tks
Ny medlem
Freddo skrev:Jag är inte riktigt säker på vart du menar att vi ska träffas. Jag kommer ju Nynäsvägen söderut och då svänger man ju av mot Västerhaninge (avfarten efter Jordbro) och eftersom jag aldrig svängt av där så vet jag inte hur det ser ut men macken du snackar om ligger kanske precis där?
Det är ganska lätt att hitta. Från avfarten Västerhaninge, ta höger (vänster går mot Dalarö). Efter en lång raksträcka kommer man fram till en rondell. Då ska man rakt fram/höger. Låter kanske skumt, men man förstår då man kommer dit (svänger man bara höger i rondellen kommer man till något tempel). Efter rondellen är det bara rakt fram, sedan står det skyltat, en vänstersväng mot Tungelsta/Södertälje/väg 257. Sväng in där, sedan är det raka spåret längs huvudleden genom Västerhaninge, sedan blir det 70-väg, och efter ett tag kommer man fram till Tungelsta. Där åker man förbi en skola, med bullerspår (en massa vita linjer tvärs över vägen), och några meter längre fram är det en korsning med stoppskylt. I den korsningen finns det en mack till vänster. Där borde nog bli en rätt bra mötesplats.
Vi skulle nog kunna ses någonstans i stan också, men från stan till Tungelsta är det ändå rätt trist och högtrafikerad väg, samåkningen gör det inte så mycket roligare.