Nordkap i september??

CBF1000

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Hoj
Honda CBF1000
Är det typ "självmordsförsök" att åka så sent?!?
Tjejer o annat skit har kommit i mellan denna mc säsong så man har kört pinsamt lite...
Är det nån som varit där så sent??!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
"Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder." :fakta

Ingen kommer ihåg en fegis! Do it! :tummenupp

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Jag jobbar ca 20mil därifrån... Dubba däcken och dra på dig en väl fodrad torrdräkt så ska du se att det kommer gå fint:tummenupp

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
xjr1300
Jag hade nog tänkt mig om både 3 och 10 gånger innan jag hade åkt dit på den tiden av året, men så är jag gammal och bekväm också ;)

Ducati

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
Ett Monster
Har du riktig tur så får du kanon väder, september kan vara den finaste månaden i året där uppe. Så jag ser inga problem och åka upp till Nordkapp i september. Har bott där i 30 år så jag vet vad jag pratar om!!!

God Tur!!

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Hoj
YBR125
Vilket ställe att växa upp på! Som ryss anser jag mig vara van vid kyla, men i din hemmiljö skulle jag inte vara särskilt kaxig! Kan bara i min vildaste fantasi föreställa mig hur det har varit, men en tur till trakterna är planerad innan säsongens slut, så en pytteliten glimt kanske jag får.

Ducati

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
Ett Monster
Som jag skrev tidigare så kan man ha riktig tur och få bra väder, men har man riktig riktig otur så skal man inte åka med bil ens.
Har min Fru sagt till mig i september att jag kan ta en mig en sväng hem till Norge med hojen, så jag har inte tvekat på och kört.
Hojen har varit klar i löpet av en halv time och efter en time har jag varit på väg.:yoparty:yoparty

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
Kyla är bara ett problem om man väljer det.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=422290

paulmondor.jpg

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19.
Nej på Nordkapp bor det inga förutom på sommaren när det är turist säsong. Men jag ser Nordkapp platåett från mitt barndomshem.

Nordkapp är mig veterligen inte bara namnet på själva klippan utan även namnet på hela kommunen på Magerøya + även delar av fastlandet. Så visst bor det folk i Nordkap. Honningsvåg ligger i Nordkaps kommun på Magerøya i Finnmarks fylke. Eller?

MVH//Jan

CBF1000

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Hoj
Honda CBF1000
Avvaktar nog till slutet av juli nästa år så har man hela "härliga" vintern att planera....
Är det någon som har tagit båten från Kappelskär och kört upp genom Finland?? Ev besök i Murmansk i samma veva? är väl inte så långt??

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Finland är skog skog skog skog skog, fattar du??

Ta dig in i Norge, kör E6, fin väg som går att stå på lite på. Har du gott om tid kör du ut till kusten från Mosjöen och håller kusten upp till Narvik, sedan E6 vidare.

Boes

Smutsig
Gick med
6 Aug 2009
Hoj
BMW
Det jag minns när jag drog via finland hem från Tromsö, var att det gick inte att stanna, helt galet med mygg, överallt! Tråkigt var det dessutom :huvet

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Avvaktar nog till slutet av juli nästa år så har man hela "härliga" vintern att planera....
Är det någon som har tagit båten från Kappelskär och kört upp genom Finland?? Ev besök i Murmansk i samma veva? är väl inte så långt??

jag är sjukt sugen på att ta en sväng upp till murmansk och kolahalvön rent generellt. att ta vägen upp via norge och runda toppen vore grädden på moset! blir garanterat av någon gång i framtiden! ska bara bli egenföretagare eller snorrik först, vilket som, bara man har tid och pengar! :tummenupp

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
jag är sjukt sugen på att ta en sväng upp till murmansk och kolahalvön rent generellt. att ta vägen upp via norge och runda toppen vore grädden på moset! blir garanterat av någon gång i framtiden! ska bara bli egenföretagare eller snorrik först, vilket som, bara man har tid och pengar! :tummenupp

HA! Det där är min plan också. Hade tänk köra ensam faktiskt. Trippen var planerad till denna sommar, men redan förra sommaren blev tjejen lite rund om magen så i nov ploppade en liten grabb ut. Bara att gräva ner sina planer alltså.

Beträffande egenföretagare och snorrik så finns det en viss problematik där. Jag är egenföretagare, och inte så rik, men jag klarar mig. Problemet är att när man har gott om deg har man ingen tid och vice versa....

Jag räknade på murmanskresan och kom fram till att man klarar den på 2v om man kör på lite. Nu lär det ta ytterligare några år innan jag kommer iväg, men iväg ska jag!

Sign up för 2015:yoparty:

1. Starstriker

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
HA! Det där är min plan också. Hade tänk köra ensam faktiskt. Trippen var planerad till denna sommar, men redan förra sommaren blev tjejen lite rund om magen så i nov ploppade en liten grabb ut. Bara att gräva ner sina planer alltså.

Beträffande egenföretagare och snorrik så finns det en viss problematik där. Jag är egenföretagare, och inte så rik, men jag klarar mig. Problemet är att när man har gott om deg har man ingen tid och vice versa....

Jag räknade på murmanskresan och kom fram till att man klarar den på 2v om man kör på lite. Nu lär det ta ytterligare några år innan jag kommer iväg, men iväg ska jag!

Sign up för 2015:yoparty:

1. Starstriker

näe jag vet men jag planerar vinna stort på lotto samt ärva miljoner från någon okänd släkting så då kommer jag ha både tid och pengar!

men visst, jag är på! vet inte om jag har lust att vänta fem år dock haha!

Sign up för 2015 (eller 2012) :yoparty:

1. Starstriker
2. Pat

CBF1000

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2010
Hoj
Honda CBF1000
Man ska väl inte behöva belåna sig hos djävulen för att ha råd med en sån här sväng tycker jag ju....
Bröd o vatten några månader innan så är saken biff ;-)
Undrar vad det kan röra sig om pengamässigt? blir väl ca 400 mil??
O inget tältboende här inte!! ca 10 dar, vandrarhem är ju inte så dyrt?
Tunnelavgifter o dylikt till Nordkap kanske gör att det drar iväg?? Men vad tror ni det kan röra sig om för pengar??

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping