Ninja tråden

theRocker

Flug- & Myggdödare
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Dekaltrimmad ZX-10R -04
ZX-10R, da big Ninja

Efter en väl genomförd krasch och skrotning av min kära ZX-9R -98 för två år sedan köpte jag en ZX-10R -04 i våras.
9:an är en skitrolig hoj som jag kunde utan och innan efter 7 säsonger och 3500mil i sadeln. Men jäklar vad överaskad jag blev när jag provade 10:an! Den är ju löjligt enkel att svänga med och har en svinstark motor som svarar direkt. Nu efter några hundra mil i sadeln på 10:an har jag kommit upp i och förmodligen förbi det tempo jag hade innan kraschen. Flinet får knappt plats innanför hjälmen och hade jag inte haft öron hade jag förmodligen sett ut som en tisdagsbulle (semla)....:D

En sak till! Den blåa är snabbast....för den är dekaltrimmad:yoparty

Så här ser den ut:

Bifogat

• ZX-10R -04 (Nyvaxad) 023 SH.jpg
    ZX-10R -04 (Nyvaxad) 023 SH.jpg
    139.9 KB · Visningar: 120

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
Kör en ZX6-R från -01. Är min första hoj, kört drygt 1400mil på den nu, tycker fortfarande den är sjukt rolig :) :) :)
En hoj du verkligen måste köra med och gör man de så går den som tusan :yoparty gott nyp i bromsarna också!
Såklart längtar man efter något större och frågan är om ZX10-R -05 är så grym som alla säger....

Negativt är dock service-intervallen som är var 600mil och varannan service är stor dvs. närmre 4500:- för en stor service. Med de milen jag kör så blir de en om året hittils. Intervallen är förmodligen typisk för hoj sorten men ändå. Läste någonstans att den nya R6 har ventiljustering först vid 4000mil... de låter humant, istället för var 1200mil.

Honken79

Just a simple man
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
KTM 640 Duke II
Ninja äger eller hur ;)

Både jag och polaren skaffade en varsin grön plastraket, dame va kul. Har dock inte kortet ännu men snart hoppas jag.

Vill ju ut och GASA!!!:tummenupp

Last edited:

Mecklarn

Skit bakom styret...
Gick med
12 Sep 2007
Hoj
zx7r -97
Jag vill också va med...! Nybliven ägare till grön plastraket och kan bara instämma med föregående att det är en jävligt rolig & rå leksak...:yoparty Alltid trevligt att se dem ute i trafiken också... Så ut & kör nu in i det sista...:tummenupp

fartgalen82

2Fast2Live2Young2Die
Gick med
11 Feb 2007
Hoj
FZ1-N 2008
Klart det ska ut o köras. Säsongen är ju inte slut än. Måste bara tvätta upp min kära 10:a först. Kan ju inte åka runt med en skitig. Är som alla andra på den här tråden skitnöjd med min ninja. Går som skottet, helst nu när man satt på annat system, kn filter och ett PC. Hoppas man möter några ninjas idag.

Tjing Tjing

cyko miko

Ny medlem
Gick med
22 Sep 2007
Hoj
Yzf 1000
har prexis fått kort och köpte i somras en liten raket....zxr-93!!!

Bifogat

• 7243741399.jpg
    7243741399.jpg
    55.5 KB · Visningar: 75

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Hoj
letar....
HUUUUUR har jag kunnat missa denna underbara tråd :va

Är ju en stolt ägare till en Zx10r -05

Har haft 2 st zx6r innan en -95 o en -97 sen insåg jag mitt kall här i livet..
det ska vara GRÖNT...går snabbare då :tuttar

Bilder finns i mitt garage..

Andreas7902

Medlem
Gick med
7 Jun 2005
Hoj
KTM 1290 Superduke r -21
Klart det ska ut o köras. Säsongen är ju inte slut än. Måste bara tvätta upp min kära 10:a först. Kan ju inte åka runt med en skitig. Är som alla andra på den här tråden skitnöjd med min ninja. Går som skottet, helst nu när man satt på annat system, kn filter och ett PC. Hoppas man möter några ninjas idag.

Tjing Tjing

Har du bromsat den, eller har du en "standardmapp" för den utrustningen? Bara nyfiken... :)

Har en zx10r-05.
bänkad till 160.2hk på bakhjulet. 108.2Nm
Jag har endast ett slip-on på min. i övrigt helt orginal.
gör det inte större skillnad med pc och kn-filter?

mvh Bananen

Beror ju på... Alla bänkar visar ju olika, tjänade mer än 5hk med optimering jämfört med "fabriksmapp" till min utrustning...

Last edited:

Maggelito

Green mean machine drinking gasoline!
Gick med
6 Jun 2005
Hoj
Kawazuki ZX9R
Ni som åker ZX9 94-97:

Hur högt går era temp.mätare upp när ni kör "normal" landsvägskörning? Min kommer bara precis upp i underkant på normalområdet, men eftersom den gjort så ända sedan den var ny så har jag inte brytt mig.

Nu lånade jag en liknande hoj och upptäckte att den tempmätaren stod ungefär i mitten på normalområdet, något som min bara kommer upp i vid typ stadskörning.

Det är precis lika dant på min ZX9R -97. När min mätare kommer upp till mitten, det är då min fläkt drar igång. Så detta är nog helt normalt.
Min pärla:

0001.jpg

0001.jpg

0002.jpg

Last edited:

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
I morgon hämtar jag min zx10r -06 och lämnar min KTM 950 SMR:gråta men jag har en ktm 640 på ingång så det skall nog bli bra.
Jag hadde en R6 06 innan en idiot körde ut framför mig utan att titta och nu när handen är bra igen vill jag ha en sporthoj igen så varför inte en Ninja.

Lite bilder:

Bifogat

• media.jpg
    media.jpg
    71 KB · Visningar: 94
  • medtia.jpg
    medtia.jpg
    78 KB · Visningar: 88
  • medytia.jpg
    medytia.jpg
    85 KB · Visningar: 93
Last edited:

i8lusaka

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
ZX10R 2009
Däck till zx10r??

Vad rekomenderar ni för däck bak o fram till en zx10r 2006?
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!

Freddaz

Ny medlem
Gick med
17 May 2005
Hoj
Yamaha XT660r -05
Ny inför denna säsong

Här är mina variant av ninja, ZX9r -1995.

Denna säsong blir det åka av.

Bifogat

• fighter.jpg
    fighter.jpg
    54.3 KB · Visningar: 62

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Vad rekomenderar ni för däck bak o fram till en zx10r 2006?
Jag kör i alla väder inte bara bana.
Tack för alla vetiga tipps!

Michelin Pilot Power fram o ett Pilot Road 2ct i bak fungerar ialla väder o på lite bandagar:tummenupp

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Nightrod
Min polare tnkte köpa en ZX9R -96 idag, men då vi kollade vv´s hemsida står det 63kw (ca85hk). Det kan ju inte vara på riktigt!
Den andra han ska kolla på e´ en -99:a & på den e´ allt som det ska, dvs, det står 105kw (ca143hk).
Nån som VET hur många hk det ska vara i en -96:a, & om 63kw e´ fel, varför, står det så?? :va
Spelar ju ingen roll för mellanreg. m.m..

Ölärgott

...men farligt om man dricker för lite
Gick med
27 May 2007
Hoj
ZX-9R -98
Min polare tnkte köpa en ZX9R -96 idag, men då vi kollade vv´s hemsida står det 63kw (ca85hk). Det kan ju inte vara på riktigt!
Den andra han ska kolla på e´ en -99:a & på den e´ allt som det ska, dvs, det står 105kw (ca143hk).
Nån som VET hur många hk det ska vara i en -96:a, & om 63kw e´ fel, varför, står det så?? :va
Spelar ju ingen roll för mellanreg. m.m..

96:an är på 102.9kW. Har en ZX-9R från 98, den är reggad som 55kW. Tidigare år grundades försäkringspremierna på effekten i regbeviset. Det var vanligt att man tryckte i strypbrickor i förgasarna å åkte å regbesikta hojen för att sedan plocka bort brickorna när man kom hem. Nu går försäkringsbolagen på ursprungseffekt. Välj inte bort en hoj för att effekten i regbeviset är "fel".

mowow_ninja

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
hojlös..!!
Har som många andra missat denna tråden men är kanon med en ninja tråd jag har en zx9r 99 som jag är grymt nöjd med..!!

Bifogat

• 20080310020.JPG
    20080310020.JPG
    221.1 KB · Visningar: 60
  • andra på hojen.JPG
    andra på hojen.JPG
    209.4 KB · Visningar: 60

mowow_ninja

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2006
Hoj
hojlös..!!
Ska bytta drivpaket på hojen jag har kollat typ överalt men lyckas inte hitta hur många kuggar det är på orginal dreven nån som vet..?? och har lite funderingar på att ändra drevningen lite nån som har bra förslag va man ska byta till för drev för att få en ännu roligare hoj..??

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Har sålt min 9:a 95:a och är sugen på en 10:a, funderar på en 04-05. Någon som vet vad man ska hålla koll på? Har hört talas om ramsprickor, generator och drivpaketet slits ovanligt fort! Någon som har mer info att dela med sig av?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0