Nix det är inte jag....

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Det står ju i artikeln att personen skall betala nästan 14000:- i böter m.m. men händer det inte mer?
Blir han inte av med lappen ett antal månader? Att bli dömd för vårdslöshet brukar väl innebära indraget körkort?

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
JoS skrev:
Det står ju i artikeln att personen skall betala nästan 14000:- i böter m.m. men händer det inte mer?
Blir han inte av med lappen ett antal månader? Att bli dömd för vårdslöshet brukar väl innebära indraget körkort?

Körkortet rök väl på platsen, om jag inte minns fel.

Last edited:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Penguin skrev:
Körkortet rök väl på platsen, om jag inte minns fel.
"om jag inte minns fel"! JASSÅ DU Pingvin!!
Är det något du har glömt att berätta för farbror JoS? :D

Edit: Seriöst, Polisen tar så klart kortet på plats. Men länstyrelsen skall väl sätta en tidsgräns på indragningen. Kollar dom då upp vad straffet blir och sätter indragningen i proportion till straffet? Hårt straff -> längre indragning?!

Last edited:

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
För alla spekulationsvilda URR:ares skull och framförallt för den på förhand misstänkte Kamikaze "Rider" så kan jag iaf meddela att den tilltalade åtminstone inte är skriven i Uppsala.

Vad avser möjligheter att vinna i högre instans är jag inte lika optimistisk efter att ha tagit del av domen. Tidsrymden inom vilken brottet begåtts liksom av vad som framgår, ett mäkta präktigt vittne, styrker knappast den tilltalades version, men gör den heller inte helt omöjlig. Vad jag dock inte förstår är hur den tilltalade undgick åtal om smitning eller vad rubriceringen nu blir då man väljer att åka.

Den tilltalade har i min mening inte nödvändigtvis gjort sig skyldig till något allvarligt och "jakten" ifråga är väldigt kort, nästan föredömligt kort ur ett något abstrakt trafiksäkerhetsperspektiv. Jag önskar vederbörande lycka till med eventuell överklagan.

/Olzki

Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...