Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Ja, man får väl säga att toppen är lite lätt bättreFick chans att provköra H2 SX. Kommer ihåg att jag inte uppfattade att den drog så hårt som jag förväntade mig. Var näst intill beskedlig motorkaraktär. Originalgrafen visar en väldigt strypt motor. Sjukt vad mycket man kan få ut i mellanregistret och särskilt i toppen.
Det jag inte fattar: När man överladdar Yamaha Apex (Med R1-motorn) så bryr man sig inte ens om att bänka på hitsidan 400 hk. I detta fall applåderar man 240 hk.
Vad är det jag missat? 240 hk får man ju UTAN överladdning om man pillar lite.
Buy quality, cry once
lägg gärna upp en byggtråd där du trimmar en sugmotor till 240+ hästar med lite ”pill” gärna en prislista också på hästarna.
Är väl relativt billiga hästar med en flashning och slipon +filter klart det går att få mer till en helt annan peng, marklundkitten ligger väl runt 60000 nu ?
Jag säger fullt möjligt. Däremot dyrt osv.
Sidewinder ligger väl på 250 hk med ren mjukvaruuppgradering... typ 15 lakan inkl rubbet.
Buy quality, cry once
ja men sidewindern har väl turbo också du pratade ju sugmotor
Om du har missat det så har Kawa H2 överladdning. Det är DET vi pratar om.
Buy quality, cry once
Jo jag vet , och vet att du inte var imponerad är inte helt bakom flötet vad är skillnaden på sidewinderns och sx:ens moddar då om du är så mycket mer impad av en Yamaha än en kwak med ungefär samma effekt kontra/pris/moddar var ju du som skulle krama fram 240 sughästar för att bli imponerad
Turbo eller kompressor överladdar ju bägge två
Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...
Buy quality, cry once
Jag tar det långsamt:
Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk
Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...
Buy quality, cry once
Jag tar det långsamt:
Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk
Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...
Buy quality, cry once
H2SX är en touringmaskin, motorn är trimmad för att vara lättkörd och bränslesnål, inte effektstinn.
Jag tar det långsamt:
Yamaha 1000cc med överladd och trim = +400hk
Kawasaki 1000cc med överladd och trim = 240 hk
Jag är inte alls ”imponerad” av 250 hk med överladdning, det är grejen. Och jag undrar varför inte Kawasaki tar ur mycket mer effekt ur motorn...
Buy quality, cry once
Standard känns effektkurvan uppenbart avklippt. Med "trimmet" går den väl mer som det var tänkt från början.
Det finns ju massor av anledningar till att den inte har mer effekt original än den har:
- Den är redan starkast av alla turinghojar
- Emissioner
- Garanterad hållbarhet
- Möjlighet att sälja en annan modell med överladdning med mer hästar för mycket mer betalt.
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |