Nordiskt Mästerskap 2005 Uddevalla

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Någon från Trollhättan med omnejd som har lust köra båge till Torp???

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Husvagn - CHECK
Dragbilsomdetfårplatshojjari - saknas

najtouisch :7peta Köra NM känns snarare övermodigt för min del. Borde inte varit så jämrans svårt att få startande till nationella om folket på västkusten varit lite mer alerta...

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Supermoto skrev:
Husvagn - CHECK
Dragbilsomdetfårplatshojjari - saknas

najtouisch :7peta Köra NM känns snarare övermodigt för min del. Borde inte varit så jämrans svårt att få startande till nationella om folket på västkusten varit lite mer alerta...

Kanske dags för dig at sluta köra fegisklasser, :7peta ,och börja köra med oss andra istället. :)

Ludde

#85 - TokStrokeRacing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CRF450 SM o MX
Men vafan...:(

Här har man gått å funderat på om man ska kolla upp hur många som är anmälda i nationell och ev anmäla sig. Men eftersom jag som vanligt har varit så slö så har det inte blivigt av. Och nu får man reda på att det knappt är några anmälda alls...=(

Jaja, första tävlingen får la bli Beviks 16/8 då... Typiskt mig...

Lycka till alla ni som ska köra på söndag iaf!

Ha de gôtt!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
420 skrev:
Kanske dags för dig at sluta köra fegisklasser, :7peta ,och börja köra med oss andra istället. :)
:(
Wake up and smell my lap times...
Kör faktiskt hellre en klass där jag kan komma topp10 än sist, näst sist eller kanske tredje sist. Åtminstone på en bana jag inte känner till alls (lika för alla så klart men jag behöver verkligen köra in mig).

Hade det blivit som jag ville med indelning likt RR med a- och b-förare hade jag kanske t.o.m kunnat köra SM. Som det är nu känns det bara som man är ivägen. Tyvärr sant.

Nu låter jag som värsta superpessimisten men så är ju inte fallet :)
När du hör nån som sitter och skriker bakom dig i Uddevalla är det bäst du viker åt sidan för då har jag fått spel och kommer troligen inte hinna bromsa ;)

420

Vaddå knäskrap?
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
HP2
Supermoto skrev:
:(
Wake up and smell my lap times...
Kör faktiskt hellre en klass där jag kan komma topp10 än sist..

Jo det kan man ju förstå, och jag tänkte likadant först, men efter en stund så kom jag fram till att det skulle kännas fel
att köra mot någon som kör gata med sin 660.
Visserligen så var det ju mest 525:eek:r, men det var så jag tänkte.
Nu hittar jag inte tiderna från Beviks första men jag har för mig att du och jag hade väldigt lika tider. Minns jag fel?
Vi ses iaf imorgon i Linköping och på söndag i Uddevalla :tummenupp

/Stefan

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
420 skrev:
Jo det kan man ju förstå, och jag tänkte likadant först, men efter en stund så kom jag fram till att det skulle kännas fel
att köra mot någon som kör gata med sin 660.
Visserligen så var det ju mest 525:eek:r, men det var så jag tänkte.
Nu hittar jag inte tiderna från Beviks första men jag har för mig att du och jag hade väldigt lika tider. Minns jag fel?
Vi ses iaf imorgon i Linköping och på söndag i Uddevalla :tummenupp

/Stefan
Resonemanget känner jag igen med skillnaden att jag inte trodde att det inte skulle vara så mkt "rena gatnissar" utan mer som det faktiskt blev. Folk liknande mig som vill "tävla på hobbynivå". (Tror med samma resonemang att uddevalla blivit bättre om man "plockat ner" folk från NM till nationella istället för tvärtom)

Rotade fram lite siffror (sånt här tycker jag är skoj :))

JätteanalysBYJocke:
Jag körde sex varv i vår final på 7,56,369 -> 476,369s totalt -> 79,39s per varv i snitt.
Du körde tio varv i er final på 13,13,908 -> 793,908s totalt -> 79,39s per varv i snitt. VAFAN, måste räknat fel :va Det trodde jag verkligen inte...

Fast hade jag hängt med de första sex varven hade jag troligen (om jag inte klotat av ren trötthet) kört jäkligt mycket långsammare de sista fyra varven. Iofs hade jag kommit typ fyra i sista chansen så det hade inte hjälpt alls.

Last edited:

Jocke W

www.weideniusmotorsport.s e
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Yamaha 426F MX ,01*Såld* KTM 525 SMR, 05*Såld*. KTM 450 SXS, KTM 560 SMR-07
Glöm för f*n inte att ta mycket bilder, jag kommer inte kunna åka ditt, eju fan på andra sidan klotet nästan. Nästa sommar får jag väl själv stå där på gridden! lycka till!

drängen

CATCH ME IF YOU CAN
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
954rr crf 450 HM
ta
Supermoto skrev:
Resonemanget känner jag igen med skillnaden att jag inte trodde att det inte skulle vara så mkt "rena gatnissar" utan mer som det faktiskt blev. Folk liknande mig som vill "tävla på hobbynivå". (Tror med samma resonemang att uddevalla blivit bättre om man "plockat ner" folk från NM till nationella istället för tvärtom)

Rotade fram lite siffror (sånt här tycker jag är skoj :))

JätteanalysBYJocke:
Jag körde sex varv i vår final på 7,56,369 -> 476,369s totalt -> 79,39s per varv i snitt.
Du körde tio varv i er final på 13,13,908 -> 793,908s totalt -> 79,39s per varv i snitt. VAFAN, måste räknat fel :va Det trodde jag verkligen inte...

Fast hade jag hängt med de första sex varven hade jag troligen (om jag inte klotat av ren trötthet) kört jäkligt mycket långsammare de sista fyra varven. Iofs hade jag kommit typ fyra i sista chansen så det hade inte hjälpt alls.
Så vi ska tampas igen :) de kommer bli kul lovar att inte köra in i dig igen.
Bara du börjar gasa så :banana ska leta utgångsspår från grus denna gången
med för du vet ju vad som hände sist :hihi
Skämt å sido vi syns till helgen

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
drängen skrev:
ta
Så vi ska tampas igen :) de kommer bli kul lovar att inte köra in i dig igen.
Bara du börjar gasa så :banana ska leta utgångsspår från grus denna gången
med för du vet ju vad som hände sist :hihi
Skämt å sido vi syns till helgen
Den här gången är jag beredd på dina tjuvnyp!! Kommer du och smeker min bakdel igen blir det.... ja, vem vet :pannkyss
Hatar grus, det är ju halt och flyttar på sig och farligt och luktar illa och betalar inte skatt osv osv.

Har fixat ett par små uppgraderingar på hojen som nog ska betala sig. Må bäste man vinna, eller jag :hihi

Hörs! :)

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
Bakgrundsfärger

Nån som vet vilken bakgrundsfärg som gäller på nummerplåtarna i 450 klassen?

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nu finns ju startlistor och tidsschema på www.kortedalamotorklubb.com/ som ni säkert sett.

Jag undrar bara lite fint vad A/B står för?? Om jag räknat rätt är det 40 som är "A" och 11 som är "B" i open. Först trodde jag det var tränignsgrupper men det kan det ju inte vara med den skillnaden i antal. Vad är det?
Träningsgrupper antar jag man får reda på väl på plats!?

Nesse

Medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
YZ426 Flat track, XS650 Flat track, FJR1300, HD shovelhead mm
A eller B-licens kanske

Supermoto skrev:
Jag undrar bara lite fint vad A/B står för?? Om jag räknat rätt är det 40 som är "A" och 11 som är "B" i open. Först trodde jag det var tränignsgrupper men det kan det ju inte vara med den skillnaden i antal. Vad är det?
Träningsgrupper antar jag man får reda på väl på plats!?

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Kul att kolla på er som körade.

Delar med mig av lite kort som blev under dagen 94 kort+liten film finns att hämta på

http://sporthoj.workisboring.com/

NM-Torp heter mappen

2 Kort på Susa :tummenupp

Bifogat

• Susa.JPG
    Susa.JPG
    81.7 KB · Visningar: 72
  • Susa 2.JPG
    Susa 2.JPG
    82.8 KB · Visningar: 57

Ronnie

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
Såld:KTM 660 SMC -04, Såld:R6 -00:a
Gick visst inte lägga upp en mapp på den ftp serven, nån som vet varför???

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln