No1 med #50 i nsb 2004

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
valmers skrev:
Hoppas nu innerligt att Åkarpsgamlot, som ju kör med samma nummervariant som Sköld, får loss nummer 63 till nästa år.

Japp, hoppas jag med.

Han har dock ett reservnummer, 34, efter hans personbästa på Knutstorp, 1.34.00.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
Problemet är väl att vissa då måste ha sitt "turnummer" och det råkar vara samma som nån annan vill ha.

Nästan så man undrar varför No1 måste ha #50 om nu en gubbe vill ha det för sin ålder.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jalle skrev:
Japp, hoppas jag med.

Han har dock ett reservnummer, 34, efter hans personbästa på Knutstorp, 1.34.00.

Är det därför du har 28?? Jaja det går nog bättre i år ska du se. 1,28 på Åsen är inte så illa. Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

Jalle

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR1000RR-06 & KX450F-10
Chrille skrev:
Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

Kör de så fort på Anderstorp?

Ta av dig min T-shirt annars berättar jag historien om varför du hade den på!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Jalle skrev:
Ta av dig min T-shirt annars berättar jag historien om varför du hade den på!
Nu börjar det bli intressant. Chrille: du behåller tröjan på!

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Är det därför du har 28?? Jaja det går nog bättre i år ska du se. 1,28 på Åsen är inte så illa. Det är iaf bättre än de flesta bakhjulsnördar med R1 ....på en allmänåkning.....i mellangruppen....

App app app! Det där var ett förvridet personangrepp. Nu blir du inte populär hos WCX Management.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jalle skrev:
Japp, hoppas jag med.

Tror att han även hade något tresiffrigt reservnummer. Skulle visst ha att göra med förarvikt.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
valmers skrev:
Det berättar vi inte. Då är det ju inte förvridet längre.

Aj fan. Och jag som bara ville sätta Storstarkouthålligsomenemfysempatient på plats.

Ryktet gör gällande att Jalle i dagsläget hade fått stryk av Gamlot på Knutstorp på av problem med orken. Visst Jalle antagligen hunnit varva gamlot på de 2-3 varv han orka med men sen då? Ett lopp är ju 16 varv eller mer...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Chrille skrev:
Aj fan. Och jag som bara ville sätta Storstarkouthålligsomenemfysempatient på plats.

Ryktet gör gällande att Jalle i dagsläget hade fått stryk av Gamlot på Knutstorp på av problem med orken. Visst Jalle antagligen hunnit varva gamlot på de 2-3 varv han orka med men sen då? Ett lopp är ju 16 varv eller mer...

Detta är ett helt nytt fenomen i RR! En varvad förare som kommer igen, och varvar tillbaka? :3freak

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
grandmaster skrev:
inför 2003 gick Tony ut med meddelandet att startnummer 1-10 är reserverade till de som fick samma placering i serien/cupen föregående år.
Resten av siffrorna lämnades vind för våg, dvs. den som sköt först fick sitt val

...och som av en händelse kom ett mail från Tony angående nästa års starnummer idag på mcerr-listan..

/B

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Chrille skrev:

Jalle har svårt att fullborda sina uppdrag, jag ska träna och spöa alla redan nästa vår *Hick* (häller upp en stor jävel) ahhhh...

Jag antar att om man betalar sin licens så får man behålla sitt gamla nummer :va

Johan

fd. EVIL
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös :-(
GSXR1100R skrev:
Jag antar att om man betalar sin licens så får man behålla sitt gamla nummer :va
Nope, inget självklart antagande. 1-10 är som sagt reserverade förutom i rookieklasserna, lite konstigt kan det väl iof bli om en SM vinnare och en SO vinnare vill ha samma men oftast brukar det ju vara samma person som vinner båda serierna. Frågan är vilket som prioriteras först, SO eller SM? Hmmm, inget jag behöver bry mig om än iof :va
Om man inte skriker till nu blir man tilldelad ett nummer i samband med sin första anmälan. I möjligaste mån blir detta nummer fast under säsongen, speciellt om du serieanmäler dig. annars kan du få nytt nummer vid varje anmälan.

Pålle

Nä, jag bara tittar lite.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Leksaker i garaget
Gulsnabbtrajja skrev:
Ska man tolka detta som att det gäller att vara snabb med bokning av nummer till nästa år? Brukar ju inte delas ut förrns säsongen börjar närma sig ju.
Först till kvarn visserligen men det är ju surt när en instutition som Sköld inte kan fullfölja sin grej.
Som å sno 46 från Rossi för att man övernatta utanför raceoffice när numren skulle delas ut och sen hävda att man inte visste att han ville ha det.
Fast det är ju mest kass av Tony iof som borde haft mer koll.

Jag lyckades att ta #46 även nästa år, innebär det att jag måste byta när jag kör mot Rossi? Isåfall skiter jag i MotoGp grejen, det får bli WSB istället :öl

Nyheter
Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...