Norra Roadracing Sällskapet

#47 ss600

Marcus Lindström
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar..
hmm..

-Japp pärlan är såld.
Vet i dags läget inte hur jag ska göra, känns lite löjligt att ha en ren racer i garaget när det blir tre dagar på banan och detta inklusive tävling:)

Men visst skulle det vara kul att göra en liten satsning igen, man blir ju inte sist än ivarje fall:yoparty

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
2 st Kawasaki KX450F 12:a och 09:a
Blir det BoTT eller något annat med tusenkubik? Superstock 600 är ju också en fin klass...

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Bra skrivet!

Roligt att läsa om din resa. Jag har precis flyttat ner till Sundsvall från Östersund och är verkligen sugen på att börja köra med NRS, förhoppningsvis med lika bra resultat som dig.

Dyker det upp info ang. licens kurs på nätet när det blir aktuellt?

Snabba dig med anmälan. Kursen är mer än halvfull. Gå in på nrs hemsida och maila per berglund.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
På tal om skvaller, jag vet en kille som köpt en intressant hoj. Som ni förstår kan jag inte namnge denna person men vi kan kalla honom för "plassarn". Nu får vi hoppas han träder fram och berättar om sitt nyförvärv. :tummenupp

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
På tal om skvaller, jag vet en kille som köpt en intressant hoj. Som ni förstår kan jag inte namnge denna person men vi kan kalla honom för "plassarn". Nu får vi hoppas han träder fram och berättar om sitt nyförvärv. :tummenupp

Handlar det möjligtvis om en kille som köpt en 125 racer så vet jag vem det är.

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
KTM 65/85
Det kan tänkas... :rolleyes:

Ptjaa, redan de gamla grekerna visste ju att en riktig racerförare ska väga mer än sin hoj, och att äta upp sig till SuperTjock 600 verkade lite jobbigt så jag valde den LÄTTA =) vägen och investerade i en Honda RS 125. Nu är man ju safe så länge man ligger över 70 kg...

Jag spenderar dagarna just nu med att knappa in ett fraktnummer på Schenkers hemsida bara för att konstatera att ekipaget har lämnat Helsingborg men sen försvinner alla spår. Nåja, det är ett tag kvar till våren och i dagsläget har man ju inte ens någon licens, så det kan väl inte vara någon större brådska. Spännande är det i alla fall, att köpa en hoj man aldrig sett. Jag får återkomma med bilder.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
I utskicket från NRS stod det att banan skulle bli tvugna att göra något åt bullret och att detta var skrivet i någon dagstidning. Nu blir jag ju nyfiken på vad?

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
OK, lät ju inte som om det bara var bullret de syftade på.

En sak är säker man blir riktigt jävla trött på allt drävel, skulle nog kunna skriva hur mkt som helst om detta men man orkar ju inte. Vad har Härnösands kommun som lockar så mkt att de har råd att vara utan motorbana.
Vi får väl hoppas att banan i Fällfors snart blir klar, Skellefteå kommun verkar vara mer intresserad av att näringslivet ska tjäna pengar.

KennethN

N-TRADE RACING
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR -2015
En sak är säker man blir riktigt jävla trött på allt drävel, skulle nog kunna skriva hur mkt som helst om detta men man orkar ju inte. Vad har Härnösands kommun som lockar så mkt att de har råd att vara utan motorbana.
Jag håller med. Man blir ju alldeles matt. Skrev som förslag till NRS styrelse att vi skulle skriva till kommunen och berätta att det otroligt nog är folk som använder banan väldigt frekvent och är beroende av att den finns.
Jag tror NRS skulle få svårt att existera om banan stängde. Även de andra klubbarna som nyttjar banan borde ju vara intresserade att utöva påtryckningar på kommunen. Man borde köra http://www.namninsamling.se eller nåt och skrapa ihop en fet namnlista att överlämna till byråkraterna. Liknande det Anderstorp gjorde har jag för mig.

RJ

God & glad kexchoklad!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bra förslag med att skriva till kommunen, jag kan ta på mig att göra det men då måste jag ha lite fakta med hur många medlemmar klubben har, antal aktiva och om ni kommer på något annat smått och gott. Någon annan får ta på sig att luska vem man ska skicka alt. överlämna till.

En sak är säker vi måste göra detta NU!

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Bra förslag med att skriva till kommunen, jag kan ta på mig att göra det men då måste jag ha lite fakta med hur många medlemmar klubben har, antal aktiva och om ni kommer på något annat smått och gott. Någon annan får ta på sig att luska vem man ska skicka alt. överlämna till.

En sak är säker vi måste göra detta NU!

Bra initiativ:tummenupp

NRS har nästan 130 medlemmar.
Hur många som är aktiva vet jag inte, men jag tror jag har dom uppgifterna hemma.

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Jag har skrivit ett utkast, blev tvungen att lägga det på teamets hemsida då det blev så långt. Kom med synpunkter det är väldigt viktigt.
http://www.mortec.se/page.php?67

Funkar inte att läsa för mig.

Jag kan bara så att det står mittsverigebanan längs upp, vet inte om det beror på någon brandvägg vi har på jobbet?

Gjorde ett nytt försök och då fungerade det:tummenupp

Tycker det var mycket bra skrivet.

Däremot såg jag ett stavfel i första meningen, antar att det ska stå oss och inte hos.

"Vi som skriver denna text kallar hos för Norra Roadracing Sällskapet, kort och gott NRS"

Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...