¤AquaStar¤
Medlem
Någon runt Malmö som har ett nitverktyg för kedja att låna ut/ hyra ut?
Det där liknar mitt från Biltema och det har fungerat bra.Köp på dig ett. 25% på nedanstående
Ett budget räcker om du bara gör enstaka jobb
xlmoto
www.xlmoto.se
Ja, jag har också Biltemas (köpt 2009 briljerar fortf fett) Varenda del i XL-motos ser likadant ut, t om den kassa beskrivningen. Jag slipade också nitar i början men det är helt onödigt, har tryckt ut dem ett antal gånger utan att slipa.Det där liknar mitt från Biltema och det har fungerat bra.
Nu är ju jag en fegis och slipar alltid ned niten innan jag trycker ut den, inbillar mig att verktyget håller bättre då.
Addemoto lånade ut förr iaf. Troligen behöver man köpa kedjan där dock.Vill helst komma undan med att inte köpa ett verktyg, känns som bortkastade pengar med 700kr för 2st nitar, är ju inte direkt så att jag använder detta dagligen.
Använder knappast mitt heller dagligen. Har du nitat förut?Vill helst komma undan med att inte köpa ett verktyg, känns som bortkastade pengar med 700kr för 2st nitar, är ju inte direkt så att jag använder detta dagligen.
Hur gör ni Hammerochdonmänniskor med ytterlänken? Den måste ju pressas på absolut rätt och rakt med tanke på ×-ringarnaKöpte ett Kellerman nitverktyg precis ifrån Sareela i norr. Ser riktigt trevligt ut. Ska nita tre kedjor närmsta veckorna. Jag har alltid kört med don och hammare eller fått hjälp hos nån kompis innan. Dags att stå på egna ben ?
Klämmer på den och överanalyserar inte så jävla mycketHur gör ni Hammerochdonmänniskor med ytterlänken? Den måste ju pressas på absolut rätt och rakt med tanke på ×-ringarna
Jag använder distanser som följde med första kedjan jag köpte när jag pressar på denna med verktyget
Antar att distanserna som följde med från en EK kedja?Hur gör ni Hammerochdonmänniskor med ytterlänken? Den måste ju pressas på absolut rätt och rakt med tanke på ×-ringarna
Jag använder distanser som följde med första kedjan jag köpte när jag pressar på denna med verktyget
Ja, folk kan tendera att ha bråttom och inte inse hur viktigt det är, t om mc-journalisternaAntar att distanserna som följde med från en EK kedja?
Nackdelen är att man måste ha koll på vad man gör även med dom(såsom du skrivit även i tidigare inlägg).
Pressar man för hårt så får man riktigt slita ut dom för att få lös dom och med risk för att tätningarna blir skadade. Ibland har man sett bilder där folk funderat varför deras o-ringar har gått av och krypit ut
Nuförtiden med nya generationen av deras kedja så har dom tagit bort distansen.
Folk har så jädrans bråttom, nita är att ta det med lugn, harmoni och betänksamhet. Jag brukar låna ut verktyg och skicka med orden:
Att nita en kedja( vårt sätt bara som är ett förslag)
Aldrig ha bråttom. Handlar om att ta lite i taget, mäta, ta lite i taget, mäta….
Pressa aldrig något för långt in(blecket) eller för mycket(niten)
Blecket: mät med skjutmått bredden på en länk bredvid, och pressa in blecket, prova dig fram och kontrollmät emellanåt.Nita: mät med skjutmått tjockleken på nitlåset(brukar vara ca 5mm), stuka sen niten 0,4mm(min 0,4, max 0,5), prova dig fram och kontrollmät emellanåt.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |