scheriffen
Wat's Up !
Hur mycke ska kedjelås tappen expandera när man har nitat den me ett nitverktyg för att man ska känna sej säker ? ja fick den att expandera 0,2 mm efter att ja drog verktyger till de sa stopp, tycker de verkar lite lite ??
Är du osäker, så ta ett rejält mothåll och en kulhammare för att stuka lite ytterligare.
//KaliZ
0,4 har jag för mig att det stod i manualen till min RK kedja.
är det någon som har en bild på hur ett färdignitat lås ser ut?
alltså inte ett man köper färdignitat utan som man nitat själv.
jo de e klart men de ska ju gå å använda enbart nitverktyget !!
Ok,, har inte sett nån sån manual ,, men ja tog i utav He,,,,, så nu mäter ja 0,5mm
En får tacke för svar å info !!
Jupp, distansbrickorna ska sitta i tills man är färdig, höll på att missa det i helgen =)Man får passa sig för att inte dra för mycket bara. Annars kan man komprimera o-ringen för mycket så den ger sig rätt snart. Om man inte har distansbricka i när man nitar, då är det ju lugnt.
skulle någon vänligt sinnad själ kunna säga om denna nitning ser tillräcklig ut ? Har inget mätverktyg och är livrädd för att dra för hårt så jag pajar o-ringarna. Snackade med en kille på mc verkstad och han sa att bara man ser så det går utanför så skall det vara tillräckligt.
Vad tycker ni ? =)
Köp dig ett skjutmått. 100 spänn på flertalet ställen som är ofta tillräckligt bra för ändamålet...
exempel:
Biltema
161142 Av rostfritt stål. Med snabblås samt nonieskala för 0,02 mm. 129,00
Angående nitning av kedja.
0,2-0,5 verkar vara normalt men undvik att dra över 0,7.
Har själv dratt sönder en kedja med nitverktyg för att jag drog för mycket. tror jag kom upp till 0.9.. host. blev som att länken skar och det klonka varje gång nitningslänken gick runt i drivpaketet.
Personligen vill jag gärna dra 0,4 vart fall men det är nog mest psykologiskt...
Kolla längst ner på denna sida för lite info och bilder.
http://www.rkexcelamerica.com/harley_rk_chain.html
skulle någon vänligt sinnad själ kunna säga om denna nitning ser tillräcklig ut ? Har inget mätverktyg och är livrädd för att dra för hårt så jag pajar o-ringarna. Snackade med en kille på mc verkstad och han sa att bara man ser så det går utanför så skall det vara tillräckligt.
Vad tycker ni ? =)
Ser ut som du använt fel mothåll så du bara pressat pinnarna igenom länken, så de sticker ut på baksidan? Kolla bilden ovan så ser du hur det ska se ut
Ser ut som du använt fel mothåll så du bara pressat pinnarna igenom länken, så de sticker ut på baksidan? Kolla bilden ovan så ser du hur det ska se ut
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|