NM Karlskoga!

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Panigale
R 600 verkar ha kört i regn, bra kört Caroline:tummenupp Dubbel vinst.:Bugar

Ja det var kul för henne grattis :tummenupp, fast jag ledde hela racet med god marginal tills jag tyvärr fick ett framhjulssläpp i ejes på näst sista varvet. Hon körde helt enkelt snyggt & bra och höll sig på hjulen, vilket jag inte gjorde :näsblod
Är nöjd med en andraplats igår dock :)

Men jävlar vad blött allt är, så mycket regn var det länge sen jag upplevde.

Superbike rödflaggades efter 7 varv, och sen omstart.

Alla klasser gick betydligt långsammare i tort än tidigare år (undantaget Kai Börre Superbike), vet inte vad det beror på. Iofs ingen fredagsträning utan kval direkt för alla. Många har säkert inte varit där och tränat inkl undertecknad (endast kört några pass i spöregn)

Misstänker att det kommer gå snabbare nästa helg på SO när det är fredagsträning innan kval.

Ses nästa helg :)

//Nitrous

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Hoj
Hojlös
Misstänker att det kommer gå snabbare nästa helg på SO när det är fredagsträning innan kval.

//Nitrous

Japp, och lägg till det de varv ni fått denna helg. Och när många åker fortare, åker andra också fortare för att de ser att andra åker fortare :)

Grattis till en snygg 2:a plats igår iaf :tummenupp

Nästa helg vågar jag lova att det blir många 9:eek:r. (om torrt förstås)

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Så j-vla skönt

Underbart :yoparty:banana efter en miserabel inledning på säsongen plus en rejäl highsider för 2½ vecka sedan på denna bana. Jag blev 2:a efter protest på Andy i första racet och fastnade bakom långsammare förare på andra racet så där blev jag 6:a där. Grymt nöjd o förhoppningsvis så kan jag hålla tempot tills nästa helg samt att jag o MOZZ vil ha regn :).

Oldman can

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Underbart :yoparty:banana efter en miserabel inledning på säsongen plus en rejäl highsider för 2½ vecka sedan på denna bana. Jag blev 2:a efter protest på Andy i första racet och fastnade bakom långsammare förare på andra racet så där blev jag 6:a där. Grymt nöjd o förhoppningsvis så kan jag hålla tempot tills nästa helg samt att jag o MOZZ vil ha regn :).

Oldman can

Riktigt bra!!!!

:klappar:klappar:klappar

Nästa helg tar vi dem! Du tar hand om norrmännen så knäpper jag danskarna på näsan!:fakta:tummenupp

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
600rr -05
Såg Kai börre Andersson i onsdags redan o j*vlar va han körde, hörde att han inte kört på Gåsen på 9 år...
Va ju inte så dålig på blött heller :rolleyes:

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100

Oldman can

En Protest som är precis som norrmännen...Ett stort skämt..Omkörning på gulflagg????Utan att ha fått in rapporter från flaggvakter!!!Utan har fått information från annat håll!!!vad liknar det??Jo ett norskt skämt!!Var kommer informationen ifrån??Från protestläggarens polare eller??Inga illla mot dig som nu blev trea..starkt jobbat..Men förbannat tråkigt för Andy som sen i nästa race kraschar i ren frustration. Men som jag har förstått det så är inte sista ordet sagt ännu..Lycka till nästa helg!!

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Hoj
R1 -08

Oldman can

Snyggt!!!!! Pallen!!!!! Det var kul. Grattis.

alfa

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
zx6rr(green and mean)
Är det bara ett kval för R600 och superstock?

Långsamt går det i alla fall. Min kvaltid från i fjol hade gett mig en 6e plats här idag men räckte bara till en 24 förra året!

Då kommer du en plats längre fram på karlskoga och knutstorp om du skall dit.
lägger av för i år efter att en norrbagges förarlösa hoj rammade mig i sidan vid ejes under regnrejset.
Resultat undre motorblockhalva spräckt plus en heldel annat tack adjö för i år iallafall.
Mvh Petter

Love

#41 SST600 www.ninjaracing.se
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
ZX6R-09 + ZX10-09
lägger av för i år efter att en norrbagges förarlösa hoj rammade mig i sidan vid ejes under regnrejset.
Resultat undre motorblockhalva spräckt plus en heldel annat tack adjö för i år iallafall.
Mvh Petter

Det är f-n sjukt vilken otur du har med motorer!!
Hoppas du inte lägger av för gott bara!!

Mvh
Love
Ninjaracing

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a

Oldman can
Snyggt Ove, riktigt bra kört! :tummenupp

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Mvh Petter

Kom igen nu. Tänk hur snabb du kommer att bli på en modern hoj. Bättre att byta i år än nästa. Bara den blir grön.
Vi vill ha dig i depån.
Om du är sugen på en hoj så vet jag en som vill sälja en 07:a. Kitbox, kithärva, Öhlins bak. Ready to race.
Vi hörs

Steve-O

#41 R600
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
600rr -05
Min första tävling jag körde nu i helgen!
Tyckte arrangemanget var kanon, vet inte hur det brukar vara men gilla hela upplägget av tävlingen!
Sen att man var så nervös att man ville kräkas hela lördagen hör väl till :D
Men sjukt kul så här i efterhand, bara spara pengar och fila på tiderna o återkomma till fler tävlingar!

Buchern

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
R6 2006 Superstock
En Protest som är precis som norrmännen...Ett stort skämt..Omkörning på gulflagg????Utan att ha fått in rapporter från flaggvakter!!!Utan har fått information från annat håll!!!vad liknar det??Jo ett norskt skämt!!Var kommer informationen ifrån??Från protestläggarens polare eller??Inga illla mot dig som nu blev trea..starkt jobbat..Men förbannat tråkigt för Andy som sen i nästa race kraschar i ren frustration. Men som jag har förstått det så är inte sista ordet sagt ännu..Lycka till nästa helg!!

Jeg ble Nr 4 (3) i første Superstock racet. Men det var ikke jeg som la inn protest. Bare så det er sagt!

fajfor

gsxr 1100 -91
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
gsxr 1100
Jeg ble Nr 4 (3) i første Superstock racet. Men det var ikke jeg som la inn protest. Bare så det er sagt!

Nej det var inte du.Det står att läsa på Highsider.se vem det var som la in protest o det står även att det inte inkommit något rapport om detta från fuktionärerna..Hur är det möjligt ens att en protest kan gå igenom på det viset?? Någon som har ett bra svar?

Oopsjoppe

#28 R600
Gick med
22 Aug 2007
Hoj
ZX6R -07 banhoj
Alfa skrev:
Mvh Petter

Så sjukt otur, speciellt när du körde så fint. Väldigt tråkigt att hojjen blev såpass trasig också, kommer sakna fight med dig på knutstorp :) Bara att jobba och investera i en ny hoj precis som Fredrik säger. Syns snart!
/J

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nej det var inte du.Det står att läsa på Highsider.se vem det var som la in protest o det står även att det inte inkommit något rapport om detta från fuktionärerna..Hur är det möjligt ens att en protest kan gå igenom på det viset?? Någon som har ett bra svar?

Jag har inget bra svar MEN som det ska ha fungerat så har killen lämnat i protest och sen har tävlingsledningen kontrollerat med funkisarna om huruvida det här stämmer och båda förarna ska även höras. Det händer att funkisarna glömmer rapportera men kommer på när de blir tillfrågade, de är bara människor de också. OM protesten har gått igenom ENDAST på den ena förarens historia så är det en miss från tävlingsledningen - iallafall enligt mig - men tyvärr är det sånt som händer, och det händer i alla sporter. För det är trots allt människor vi har att göra med och vi har inga videorepriser att granska.

Jäkligt tråkigt men man kan inte göra annat än hoppas att man får flytet med sig nästa gång.

RobertMaehlum

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
Ducati 748R + Aprilia SXV550 + Yamaha R6

Kjørte ikke den svenske føreren forbi på gult flagg?

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Inte första gången jag sett konstiga saker när det varit NM.
Ray Moe hade tydligen åkt 1.10.1 på kvalet trots att vi hade koll på honom varje varv och hans snabbaste varv var 1.10.9 och vår kille Folkesson hade 1.10.2 på både vår klocka och på anslaget så den stämde.
Visst nån tiondel kan skilja men inte 8 tiondelar.
Detta var 94 och inget transpondersystem fanns då.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0