Norge nästa...

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Hej alla mina glada vänner :)

För er som ännu inte vet så kommer jag att flytta till Norge från och med den 1:a Augusti i år. Jag har fått ett riktigt bra frisör jobb som ger mig nya utmaningar (och bra betalt) som jag självklart har tagit. Det är en jätte fin salong inne i ett centra i Oslo och där finns alltid kunder :)

Det känns Sorgligt att lämna allting här hemma, men samtidigt fruktansvärt roligt att få lite nya utmaningar.
Jag kommer självklart att komma hem lite då och då och hälsa på alla, förhoppningsvis så kanske jag inte missar allt roligt :)

Jag kommer sakna ALLA oerhört, verkligen! vissa av er mer än andra, men jag kommer sakna alla oerhört! :gråta: Jag trivs verkligen med mitt liv här i Göteborg som det har vart och är, trots den sista tidens händelser.
Det är dock lite därför jag flyttar med, för att få lite nya insikter, se hur världen utanför är...
Jag tar alla minnena med mig och jag lever i tron om att ni andra inte heller kommer glömma bort mig bara för att jag inte är med på varje torsdagsfika, WCX fest, lördags körning eller nyårsfirande.
Jag finns givetvis kvar här på SH och kommer vara lika aktiv som förr :) så helt slipper ni mig inte ;)

Med flytt kommer ju dessutom lite problem med... :gnissla

Jag har precis tecknat ett nytt abonemang med splirrans ny telefon, från "3", samt även trådlöst bredband där.
Jag rinde för att kolla om jag kunde ta det med mig, om dem kunde flytta över det till nått norskt nätverk. men icke. :( Uppsägnings kostnaden för alla abonemangen är ca 10.000 kr (Grattis :huvet )

Så min fråga är, om någon vill ta över en splirrans ny Sony Eriksson W910i?
Månadskostnaden för den är 798 kr *
Då ringer man och smsar gratis så länge du inte överstiger 3000 minuter samt 3000 sms/mms.

* abonemanget som är på den går ut i December i år, och övergår då i ett abonemang (3bomben friends) som kostar 29 kr i månaden + 199 för telefonen. tot: 328 kr / månaden

Jag har även ett trådlöst bredbans som kostar 99 kr i månaden fram till och med i November, därefter 199 kr i månaden.
Det mobila bredbandet fungerar långt över förväntan tycker jag. Har haft det med mig både i Falkenberg och grebbestad och det har vart full teckning hela tiden :)

Jag är verkligen jätte tacksam om någon kan tänka sig att överta mitt/mina abonemang istället för att teckna något nytt :)
Mobilen är utplockad för en månad sen.

Sebbe_H

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2006
Hoj
Ducati Hypermotard 939 -17
Kan kanske tänka mig att ta över bredbandet, ska fundera en stund på det.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Kul för dig :tummenupp

Alltid roligt att flytta runt! :)

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
satt o fundera lite på telefonen, men jag fattar inte riktigt :va
Flatrate kostar väl 599:-/mån, och går abonnemanget att avsluta i December eller vad?

Hoppas det blir grymt i Norge iaf :)

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
satt o fundera lite på telefonen, men jag fattar inte riktigt :va
Flatrate kostar väl 599:-/mån, och går abonnemanget att avsluta i December eller vad?

Hoppas det blir grymt i Norge iaf :)
Sant,

Flatrate kostar 599:- /mån men på det så tillkommer kostnaden för telefonen också. så det blir ytterligare 199:- på den summan, så totalt blir det 798:- för det.
I december så går Flatrate abonemanget ut, och då övergår det i ett 3bomben friensd´s abonemang istället, vilket blir 570:- billigare per månad, men man betalar så istället för antalet ringda minuter. vill du så går 3bombem friends abonemanget att uppdatera till flatrate med om du tycker det är bättre. (personligen tycker jag det är bättre i min situation, men min mor anser det vara galenskap :hihi )

Ring mig om du inte får klarhet i det så kan jag förklara mer utförligt på telefon. :)

0735 42 97 88

Last edited:

Snövit

jagärjättemycketupptagen
Gick med
23 May 2008
Hoj
-08 VFR svart som synden
Kul för dig med det nya jobbet, Supergrattis:tummenupp

Testa på Oslo ett tag är absolut en kanon erfarenhet, ett jätte lycka till.

Men hur blir det med dom där bullarna nu då:va :va

Bauen

72# Sladdar över allt med noll koll
Gick med
27 Jan 2006
Hoj
(Förra Ex:et R-1:a) Nu: Honda xr-650..
:tummenupp Lycka till med ditt nya jobb å ditt nya Land..:tummenupp

Cammi

One life one chance
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
Honda Fireblade CBR 929 RR
Hej tjejen.
Lycka till i Norge... när blir det inflyttningsfest :) :)

Kram C

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
Kul med nya vyer! Alltid bra... :)

Men fasen va långt det blir när man ska klippa sig. Blir håret bättre om du klipper en i norge? :confused:

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Sant,

Flatrate kostar 599:- /mån men på det så tillkommer kostnaden för telefonen också. så det blir ytterligare 199:- på den summan, så totalt blir det 798:- för det.
I december så går Flatrate abonemanget ut, och då övergår det i ett 3bomben friensd´s abonemang istället, vilket blir 570:- billigare per månad, men man betalar så istället för antalet ringda minuter. vill du så går 3bombem friends abonemanget att uppdatera till flatrate med om du tycker det är bättre. (personligen tycker jag det är bättre i min situation, men min mor anser det vara galenskap :hihi )

Ring mig om du inte får klarhet i det så kan jag förklara mer utförligt på telefon. :)

0735 42 97 88

hehe har själv flatrate på min telefon, min plan var att övertala tjejen att göra likadant. Plus att honan behöver en ny tele..går ju knappt att höra henne i skiten hon har nu..
Dock verkar det som man får den telefonen gratis nu när man tecknar Flatrate vilket känns lite onödigt att betala 199:- extra för varje månad.

Min egentliga fråga var väl om det gick att avsluta abonnemanget i december eller om det fortfarande är bindningstid kvar?

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
hehe har själv flatrate på min telefon, min plan var att övertala tjejen att göra likadant. Plus att honan behöver en ny tele..går ju knappt att höra henne i skiten hon har nu..
Dock verkar det som man får den telefonen gratis nu när man tecknar Flatrate vilket känns lite onödigt att betala 199:- extra för varje månad.

Min egentliga fråga var väl om det gick att avsluta abonnemanget i december eller om det fortfarande är bindningstid kvar?
Det går att avsluta abonemanget i december, men då får du fortsätta betala för telefonen, och jag blir sittandes kvar med ett vädelöst abonemang som ingen vill ha för dem inte har en 3 telefon, och jag har ingen att skicka med...

All or nothing, tyvärr :(

Kul med nya vyer! Alltid bra... :)

Men fasen va långt det blir när man ska klippa sig. Blir håret bättre om du klipper en i norge? :confused:
Ni är alla välkomna att hälsa på mig precis när ni vill :) och jag kommer komma hem så fort det vankas wcx fest, barna födande eller nått annat värdsviktigt :) Hinner jag så kan jag kanske klämma in dem som vill då :)

Last edited:

29Racing

SST600 2010
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
YZF-R6 2007
Lycka till i grannlandet,

se till att jobba ihop lite pengar till racing nu då, så du kan ge sveriges roadracing en kvinnlig stjärna:tummenupp

Jessan

Typisk brunett
Gick med
10 Apr 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 SE 2008
Lycka till Blomman :hej

Kommer att bli tomt utan dig. Vem ska nu komma och knö sig ner i mitten på fikorna eller berätta om alla jobbiga ouppfostrade ungar eller bjuda på bullar i Kullavik eller åka runt på en smurfblå hoj (eller har du lackat den nu) :(

Jaja, hoppas du kommer att trivas bra och att allt kommer funka för dig :krama

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Lycka till så mycket! :hej Hoppas att du kommer att trivas med jobbet och allt annat. Sporthoj.com funkar väl förhoppningsvis i Norge också. :)

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Lycka till i Nårrje!

Har du pluggat Norska nu?

Bärs betyder skit, inte öl. Så tänk dig för i baren. Lite annat bra att veta.

Guleböjj - banan
Havremoppe - häst
Tuttekasse - BH
Pansartax - krokodil
Kempetorsk - haj
Brusefotölj - toalett
Klanttejp - plåster
Pula - ligga
Tallefjant - ekorre

Telefonen kommer såklart att funka i grannlandet oxå, men du får pilla dit ett norskt sim-kort.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!