Hur lång tid tog du på dig ner dit, antal stopp?
Campa eller hotel?
Körde du genom danmark eller färja?
Sorry för utfrågning men har aldrig gjort någon tur ner i europa förut så bra med tips från andra som redan åkt.
Eftersom jag tidigare alltid hoppat över Danmark, så valde jag att lägga lite extra tid här, och då främst Jylland... råkade tex komma in på Legoland, hade inte en susning om att det låg just där!
Åkte inom Ringköping mm och sen neråt Tyskland... kollade ubåt XXI i Bremerhafen, bunkern som byggdes för dess sammansättning nere i Bremen och åkte sen in mot Amsterdam för att kolla lite... åker ensam så är rätt "effektiv"... står inte och glor på samma grej i flera dagar så hinner med rätt mycket.
Åkte sen till Waterloo och kollade lite från slaget där, ner till Baarle-Nassau och Baarle-Hertog för att kolla deras extrema gränsdragning med enklaver och exklaver i varandra (kolla Googlemaps!) och sen ner till typ Caen i Normandie.
Detta tog en knapp vecka, dvs fem-sex dagar.
I Normandie var jag ytterligare en knapp vecka, bodde på samma ställe och åkte dagsturer på ibland upp mot 50 mil men oftast under 10.
Därefter drog jag mig inåt landet, besökte Guédelon och kollade deras slottsbygge... sen norrut mot Verdun och dess skyttegravar, sen lite Luxemburg och därefter området kring Malmedy och Aachen och letade bunkrar och stridsvagnshinder (draktänder) från försvarslinjerna där och sen en snabbvisit i Köln och dess lilla kyrka.
Och sen hem.
Alla nätter var i tält, oftast på campingar men några hos nån bonde bakom ladugården osv... ner åkte jag Öresundsbron och Bältbroarna och hem färjan Puttgarden-Rödby samt Öresundsbron.
Kommer inte ihåg exakt antal dagar totalt, men typ 17 kanske.
Åker helst småvägar men ibland större landsvägar, till Jylland och från Köln var det dock motorväg... ren transport ju.