Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Vilka vägar planerar ni köra?
Många goda råd om vilken sträcka man skall köra till Nordkap. Det lutar mot att inte planera allt för noga utan bara i stora drag så låter jag gps,n vara inställt på slingrande vägar.
Tänkte i alla fall uppresan ungefär så här: smygehamn-Malmö-Göteborg-Mora-Tronhem-Bodö-Lofoten-Narvik-Nordkap och sedan genom Sverige hem.
Lite oklart om vilken sträcka man skall köra genom Sverige, så här skulle det vara gott med några tips. Har aldrig varit norr om Sälen, så det bör finnas en hel del att uppleva på vägen.
Har hört det från många nu att köra retur resan genom Finland ner mot Torneå, så det låter vettigt.
Kan vara intressant att se lite mer av Finland, även om jag misstänker att det mest är skog.
Tackar för den posten! Bra info där och vägtips! Nu blev jag inspirerad att verkligen dra mot nordkap! Få se vart det lider, men kanske bär av redan kring andra hälften av juni. Inge mer essingeleden på ett tag...text & bild
Någon som vet om man måste ha med sig registreringsbevis på hojen i utlandet eller räcker det bara med körkortet?
Kolla mitt inlägg fråga 2 svar 2.. hittas på mitten av första sidan;
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?260109-Norgeturer-2013-The-only-one-again
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|