Video No Prisoners 2012 [crash-compilation]

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Bortsett från alla idiotgrejer i filmen (och det finns det gott om från både bilister och motorcyklister) så är det två saker som fascinerar mig:

* Antalet förare som slutar köra (och åker rakt av vägen).
* Antalet förare som klarar sig relativt oskadda (och ställer sig upp direkt efter smällen).

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
.
* Antalet förare som klarar sig relativt oskadda (och ställer sig upp direkt efter smällen).

Det betyder egentligen ingenting.
När jag klotade på enduron så stod jag upp på en sekund och var klarvaken och med i skallen.
Efter 5 min så låg jag på backen nästan avsvimmad.

Lite trasiga revben, en skrotad axel och ett kvaddat finger blev resultatet, men jag hade bara ont i fingret i ett par timmar, sen kom resten.

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
den vid 1:13:40 över guppet har en annan nästan lyckats med på nynäsvägen då dom höll på att bygga om den...fast i ngt högre fart..tur man landade rätt...:):crash

edit: och den vid 1:13:13...:gnissla

Last edited:

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Inget som avskräcker mig från att köra men jag blir förbannad över folk som inte har koll. Svänger höger från vänsterfil, byter fil hur som helst, inte kollar döda vinklar o.s.v. Men det som jag blir mest irriterad över är idioten som kör in i en hoj bakifrån och åker vidare :mad:

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Det finns några riktigt hemska krascher där, framförallt när gående blir överkörda vid övergångsställen och inte rör på sig efter smällen... Jag undrar hur många dödsfall det är på den timman. :confused:

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Den vid 24:15 får mig alltid att rysa. Speciellt slow-motionsekvensen. :näsblod

JohanJesus

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2008
Hoj
Kawasaki zx-6r 2005
Inget som avskräcker mig från att köra men jag blir förbannad över folk som inte har koll. Svänger höger från vänsterfil, byter fil hur som helst, inte kollar döda vinklar o.s.v. Men det som jag blir mest irriterad över är idioten som kör in i en hoj bakifrån och åker vidare :mad:

Fast vid de flesta krascherna på filmen i fråga så låg ju inte mc:n i något körfält, utan cruisade mellan körfälten. Dessutom körde många av dem alldeles för fort.

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Fast vid de flesta krascherna på filmen i fråga så låg ju inte mc:n i något körfält, utan cruisade mellan körfälten. Dessutom körde många av dem alldeles för fort.

Jag syftade på både bilister och mc:ister (heter det så? :) ). Jag räknar in att hålla lämplig hastighet i "att ha koll". Likaså alla som körde mot rött, samma där. Både bilister och mc:ister.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Som någon annan nämnde, Ryssland kommer jag aldrig besöka i någon form av fordon på hjul. Dom verkar ju tamejfan helt efterblivna. Iaf när det kommer till trafik/framförande av tidigare nämna fordon. :crash

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Fan jag måste sakna liv när ja såg just hela filmen i ett sträck. :näsblod

ThePreToriaN

Medlem
Gick med
5 Jul 2010
Hoj
Suzuki S650S -02, Kawasaki Z1000SX -11
Lär ju inte vara mer än 3-4 stycken av dom olycksdrabbade som har körkort, det ser man ju. Resten är ju samtidigt påverkade av något också.

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Jag syftade på både bilister och mc:Ligister (heter det så? :) ). Jag räknar in att hålla lämplig hastighet i "att ha koll". Likaså alla som körde mot rött, samma där. Både bilister och mc:Ligister.

Jepp, mc:Ligister heter det :hihi :fakta

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...