Norrlänning i sthlm

anvi

Medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA
Tjabba tjena hallå!

Norrlänning som flyttat till sthlm och precis (igår) tagit MC-kort.

Jag har inte velat köpa några mc-prylar förrän jag har kortet i handen vilket jag nu har! :yoparty

Har kollat på en Honda CB1000RA och är väldigt sugen på en sån. Klädsel så har jag tänkt mig ett helskinnställ men har ett litet handikapp, är 196cm lång och väger ca 90kg, kanske måste måttbeställa ställ?

Även lagt in en köpes annons på ovan hoj, helst i vit :) Vet ni någon så hojta till!

/A

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
De måtten borde inte vara några problem med ett helställ.

Välkommen in i hojvärlden, den kommer göra dig glad, adrenalinstinn och fattig. :D

anvi

Medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA
Hej å välkommen! :hej

Nåjo, storlekarna är väldigt linjära, kort/smal, normallång/normaltjock och lång/tjock :(

Tackar!

Ja, det här med storlekarna känns igen, det är väldigt vanligt med kläder också. Men jag är ju inte första personen som är lång och vill ha skinnställ :) Ska åka förbi Lelles och prova, Berik funkade inte när jag testade här i Sthlm.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tackar!

Ja, det här med storlekarna känns igen, det är väldigt vanligt med kläder också. Men jag är ju inte första personen som är lång och vill ha skinnställ :) Ska åka förbi Lelles och prova, Berik funkade inte när jag testade här i Sthlm.
Annars tyckte jag just Berik helställ passade klockrent på mig! :va 193/85 ca :) Dainese Kirishima satt perfekt, men den modellen har dom slutat med, och det var tvådelat, men det finns en raceversion också. Leguna Seca passar sådär, lite kort i ärmar och ben...

anvi

Medlem
Gick med
14 Jan 2010
Hoj
Honda CB1000RA
Annars tyckte jag just Berik helställ passade klockrent på mig! :va 193/85 ca :) Dainese Kirishima satt perfekt, men den modellen har dom slutat med, och det var tvådelat, men det finns en raceversion också. Leguna Seca passar sådär, lite kort i ärmar och ben...

Kanske har för långa ben :), knäskydden kom ovanför knät annars satt det väl OK, var st 54. Ja, Dainese måste jag testa för att se om det sitter bättre... det ska ju, vad jag hört, vara bättre för längre personer.

Kör du med Dainese nu?

_joppe_

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2010
Hoj
z750 -09
lindstrands och jofama går ju att få specialsytt just för dig för en tusenlapp extra tror jag, så passar t.ex 54 i vidd så fixar de till längre ben o armar så skydden hamnar där de ska, Tyvärr har ju inte lindstrands de allra snyggaste kläderna enligt mig men passformen är ju nog så viktig.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Kanske har för långa ben :), knäskydden kom ovanför knät annars satt det väl OK, var st 54. Ja, Dainese måste jag testa för att se om det sitter bättre... det ska ju, vad jag hört, vara bättre för längre personer.

Kör du med Dainese nu?
Japp, gatstället är ett Dainese Laguna Seca, 54. Racestället är ett Spyke Logos, har för mig att det är 54 också.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
tjenare och välkommen, kan rekommendera att kika på Sweep skinställ, kör med en snubbe här i Jkpg som är rätt lång med och han har ett sweep T3 ställ som han säger passar bäst av alla han testat skulle gissa på att han är dryga 2 meter lång (om inte lite mer) och 100+ pannor vad jag kan minnas. Tittar själv på ett sånt ställ då jag gör med Vattenavisande textil ställ i dagsläget.

Mcdelen i Halmstad har dessa ställ.

Sweepställ

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...