Norrköpings träff??

tks

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha TDM850'92 Suzuki SV650N'99
Freddo skrev:
Jag är inte riktigt säker på vart du menar att vi ska träffas. Jag kommer ju Nynäsvägen söderut och då svänger man ju av mot Västerhaninge (avfarten efter Jordbro) och eftersom jag aldrig svängt av där så vet jag inte hur det ser ut men macken du snackar om ligger kanske precis där?

Det är ganska lätt att hitta. Från avfarten Västerhaninge, ta höger (vänster går mot Dalarö). Efter en lång raksträcka kommer man fram till en rondell. Då ska man rakt fram/höger. Låter kanske skumt, men man förstår då man kommer dit (svänger man bara höger i rondellen kommer man till något tempel). Efter rondellen är det bara rakt fram, sedan står det skyltat, en vänstersväng mot Tungelsta/Södertälje/väg 257. Sväng in där, sedan är det raka spåret längs huvudleden genom Västerhaninge, sedan blir det 70-väg, och efter ett tag kommer man fram till Tungelsta. Där åker man förbi en skola, med bullerspår (en massa vita linjer tvärs över vägen), och några meter längre fram är det en korsning med stoppskylt. I den korsningen finns det en mack till vänster. Där borde nog bli en rätt bra mötesplats.

Vi skulle nog kunna ses någonstans i stan också, men från stan till Tungelsta är det ändå rätt trist och högtrafikerad väg, samåkningen gör det inte så mycket roligare.

Freddo

Såldes för att betala studier på Hawaii
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Till er som ska åka Stockholm- Norrköping imorgon

Vi sa tidigare att vi skulle träffas vid 17:30 det skulle vara bra om vi kunde skjuta på det minst en halvtimma till 18:00 eller 18:15 då jag har en del att göra imorgon. Ni kan väl PM:a snarast om det vållar problem för er för i sådant fall löser jag det på något sätt.

//Fredrik

tob2

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
gixxer 1100
träff

Ni kan väl skrika till när det är nått nytt på G. Bor i Björkvik, lite norr om Peking. Oskarshäll i Kolmården kunde ju vara en klasisk mötesplats om man ska åka nån helg.
/T

Urglubb

Never apologize for making a decision!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6 - Honda Cbr600rr
Ska vi kanske ta o träffas om två veckor lr så vid oskarshäll då? Nu har jag snart fått ihop min så d ska vara klart tills då.
Hai!

Men iaf vilka kan?

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Är det bara fint väder (och att jag inte har tenta veckan efter) så dyker jag upp vid Oscarshäll, vart det nu ligger??

JohanE

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 600, TM Racing 250cc
jag är på att åka lite om två veckor. bara jag inte har tenta precis då..
jag kör upp på tisdag i katrineholm så om jag får kortet kommer jag köra hojen här sen. :cool:

EDIT:
Klarade uppkörningen fint efter fyra lektioner :squid
Nu har jag hojen här så det är bara att köra..

Last edited:

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hojåka på lördag

Hej alla pekingbor!

Undrar om det är någon som har lust att åka lite hoj nu på lördag eller söndag förutsatt att vädret tillåter.
Då jag inte hittar så bra här i Norrköping än vore det schysst om det är någon som har lite tankar angående bra vägar som kan PM:a mig med vägbeskrivningar eller lägga upp något här på forumet.

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
400 st
På lördag blir det åkning iaf, vi är ett par st. Sen söndag blir det mantorp.

Bara att bestämma vart vi ska mötas på lördag om någon vill haka på.

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Jag hänger gärna med på lördag om vädret tillåter.

Vuken

boujakka
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
400 st
det blir nog åkning för våran del imorrn, kan dra ett inlägg här om tid och plats när jag vet exakt.

/ Mike

vtwin

Kronisk snigel
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TLR 99
Imorgon (lördag 17/5) ska vi träffas några stycken utanför McOrvars (mittemot McDonalds) för att köra en sväng. Tiden är 12,00.
Det är bara att haka på för de som vill! Ju fler dessto bättre :)

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
För dom som inte vet var MCorvars ligger så är det mellan OK och Statoil vid stockholmsrondellen. Hoppas det blir en del folk! :tummenupp

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Hur lång stund tänkte ni köra?
Blir det mer än 3 timmar?

//Fredrik

Freddo

Gick med
31 Mar 2003
Hoj
Köra på torsdag/fredag

Är det någon som har tid och lust att köra hoj nu på torsdag och/eller fredag?
Jag har tid när som helst båda dagarna som det ser ut just nu i alla fall. Det passar bäst för mig på eftermiddagar dock, dvs från 14:00 framåt.

På fredag kväll ska hojen tillbaka till Stockholm för en tur till Åland på lördag och söndag och jag undrar om någon ska åka åt det hållet som har lust med lite sällskap.

//Fredrik

EDIT: Efter att måste-arbete i skolan betsämts till fredag så är nu detta inlägg ämnat för de som är intresserade att köra på torsdag. Skönt att ha en ursäkt för att slippa ännu mer skolarbete så gör plats för en hojtur i kalendern.

Last edited:
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...