Ninja försäkring?

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
min far och jag köpte en kawa ninja 00a för nårra dar sen.. ringde folksam å sa att vi ville ha en bra försäkring på den 1800 hel/helår... jojo mende vi på det kan väl inte stämma.. så han kollade ingen.. jodå det stämde så väl så... :tummenupp :D

så visst vi klagar fan inte.. if ville ha 19 000:- hmm men han på folksam sa att dom andra bolagen va lite dyrare och tyckte inte vi skulle ringa vidare :yoparty

hoppas nu det stämmer men det vet man ju när räkningen kommer hem

iofs har den ihop med min far 53 år bor ute på landet och full bonus..
men ändå 1800 helförsäkrad / helår.. inte fel

sen tog dom det på 25 kw också.. den var reggad sån nu.. inget skenföräkrande bara för pappa har försäkringen nu.. han ska sälja sin egen sporthoj nu.. så har vi denna ihop.. så inget skenförsäkrings gnäll nu tack :fatta!

hoj sugen

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
Zx9 01
SpykeR1 skrev:
min far och jag köpte en kawa ninja 00a för nårra dar sen.. ringde folksam å sa att jag ville ha en bra försäkring på den 1800 hel/helår... jojo mende jag på det kan väl inte stämma.. så han kollade ingen.. jodå det stämde så väl så... :tummenupp :D

så visst jag klagar fan inte.. if ville ha 19 000:- hmm men han på folksam sa att dom andra bolagen va lite dyrare och tyckte inte jag skulle ringa vidare :yoparty

hoppas nu det stämmer men det vet man ju när räkningen kommer hem

iofs har den ihop med min far 53 år bor ute på landet och full bonus..
men ändå 1800 helförsäkrad / helår.. inte fel

sen tog dom det på 25 kw också.. den var reggad sån nu.. inget skenföräkrande bara för pappa har försäkringen nu.. han ska sälga sin egen sporthoj nu.. så har vi denna ihop.. så inget skenförsäkrings gnäll nu tack :fatta!

Bra pris.. Jag betalar 2600 i månaden för halv :huvet

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Det finns inga försäkringsbolag som försäkrar på strypt effekt idag.

Har du fått en premie på 25 kw har folksam gjort fel och dom kommer troligtvis rätta till detta så fort dom möjligt.

För övrigt :corn

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
gurra2fast skrev:
Det finns inga försäkringsbolag som försäkrar på strypt effekt idag.

Har du fått en premie på 25 kw har folksam gjort fel och dom kommer troligtvis rätta till detta så fort dom möjligt.

För övrigt :corn

Finns det inte??!!
Försäkrade då min tiller på 72kw (dvs. just under 100hk) hos folksam för två veckor sedan..... Blev billigt och bra iaf. med en premie på 286kr i månaden och dessutom helt öppen försäkring. :tummenupp

ElDiablo

Ny medlem
Gick med
12 May 2004
Hoj
GammelGixxer 1208cc -94
ElDiablo skrev:
Finns det inte??!!
Försäkrade då min tiller på 72kw (dvs. just under 100hk) hos folksam för två veckor sedan..... Blev billigt och bra iaf. med en premie på 286kr i månaden och dessutom helt öppen försäkring. :tummenupp

Oooops! Glömde tillägga att den original ligger på ca. 95kw.

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Skall betala 971kr månaden avställningsbar halvförsäkring på min zx-6r 2005:a. Helt ok tycker jag. IF blev det ..

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
Visst kan dom göra fel har själv för några månader sen fått premier på 25 kw hos folksam men ringer man en månad efter så räknar dom helt plötsligt på originaleffekt.

Och grejen är att dom när som helst har rätt att höja din premie även fast du fått det pris du har fått.

Och det skumma verkar vara att det endast är Folksam som gör misstag när dom beräknar sina premier. Dåligt utbildade anställda kanske.

ElDiablo skrev:
Finns det inte??!!

Last edited:

SpykeR1

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2004
Hoj
ingen nu
Men nu har jag betalt räkningen som jag självklart tog direkt allt på en gång..
nu kan dom inte ändra något för nu har vi avtal på fast pris. plus att det finns visst försäkringsbolag som stryper efter 25 kw! och allt stämde i papperna när jag fick hem dom häromdagen :tummenupp

Vild inte GALEN

Öööörn, ööööörn.......
Gick med
28 Feb 2005
Hoj
ktm 640 fit 4 fight & en 99:ans zx6-r ihop med tjejen
Riktigt bra! :tummenupp Vilken bra far du verkar ha!
Ja tyckte ja fick rätt ok pris för å va 24 jordsnurr.
Typ 430:-/mån trafik på en zx9-r -98 helt orginal förutom slipon. :)
Hoppas ingen tar den bara :näsblod

Det var på Trygghansa för övrigt :fakta

Last edited:

FreddaGädda

Guest
Och så kommer jag här med tillrättavisans finger och belyser att bolagen har slutat gå efter registrerad effekt. De försäkrar numer på originaleffekten. De som inte gör det är Bilsport & MC med sin mellanklassförsäkring

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Hoj
nada =/
Bilsport & Mc ville knappt försäkra min hoj... :va Har folksam samma smidiga system som if? att du betalar månadsvis om du vill... sen om du åker bort 1mån mitt i sommarn stället du av den och sen ställer på den när du kommer hem igen? :va

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
gurra2fast skrev:
Och grejen är att dom när som helst har rätt att höja din premie även fast du fått det pris du har fått.
Skulle inte tro det. Det pris du fått ifrån folksam, om du begärde offert vill säga, garanterar dom i 12månader. Dvs, efter ett år har dom möjlighet att justera premien.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln