Ninja zx7r Startar inte

Xio

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R1 2001
Hej! Nu är jag inte glad för fem öre. Klarade uppkörningen i Fredags och hojjen startar inte... Har bytt tändstift och kollat så den får soppa... Man kan ju tycka att med Luft, soppa och tändning så borde skiten funka men ICKE...

Nån som har några bra idéer om vad man kan göra här näst?

Grymt tackssam för tipps..

Ha en skön dag ute i solen då jag kommer att spendera min i garaget..


/Anders
 

bivven

Ligger mot betalning!
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Örebro
Hoj
två ben och inga hjul kvar
Grattis då! det var kul o höra! (körkortet)


Vad har du varit o pilla på då?`ner du rev isär den alltså?
 

Xio

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R1 2001
Tackar =)

Okej det började med att jag köppte hojen för ett par veckor sedan då fungerade den utmärkt (Va ja vet) Sen när den stått ett tag så var den lite seg att starta samt gick på tre cylindrar men när jag tog ut den på gatan så hoppade den igång som den skulle. Sen har den stått i ca 2 veckor och nu när jag skulle ha igång den i fredags så startade den helt enkelt inte. Så jag åkte och köppte nya tändstift, slet bort tanken, luft burk och bytte tändstift samt kollade så att alla fick gnista. Efter det så satte jag tillbaks allt igen och testade utan resultat. Då lyfte ja lite på tanken för att komma åt soppa slangen efter bränslepumpen för att se att den får soppa till förgasarna. Så Kontentan är alltså Bränsle till förgasarna. Gnista på stiften. Rengjort luft filter. Resultatet är en Icke fungerande MC. Samt en små trött MC ägare.
 

z-one

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
99, Kawa, ZX6R
Springa igång den?

Har du testat att springa igång den? Min polares ZX7R kan vara lite skinkig att få igång med startmotorn men om man springer igån den så startar den direkt.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
laddat batteriet på sistone? eller som nån sa, prova å springa igång den, startar den då så har du antagligen för dåligt med kräm i batteriet
 

Xio

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2008
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R1 2001
NU så jäklar.. Hadde den stå på laddning hela morgonen och startade den med laddaren fortfarande i.. Tror det kan vara så simpelt att batteriet är dåligt och att den stått ett tag för länge... Men men nu rullar den iallafall och det kan ju gå riktigt fort upp till 90 för alla vet ju att man inte får köra fortare än så på landsväg...

// GLAD MC Kille
 

zx7r

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2008
Ort
tyresö
Hoj
zx7r
start

prova nytt batteri eller starthjälp även om batterriet låter ok...
d problemet hade jag löste d med ett nytt bat......
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top