Vad som anses som dyrt är oftast förknippat med hur stort intresset och plånboken är, och vad man prioriterar här i livet.
En del lägger pengar på..... bla bla osv.
Det som blir lite skevt är när man jmfr priserna i Sverige med andra länder där inkomsterna är högre och skatterna lägre ( USA och GB) DK-vet ej, men är det som Norge där tex en sjuksköterska eller en läkare tjänar- har hört siffror på både 50 och 100 % mer(förhandligsskicklighet?) så har man råd att betala mer.
En sak till som blir skev är att jmfr våra "gokartbanor" med anläggningar i GP eller F1 klass, som helt naturligt blir betydligt dyrare att hyra.
Det som brukar styra upp det i slutänden är väl ändå att vi tackochlov har en marknadsekonomi och när det blir "för dyrt" så slutar folk att köpa produkten.
För min egen del försöker jag att köra bortåt 10 dagar/säsong och tycker att 950 kr är pengar som man kan stå ut med om det bara var det som kostade, men det är resor till och från, hotell om man ska köra 2 dagar osv. (nu är ni många som kommer att skriva-tänka att man kan tälta el liknande)
Det blir en del sammantaget och när det är billigare att åka till London-Paris eller liknande över en helg så kanske att jag byter ut åtminstånde en helg banåka mot detta.
I dom flesta, ofta hårt konkurrensutsatta brancher så ger man kunden mer när man höjer priset ( tex bil-mc) i andra så ger man mer och sänker priset
( tex data) dom flesta utvecklar produkten på ngt sätt.
I detta fall, BE (enligt min kännedom) så höjer man priset men ger inget mer än tidigare och på sikt så brukar inte det fungera. Detta oavsett anledningen till höjningen, som det inte är lönt att söka sympati för.
Jag och jag tror många med mig skulle vilja få ut ngt mer av en bandag, speciellt dom som har hållit på några år. Det jag söker (med risk för att bli tjatig) är någon form av utveckling där man får mer info ifrån BE,s personal om teknik hur man kör bättre, snabbare osv. gärna ett forum där man kan diskutera detta med BE-folk, filma på banan och diskutera detta efteråt.
Man skulle kunna ta en jmfr med golf ? där lär man ut en grundsving som man sedan filar på och utvecklar till sin "egen stil" det borde funka inom RR också.
Man skulle kunna tänka sig en "manual" med stigande svårigheter som man arbetar sig igenom och diskuterar med BE-personal mellan passen, dvs en ngt mer engagerad personal än idag med betoning på pedagogisk.
Det finns säkert många här som har bra ideer ang detta, fram med dom!
(Jag har skickat mina ideer till BE)
450kr/timmen/person för tillgång till en bana borde ge lite mer enligt mitt sätt att se det.