Finns det folk som bor i nordkapp?
Nej på Nordkapp bor det inga förutom på sommaren när det är turist säsong. Men jag ser Nordkapp platåett från mitt barndomshem.
Nej på Nordkapp bor det inga förutom på sommaren när det är turist säsong. Men jag ser Nordkapp platåett från mitt barndomshem.
Avvaktar nog till slutet av juli nästa år så har man hela "härliga" vintern att planera....
Är det någon som har tagit båten från Kappelskär och kört upp genom Finland?? Ev besök i Murmansk i samma veva? är väl inte så långt??
jag är sjukt sugen på att ta en sväng upp till murmansk och kolahalvön rent generellt. att ta vägen upp via norge och runda toppen vore grädden på moset! blir garanterat av någon gång i framtiden! ska bara bli egenföretagare eller snorrik först, vilket som, bara man har tid och pengar!
HA! Det där är min plan också. Hade tänk köra ensam faktiskt. Trippen var planerad till denna sommar, men redan förra sommaren blev tjejen lite rund om magen så i nov ploppade en liten grabb ut. Bara att gräva ner sina planer alltså.
Beträffande egenföretagare och snorrik så finns det en viss problematik där. Jag är egenföretagare, och inte så rik, men jag klarar mig. Problemet är att när man har gott om deg har man ingen tid och vice versa....
Jag räknade på murmanskresan och kom fram till att man klarar den på 2v om man kör på lite. Nu lär det ta ytterligare några år innan jag kommer iväg, men iväg ska jag!
Sign up för 2015:
1. Starstriker
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari