Norge är rasande vackert...

Danny

Highspeed cruising...
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
CBR600
Madhonda skrev:
Japp.... det va vad jag gjorde oxå.... lite lätt svindelkänsla av att stå däruppe... men fint som fan...!!!
vart i norge hittar man detta? verkar grymt, borde bli mitt semestermål nästa sommar...

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Danny skrev:
vart i norge hittar man detta? verkar grymt, borde bli mitt semestermål nästa sommar...
Öster om Stavanger, vid Lysefjorden => länk.

Jag ska dit nu i veckan, men aldrig i helvetet att jag kommer att sitta och dingla med benen över kanten, snarare stå och gråta längst bak :).

kawa1300

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
Kawa z1300:or Totalt i dag 3900 cc,18 cylindrar o en massa att fixa med...
Hej...

Har skrivit om Norge på nån annan tråd...Har för min del åkt i Norge minst två gånger per sommar dom sista 20 åren med hojen/hojarna...

Så...ett litet tips...Om ni är i Norge för första gången så måste ni ju naturligtvis köra igenom o njuta av Trollstigen o Geiranger osv...

Sen är det västkusten som gäller, inget annat, men ett tips som räcker i ett antal år är att åka till Sognefjorden sen har ni helt underbara vägar o vyer att leta reda på i många år...

Hadet

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Hoj
Paus
Ingen som kört i Nordnorge?`? Typ Narvik med omnejd?
Jag å flickan funderar på en liten tur dit om nån vecka! men ajg vet inte nåt om vars man ska köra/bo/äta osv.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Vi tog en rask Norges tur förre helgen - drog från Vaxholm 08:00 lördag och var hemma söndag natt..

Pluckade upp Jesper v. Pumpen i Uppsala - sen TroLis i Tierp - och från typ Mora gick det på småvägor :D

Ind i Norge via Sälen - Elverum - över fjellet till Ringebu - bakvägen tll Lemonsjöen och nerr till Stryn - vart vi hittade boende till 80 kr per skalle i campingvagn - typ 21 på kvällen.. Baren på campingplatsen excellent 53 kr f. en stor stärk!

Regn söndag morgon 06:30 när vi drog iväg mott färgen i Hellesylt
Bild efter regnet tog sluttttt
DSCN3373.JPG

Geiranger, upp mott Dalsnippa - Örneveien - Trollstien, Trollväggen sen bakvägen mott Ringebu - och samma väg över fjellet och småvågor - hemma efter strax över 200 roliga mil med motiverad körning...

Ok, jag va trött på jobbet måndag - nästa gång tar vi en dag xtra (då hinnar vi fler roliga vägor)

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Galne Dansken skrev:
Vi tog en rask Norges tur förre helgen - drog från Vaxholm 08:00 lördag och var hemma söndag natt..

Fan vad jag är sugen! Ibland skulle det vara bra med en andra hoj (läs touringcykel).
Polarna verkar banga ur så jag drar ensam senare i veckan när det har klarnat upp lite.... Jag har ingen lust att börja körningen i regn. :rolleyes:

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Nord Norge

Jag var med en snabbis i nord norge körde upp måndags förra veckan. uppe i lofoten på tisdag. begravning och sedan hem igen på lördag. 460 mil på 6 dagar. 1 uppsättning däck gick åt. var tvungen att köra till Gälleråsen o byta annars hade jag aldrig kommit hem :)

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM