!

Att Ducceklubben har valt att subventionera banåkat har med lite andra prioriteringar att göra.. Vi tycker det är kul å värdefullt, så länge pengar finns så..

/B

musse

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Derbi 125
Bj.O.rn skrev:
Helt riktigt Musse!

Att Ducceklubben har valt att subventionera banåkat har med lite andra prioriteringar att göra.. Vi tycker det är kul å värdefullt, så länge pengar finns så..

/B

Good for you ! :Bugar Ducceklubben verkar alltid värnat om sina medlemmar enligt rykte. Men klubb är en klubb är en klubb...

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det vart ju riktigt lyckat det där Hightuned. :fyllisar :tungan

Du ska inte lyssna på pudelrockarn och Gamlot från Åkarp.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
snabbdaniel skrev:
Fördelen med racing4fun är att det är mycket hög klass på licensgruppen långsammaste föraren körde på 1:10 med en motard. pröva en gång det är värt pengarna plus de har 8st körningar på knudan i år
Visst låter det kul, men det skiljer ändå 750:- jämfört med BE, varför skulle man bli snabbare med racing4fun gänget?

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Vad som anses som dyrt är oftast förknippat med hur stort intresset och plånboken är, och vad man prioriterar här i livet.
En del lägger pengar på..... bla bla osv.
Det som blir lite skevt är när man jmfr priserna i Sverige med andra länder där inkomsterna är högre och skatterna lägre ( USA och GB) DK-vet ej, men är det som Norge där tex en sjuksköterska eller en läkare tjänar- har hört siffror på både 50 och 100 % mer(förhandligsskicklighet?) så har man råd att betala mer.
En sak till som blir skev är att jmfr våra "gokartbanor" med anläggningar i GP eller F1 klass, som helt naturligt blir betydligt dyrare att hyra.

Det som brukar styra upp det i slutänden är väl ändå att vi tackochlov har en marknadsekonomi och när det blir "för dyrt" så slutar folk att köpa produkten.
För min egen del försöker jag att köra bortåt 10 dagar/säsong och tycker att 950 kr är pengar som man kan stå ut med om det bara var det som kostade, men det är resor till och från, hotell om man ska köra 2 dagar osv. (nu är ni många som kommer att skriva-tänka att man kan tälta el liknande)
Det blir en del sammantaget och när det är billigare att åka till London-Paris eller liknande över en helg så kanske att jag byter ut åtminstånde en helg banåka mot detta.
I dom flesta, ofta hårt konkurrensutsatta brancher så ger man kunden mer när man höjer priset ( tex bil-mc) i andra så ger man mer och sänker priset
( tex data) dom flesta utvecklar produkten på ngt sätt.
I detta fall, BE (enligt min kännedom) så höjer man priset men ger inget mer än tidigare och på sikt så brukar inte det fungera. Detta oavsett anledningen till höjningen, som det inte är lönt att söka sympati för.
Jag och jag tror många med mig skulle vilja få ut ngt mer av en bandag, speciellt dom som har hållit på några år. Det jag söker (med risk för att bli tjatig) är någon form av utveckling där man får mer info ifrån BE,s personal om teknik hur man kör bättre, snabbare osv. gärna ett forum där man kan diskutera detta med BE-folk, filma på banan och diskutera detta efteråt.
Man skulle kunna ta en jmfr med golf ? där lär man ut en grundsving som man sedan filar på och utvecklar till sin "egen stil" det borde funka inom RR också.
Man skulle kunna tänka sig en "manual" med stigande svårigheter som man arbetar sig igenom och diskuterar med BE-personal mellan passen, dvs en ngt mer engagerad personal än idag med betoning på pedagogisk.
Det finns säkert många här som har bra ideer ang detta, fram med dom!
(Jag har skickat mina ideer till BE)
450kr/timmen/person för tillgång till en bana borde ge lite mer enligt mitt sätt att se det.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000 skrev:
filma på banan och diskutera detta efteråt.
Jag ska kolla upp om jag får tillfälle att filma från hojen i år, iof måste jag ju ligga bakom dig då, men vi får se om det går att lösa.

Tommy

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM660
ola skrev:
I Finland är hyran för banorna MYCKET lägre än i Sverige, och det är ju en förutsättning för att få ner priserna. Flaggvakter och plingplong taxin borde nog kosta ungefär lika. Sen blir det givetvis dyrar när företag som ska käna grova pengar ska anordna körning jämfört med klubbar som gör det för att det är kul.

Vilka företag ska tjäna grova pengar?
Bike Events har gått ganska mycket back varje år.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Tommy skrev:
Vilka företag ska tjäna grova pengar?
Bike Events har gått ganska mycket back varje år.
Förhoppningsvis så syftar han på Banägarna och INTE arrangörerna

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
B-E tog väl 800:- förra året!? vad va det SSMC tog?! inte lika mkt väl?

det går att pressa priserna om man vill

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:

Banhyran har gått upp rejält i år, ca:60 papp för knudan, vad kan man pressa? detta är ingen välgörenhet.

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Gixxer 1000 skrev:

edit: man ska vist inte citera stora texter. Bandbredd! klippte bort

Låter skitbra. Jag skickade in ungefär liknande dina förslag och fick en bra kommentar från dem tillbaka. Om massa mäniskor skickar in förslag kanske det blir en sådan utveckling. Jag tyckte att det kunde vara en massa olika priser. Kanske ett lägre pris för de som vill köra endast. Utöver det, ett antal tillägstjänster som kostar extra. Själv skulle jag lungt betala för t ex video, åka med en instruktör, kritik, tips etc vid enstaka tillfällen. Andra gånger, känns det ok att bara köra och då betala ett lägre pris.

-------Citat från BE's sida-------
Vi är väldigt nyfikna på vad ni som kunder tycker om våra arrangemang!
Skriv några rader till oss om vad ni tyckte var bra eller dåligt och skicka det till; info@bike-events.se
-------------------------

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
håkanolsson skrev:
Själv skulle jag lungt betala för t ex video, åka med en instruktör, kritik, tips etc vid enstaka tillfällen. Andra gånger, känns det ok att bara köra och då betala ett lägre pris.

-------------------------
Naturligtvis kan man inte filma hela gruppen, men den som väldigt gärna vill se sig själv på film kanske är villig att betala en liten slant för detta :tummenupp

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
GSXR1100R skrev:
Naturligtvis kan man inte filma hela gruppen, men den som väldigt gärna vill se sig själv på film kanske är villig att betala en liten slant för detta :tummenupp

Absolut! Jag vill se en stor skylt "BLI FILMAD". Se'n skriver man upp sig på listan, betalar, väntar på sin tur och kör. :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
håkanolsson skrev:
Absolut! Jag vill se en stor skylt "BLI FILMAD". Se'n skriver man upp sig på listan, betalar, väntar på sin tur och kör. :tummenupp
Åkej jag ska kolla om det går :tummenupp

håkanolsson

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
Husaberg
Skitbra! Man borde ha en liten ljudbandare/mic på motiv-hojen. Jag är mästare på audio o skulle kunna biddra med ett o annat.

Nu börjar det jö bli business :D

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
kajlyl skrev:

Testa att arrangera några bandagar om du kan göra det billigare :tummenupp

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm 690 enduro -15
GSXR1100R skrev:
Jag ska kolla upp om jag får tillfälle att filma från hojen i år, iof måste jag ju ligga bakom dig då, men vi får se om det går att lösa.
Det vore kanon om du får tillfälle till det!!! :tummenupp

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Gixxer 1000 skrev:
Det är nog svårt, men bättre går alltid.
Klart det gör, men det var priset han opponerade sej mot. Alla är inte nöjda om man organiserar nåt med fler än 2 deltagare.

Nyheter
Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!