Norge imorgon 2/8, sällskap???

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Hej

Tänkte börja dra mig mig Norge imorgon lunch, tidig eftermiddag.
Bor i Stockholm. Har INGET planerat, det får bli som det blir. Drar kanske väster ut eller norröver och sen in i Norge.
Måste vara hemma tills på tisdag eftermiddag/kväll.

Jävligt spontant....

Men nån som vill hänga på?
Kan vänta in nån runt Stockholm eller köra förbi och plocka upp nån väster/norröver.

Mvh K

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Hej tänkte själv dra till Norge i morgon,efter lunch,mitt resesällskap hoppade av men jag åker ändå.Mina planer var att åka norrut igenom sverige via Östersund och följa 45 till e10 och sedan västerut mot Norge,ev Lofoten och söderut väg 17.Har ingen tid att passa hem men kanske kunde göra sällskap på nåt vis kanske.Jag bor i Borlänge.

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Vore super, lite roligare om man är fler.

Om du har lust att vänta in mig.
Kan nog tidigast åka 12-13 och tar typ tre timmar till Borlänge.
Så mellan 15-16 kan jag vara hos dig.

Funkar det?

/K

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Hade ett annat förslag annars,nu när jag kanske inte fick nått sällskap åka härifrån sedan mot särna idre och västerut,dombås, geiranger,aurland och vidare söderut hade jag som alternativ,vad tycker du.Jag har ingen större lust att sitta och köra i mörker,men typ slå läger i Drevsjö och sedan vidare till Geiranger?dag två.Hur hade du tänkt bo?tält eller stuga,hotell?Har tält med mig men kan gärna bo i hytte med

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
I ärlighetens namn så hittar jag noll i Norge. Har knallat upp på deras högsta berg en gång. Så alla dina förslag låter bra:)
Vill inte köra i mörkret, ger liksom inget. Tar med mig tält, spritkök (gas) och en lagom ryggsäck ifall andan faller på för en dagstur.

Kan även sova i dom Norska hyddorna, blir ju billigare om är två.

Ska försöka dra iväg så tidigt jag kan, men måste gå upp kl 06 så tar väl en hyfsat tidig kväll imorgon om det går?
Kan ju höra av mig när jag lättar från Stockholm då har du ju tre timmar att plocka i ordning.

Drevsjö? Ligger i Sverige?

/K

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Det låter kanon.Jag hittar skapligt i Norge,Har även kört hoj upp på galdöpiggen:) Drevsjö ligger i Norge inte långt från idre,det är en lagom tripp härifrån om vi kör på em.typ 30-35 mil.Finns en fin camping där,med hytter eller om man vill tälta.Hörs imorgon.

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Du har snart ett pm med mitt nummer, ska packa gärnet nu så kanske jag kommer iväg lite tidigare:)

/K

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Drevsjö,Dombås,trollstigen,Geiranger,Stryn,Flåm,Aurland.Körde igenom tunneln(2.5 mil),Lerdal sedan över fjället tillbaka till Aurland.Lysefjorden,Rjukan,hem ca 250mil:)

Last edited:

Blixzen

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Hoj
2001 Yamaha tdm850
Det var min första mc tur i Norge.
Hade en grym guide i form av Peter.
Förutom en och annan öl gled det även ner nån jäger:D
Kommer absolut att åka till Norge igen. Trots deras dyra soppa mat och allt.
Vägarna och vyerna väger med råge upp detta.

/K

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Vilken underbar hisoria att hitta. Att få tag på resesällskap och sedan dra iväg helt spontant, det är så man ska toura, pungt!!

Men, jag tänkte visa vad ni missade med att köra den där långa tunneln till Lärdal. I övrigt en fin tripp ni fick ihop. .

Bilder "runt Tunnel"
CIMG1840.jpgCIMG1841.jpgCIMG1844.jpgCIMG1861.jpgCIMG1868.jpgCIMG1887.jpgCIMG1890.jpgCIMG1921.jpg

peter67

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2011
Hoj
yamaha xtz1200-11
Vi åkte ju tunneln och sedan vintervägen tebaks över fjället,vad är det där för väg vi missade

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0