Niks päroncider

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Hallå

Jag älskar Niks päroncider. Men har bara sett den ute på krogen. Om man vill köpa en låda och ha hemma hur ska man då gå till väga? Finns det att beställa på bolaget? Eller måste man muta en krögare?

Mvh
Simon

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
Efter en enkel sökning på systembolagets hemsida verkar det inte finnas i deras sosrtiment..

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
jag jobbar på carlsberg där vi tillverkar denna goda cider och bara för dig så skall jag lösa detta mysterium på måndag (first thing in the morning), så här får det fan inte gå till, tillgänglighten måste bli bättre men som sagt skall kontakta min chef å bena ut detta här:tummenupp

Paradoxy

Guest
Tänkte precis skriva att den bara säljs till krogar, och går inte att köpa som privatperson.

Men det stämmer inte längre:

"Niks Cider i Ny Smak och Ny Förpackning

Niks Cider i Ny Smak och Ny Förpackning Cider är en dryck som kommer att bli allt större och försäljningen på Systembolaget ökar hela tiden.

Nu lanserar Falcon Bryggerier cider i en ny förpackning och i en ny smak. Niks cider kommer att lanseras i 50 centiliters returglas samt i Flädersmak. Säljstart på Systembolaget den 8 maj och priset är 15:80."

Edith: Nu upptäckte jag att det var en nyhet ifrån 2000.
http://www.carlsberg.se/wbch3.exe?p=1001359
"Förpackning: 33 cl och 50 cl glas. Säljs endast på restaurang."

Last edited:

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited
jag jobbar på carlsberg där vi tillverkar denna goda cider och bara för dig så skall jag lösa detta mysterium på måndag (first thing in the morning), så här får det fan inte gå till, tillgänglighten måste bli bättre men som sagt skall kontakta min chef å bena ut detta här:tummenupp

Jag ser också fram emot svar på var man kan köpa denna eminenta dryck! :tummenupp

N.Blomqvist

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Feb 2006
Hoj
2020 Harley-Davidson Ultra Limited

Hur gick det?

Var kan man köpa...? :fyllisar

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
tja! sorry glömde å svara, men dessvärre ser det mörkt ut, vi säljer endast till restauranger å pubar enligt chefen, han hade inget vettigt svar på varför (som vanligt när man frågar om nått) tyvärr, men nu när vädret tillåter så är det ju inte fel att avnjuta en på krogen även om priset inte är detsamma än om bolaget hade haft cidern i sortimentet.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Det är väl inget speciellt med Niks? Åk till systemet och tjacka en flaska Kiviks Astrakan så skaru smaka på grejjer. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...