No1 med #50 i nsb 2004

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
nu säger no1 att han kommer att köra med #50 i nsb 2004 och vi vet alla vem som trodde att han skulle få det och så finns det en person till med i spelet han som gav ut det till no1 det ska bli kul att se alla 3 på lördag. hehehehe.
ps jag tror att jag ska boka #51 till år 2005 :arsele

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
moto-gg skrev:
nu säger no1 att han kommer att köra med #50 i nsb 2004 och vi vet alla vem som trodde att han skulle få det och så finns det en person till med i spelet han som gav ut det till no1 det ska bli kul att se alla 3 på lördag. hehehehe.
ps jag tror att jag ska boka #51 till år 2005 :arsele

En part uteblir då han pangar älg...

/B

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
måste han ta semester nu när so festen kommer att bli roligare än någonsin

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Måste Luff ordna med kalas när det är älgjakt kontras det med från Vällingby..

Var inte där förra året heller åsså pga älg, bara mekarna från ducatitältet dyker upp i år eftersom Vberg är upptagen med blöjbyten..

/B

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Kan ingen berätta för en utomstående vem är den däringa personen är??
Och glöm för allt i världen inte att allt ska fotodokumenteras från festen.

Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Haha, Vet vilka tre som är inblandade i sådant fall. Utan att vara alltför gnällig tycker jag no1 ska vara snäll och byta nummer :7peta

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
oFFkeFF skrev:
Haha, Vet vilka tre som är inblandade i sådant fall. Utan att vara alltför gnällig tycker jag no1 ska vara snäll och byta nummer :7peta

Jo, det är ju upppenbart för att jävlas.. pluspoäng samlas ju inte på hög om man säger så...

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
No1 skrev:
Och så vaknade oFFkeFF helt svettig ur sin dröm!!! :banana

Jag med flera ville att jag skulle ha detta nummer, och jag fick det!!! :fakta

No1...

Du med flera? Är du Schitzofren?

/B

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
No1 skrev:
Jag med flera ville att jag skulle ha detta nummer, och jag fick det!!! :fakta

No1...
Nu måste jag ha missat mycket. Det sista jag hörde var att du skulle lägga av.
Nsb, betyder alltså att du blev uppklassad?
Grattis och lycka till. Ska bli kul att se.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
MrGooFy skrev:
Kan ingen berätta för en utomstående vem är den däringa personen är??
Och glöm för allt i världen inte att allt ska fotodokumenteras från festen.

Peter Skold har de senaste aren kort med samma nummer som han ar gammal. I ar korde han med nr 49 sa du kan ju rakna ut vilket nummer han skulle haft nasta sasong.
De andra inblandade ar No1 / Fürstenhoff och Mike Luff / Tony Jakobsson som handhar numren till alla forare i Sverige.

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Goodstuff skrev:
Peter Skold har de senaste aren kort med samma nummer som han ar gammal. I ar korde han med nr 49 sa du kan ju rakna ut vilket nummer han skulle haft nasta sasong.
De andra inblandade ar No1 / Fürstenhoff och Mike Luff / Tony Jakobsson som handhar numren till alla forare i Sverige.

Visst men sen är det väl först till kvarn som gäller när det handlar om såna grejer.
Eller har jag fel???

Kan bero på en sak till kan jag tänka mig men den nämner jag inte förrän allt är bekräftat..........

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Snabbe_jag skrev:
Visst men sen är det väl först till kvarn som gäller när det handlar om såna grejer.
Eller har jag fel???

Kan bero på en sak till kan jag tänka mig men den nämner jag inte förrän allt är bekräftat..........

Vilket nummer han skulle vilja haft borde jag nog skrivit.

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Is no more
Goodstuff skrev:

Då är jag med igen, tack för det. :hej

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
Ska man tolka detta som att det gäller att vara snabb med bokning av nummer till nästa år? Brukar ju inte delas ut förrns säsongen börjar närma sig ju.
Först till kvarn visserligen men det är ju surt när en instutition som Sköld inte kan fullfölja sin grej.
Som å sno 46 från Rossi för att man övernatta utanför raceoffice när numren skulle delas ut och sen hävda att man inte visste att han ville ha det.
Fast det är ju mest kass av Tony iof som borde haft mer koll.

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Gulsnabbtrajja skrev:
...det är ju surt när en instutition som Sköld inte kan fullfölja sin grej.
Som å sno 46 från Rossi för att man övernatta utanför raceoffice när numren skulle delas ut och sen hävda att man inte visste att han ville ha det...
Ja, visst är det. Just därför tror jag att sista ordet inte är sagt i detta ärende. Egentligen är det ju tävlingsledingen för varje race som delar ut startnummer. Det Luffska imperiets utdelning av startnummer är bara en bekvämlighetsgrej för alla inblandade i svensk RR. Luffnummer gäller EGENTLIGEN bara för SO, men då det är bekvämt för alla inblandade att ha fasta startnummer så är alla tacksamma för att någon tar på sig att administrera det hela. Eller rättare sagt, alla har varit tacksamma fram till nu. Om det blir tar hus i helvete kanske vi blir av med fasta startnummer på SM-deltävlingarna. Det vore ju trist och onödigt bara för att någon :7peta fått för sig att bjuda upp till dans.

PL

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2003
Hoj
Tillfälligt hojlös
Hur funkar det med nummerna??
Kan man ansöka om vilket nummer som helst och bara det
ledigt så får man det??
Eller är vissa nummer typ 1- nånting reserverade?

Upplys okunnige mig :1pajas

grandmaster

Radical Riders
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2-takt
inför 2003 gick Tony ut med meddelandet att startnummer 1-10 är reserverade till de som fick samma placering i serien/cupen föregående år.
Resten av siffrorna lämnades vind för våg, dvs. den som sköt först fick sitt val

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Blir vansinning om jag inte får #28 nästa år.

Det är 2004 nästa år och det är 8 år kvar tills jag fyller 28, hälften av 8 är 4 och hälften av 4 är 2 och en 8 efter 2:an blir 28 och det är mycket jobbigt att handmåla nya siffror.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
Blir vansinning om jag inte får #28 nästa år.

Det är 2004 nästa år och det är 8 år kvar tills jag fyller 28, hälften av 8 är 4 och hälften av 4 är 2 och en 8 efter 2:an blir 28 och det är mycket jobbigt att handmåla nya siffror.

Hoppas nu innerligt att Åkarpsgamlot, som ju kör med samma nummervariant som Sköld, får loss nummer 63 till nästa år.

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...