Noob

Burritomannen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
En sån där på 2 hjul
Hallå.

Är nybliven mc ägare och tänkte ta kortet asap, väntar bara på körkortstillståndet.
Har dock "övningskört" ca 50mil sedan jag köpte hojen för ca 1 vecka sedan, nån som vet hur pass allvarligt sheriffen skulle se på saken om jag nu mot förmodan skulle bli stoppad?
Har ju sparat in ett par körlektioner... :)

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
stannar du direkt, : olovlig körning, "vänta 2 år på lämpen"
Gaaaaza, och dom lyckas ta dig, så blir det oftast Grov olovlig körning. : 5 år av med lämpen..

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Bra gjort att hinna köra 50 mil redan:tummenupp

Jag "tror" du får böter.

Jag övningskörde lite själv, min plan var att hävda att att min handledare försvunnit och att jag letade efter ett bra ställe att stanna och ringa henne.

Vattentätt om man har talets gåva och ett pålitligt yttre.

rogbo

Smygbusar när ingen ser...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
07' FZ1SA 11' Z1000SX, 06' ZX10R, 15' S1000RR, -16' Thruxton R, -22´ Tiger Rally Pro, -22* Scrambler 1200XE, -01´TT600R
Olovlig körning

Hej, läste någonstans (något annat forum) om 6 månaders indraget körkortstillstånd om du har fått tillståndet, 12 månaders spärrtid om du inte har hunnit få tillståndet. Därtill blir det förstås böter.

Kan vara värt att låta bli olovlig "övningskörning" kansle?

/Roger

Edit: grymt snabba svar... två medan man skrev :näsblod

Burritomannen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
En sån där på 2 hjul
Ajdå, det där med spärrtid låter inte skoj... böter kan man ju stå ut med...
Har dock memorerat en polares personnr som har kortet, så tänkte dra en story om att jag provkör hojen för ev köp om jag nu skulle bli stoppad...
Dvs "jag" lämnade körkortet som pant till säljaren(dvs jag)...
Låter lite schitzo, men ni förstår säkert vad jag menar... Det borde ju funka? eller?

Skuggan

Guest
Håll dig borta från vägarna om du inte har en godkänd handledare och lämp eller ett giltigt körkort i handen!

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Jag övningskörde lite själv, min plan var att hävda att att min handledare försvunnit och att jag letade efter ett bra ställe att stanna och ringa henne.

Vattentätt om man har talets gåva och ett pålitligt yttre.

Antingen är jag helt kass på att utläsa ironi i skriftlig form över nätet eller så är du så dum att du behöver bära hjälm utomhus.

Snälla säg att det är det förstnämda.:gnissla :huvet

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
STFU n00b! Och lycka till med kortet. Fippla inte bort det nu bara innan du ens börjat genom att lita till nån "vattentät" vals. Skaffa privat handledare, måste ju finnas nån i din bekantskapskrets som har behörighet. :tummenupp

Burritomannen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
En sån där på 2 hjul
STFU n00b! Och lycka till med kortet. Fippla inte bort det nu bara innan du ens börjat genom att lita till nån "vattentät" vals. Skaffa privat handledare, måste ju finnas nån i din bekantskapskrets som har behörighet. :tummenupp

Absolut, det är ju planen... borde få tillståndet senast nästa vecka(enl länstyrelsen när jag ringde igår) samt det där med handledare är också löst...
Har bara varit svårt att låta hojen stå, det är ju lite som att ställa fram en kakburk framför barn...

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skulle inte rekomendera att köra utan kort.
Ute på landsbygdens småvägar så kan farbror blå antagligen släppa dig med ett förmaningstal (första gången) om du ser ung och dum ut.
I tjockhultstrakten kan du nog räkna med att vara rökt.
Indraget lämp.

Skuggan

Guest
Anser iallafall du skall hålla dig borta från vägarna, och då tänker jag inte på att det vore synd om dig om du torska och fick indraget tillstånd utan ifall du orsakar någon annan skada pga okunskap!

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
Gsxr 1000 K6
Om du inte kört cross sen barnsben+har kört bil ett par år så kan du hålla dig hemma då din förmåga att framföra fordonet är lika bra som vilket moppefukko som helst dvs undermålig!

Personligen skiter jag fullständigt i om du har körkort eller inte men din förmåga är viktigt för mig då jag tyvärr såg att vi bor i samma stad också!

Om du ska ta kortet ASAP så är du redan lite sent ute då skrivningstider, körlektioner och ffa uppkörningstider går åt som öl på midsommar....

Burritomannen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
En sån där på 2 hjul
Anser iallafall du skall hålla dig borta från vägarna, och då tänker jag inte på att det vore synd om dig om du torska och fick indraget tillstånd utan ifall du orsakar någon annan skada pga okunskap!

Kan ju tillägga att jag inte på nåt sett har varit ute och tokgasat, utan började med att öva krypkörning, dragläge, vändningar etc samt har kört på vägar med lite/ingen trafik och håller gällande hastighet.
Har stor respekt för hojen och är inte på nåt sett ute efter att reta upp någon.
Har haft B-kortet över 10 år och dessutom kört budbil i drygt 4 år så har ju inga problem med att läsa trafiken.
Men som jag svarade i ett tidigare inlägg så har man ju lite svårt att låta en nyinköpt hoj stå still.
Och borde ha tillståndet samt handledar intyget löst senast nästa vecka.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!