Racerapport 20080921!
Taskig uppslutning idag. Blev till slut 5 Grabbar och en
Trots Ill-k:s regndans på Orvars så blev det uppehåll hela resan, tror ta mig f-n att solen lös lite tillochmed.
Turen idag gick över småvägar till Stegeborgsfärjan och vidare ner mot Valdermarsvik för en liten fika på Kårtorp.
Aquila var ju tvungen att ta likadan macka som mig. Han har ingen egen fantasi den mannen
.
Efter Kårtorp hittade vi goa kurviga vägar som passade alla utan de där R1
rna. Sätter man ihop dem med lim måntro för det ligger delar lite här och där längs vägen vi åkte idag
.
Till slut kom vi då fram till Västervik där det blev depåstopp för att sen vända och åka samma väg hemmåt.
Var tvungen och väja för alla Yamahadelar som låg spridda som tussilago i vägkanterna. Pust och stön.
Tog vägen mot Överum och till Åtvid. Där gav Nobben upp och gav sig hemmåt. Även en nu lättare R1:a gav upp och la svansen mellan bena och styrde kosan mot Linköping. Vi övriga tappra gjorde det enda som gick att göra och skakade oss hem via nylagda grusvägar mellan Åtvid och Östra ryd.
Dagen avslutades efter ca 30 mil på Orvars för en liten fika med tilltugg.
Jävlar vad god hamburgare de har.
Som vanligt blev det således en riktigt trevlig tur i goda vänners lag och som vanligt låg vi under hela resan på laglig hastighet och njöt av vad naturen kunde ge oss.
Väl mött till nästa gång.
Roger
Javisst ja, höll på att glömma.
Lördage den 11 OKTOBER ska det bowlas, käkas och framförallt intas dryck.
Aquila förnedrade ju oss alla andra förra året i bowling och innehar vandringspokalen, (som inte finns ännu).
De som känner för detta kan väl skicka mig ett pm så jag vet hur många vi blir. Ska beställa banor. Tala om ifall ni ska ha mat oxå då det kan vara bra och beställa bord innan. Blir på Hugo eller om det heter otten
Skulle vara bra om svar gavs senast Söndagen den 28 September.
Roger