Norrland sucks

Snorfen

Guest
Puttrade dit på Vfr:en för några år sen,ännu en idiotkörning.Hade så fucking boring och kom på att Sundsvall hade jag minsann inte varit i,så jag smet dit och körde upp på det där berget och stod och glodde ett tag.Sen snurra runt lite inne i själva stan. Tyckte den verkar vara lite sådär småmysig faktisk...
Fräscha tjejer vid Donken var det iaf..*hehe*
Men säg det ställe som är det minsta skoj med detta gråtrista väder....

Sen vägen dit kan man bli galen på,iaf om man åker E4:an...usch!!!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Man kan i och för sig undra om det är Sundsvall det är fel på om det är resan dit som var tråkig. :7peta

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Swedie skrev:
Var just till Sundsvall och tillbaka över dagen. Det där stället sucks asshöl! Aldrig varit med om TRÅKIGARE resa och ställe i mitt liv.

Människorna är säkert trevliga.

KASTA INTE STEN I GLASHUS.

:D

Ska du säga som bor i Sveriges gråaste och fulaste stad.Slår man upp ordet tråkig i ordboken så ser man en bild på E-tuna. :gnissla
:fakta

Sundsvall suger säkerligen också.

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
Triumph street triple RX
Hallå han menar att resan TILL sundsvall var tråkigt :hihi Kom lite längre upp ska du få se på norrland! Jag som smålännig måste säga att norrlänningar är mkt trevliga! Förutom när de, ibland, kan få i sig lite för mkt dricka

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
morecore skrev:
Hallå han menar att resan TILL sundsvall var tråkigt :hihi Kom lite längre upp ska du få se på norrland! Jag som smålännig måste säga att norrlänningar är mkt trevliga! Förutom när de, ibland, kan få i sig lite för mkt dricka

Det är nog för att "sörlänningar" anser att en resa över 10mil är ungefär samma sträcka som ett ljusår, så klart att den blir tråkig! :tungan

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Stockholm suger...
Jag var till Hallonbergen, å det fanns inga bra affärer eller krogar.
Grått och tråkigt var det, Hallonberga centrum luktade klorin, och dom som bodde där...

Jag tror ni fattar poängen

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag var i Gamla stan igår. Det var hemskt på alla sätt och vis. Fula cheyer, kallt som fan och rökförbud inne på krogen. Som jag inte ens var inne på.

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Norrland är paradiset!!! Önskar jag kunde flytta...helst då till jämtland eftersom jag har anknytning dit! Men, kanske kan man en dag köpa en stuga där iaf! Sörmland är inte helt fel att bo i iofs...nära till det mesta i Sverige...om man nu inte tycker 10-30,40 mil är långt vill säga ;) , men åker man sporthoj är ju ingenting för långt :tungan . Stockholm skulle jag inte bo i om någon så betalar mej för det! :näsblod

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Swedie skrev:
Var just till Sundsvall och tillbaka över dagen. Det där stället sucks asshöl! Aldrig varit med om TRÅKIGARE resa och ställe i mitt liv.

Människorna är säkert trevliga.

Norrland är den bästa platsen på jorden på sommaren. Tyvärr finns det de andra tio månaderna också... och så var det det där med att måsta beställa på postorder om man vill ha något mer ovanligt än standardmjölk.

Om du tyckte att din resa sög, prova då samma resa den 23/12 förra året. Jupp, dagen före julafton. Någonstans i höjd med Hudiksvall (edit: inte Härnösand, skådeplatsen för den stora sjöfågelepidemin 1812) så inträffade tre saker: Mörkrets inbrott, snöstormen började och termostaten fastande i vidöppet läge. Yay!

Sedan gick det i knappa 40 hela vägen till Sundsvall i bilkö. I Sundsvall letade vi vandrarhem men det sista hann precis stänga. Satte oss på en pizzeria (källarlokal i centrum, rätt schysst!) och försökte komma på vad vi skulle göra. När vi kom ut hade det mojnat så vi fortsatte mot Vilhelmina. Fel beslut. Det var plogat till Sollefteå. Resten av resan gick i 25 på översnöade vägar med ena hjulparet i ett översnöat lastbilshjulspår, i en bil utan fungerande värme. Snön rök över motorhuven, så djup var den.

Vi kom fram vid halv fem på morgonen, efter att ha startat från Linköping vid åtta morgonen innan.

Och du gnäller över en liten tur till Sundsvall, i början av December i vettigt väder? Spik i foten! :rofl

Jag tillbringade min barndom i Gällivare och min ungdom i Skellefteå. Där var det normalt att packa in sig i en bil och köra två timmar till Umeå i skitvinterväder för att få se en film innan den kom på video... i helvete att jag vill bo däruppe igen, men hjärtat är kvar. Som sagt, bästa platsen på jorden.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ft: Hur fasen körde ni om ni lyckades passera Härnösand innan Sundsvall om ni skulle från Linköping till Villhelmina?

Ni skulle ha åkt in via E14 till Östersund och sedan 45an norrut istället för att åka via Sollefteå. Bara ca 10mil längre och större vägar som är mer uppkörda och kanske bättre plogade. :tummenupp

Och ja, Sundsvall suger. Men Eskilstuna är inte allt för bra det heller. Jag gillar inte platta städer.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Esquire skrev:
ft: Hur fasen körde ni om ni lyckades passera Härnösand innan Sundsvall om ni skulle från Linköping till Villhelmina?

Skrev jag ju aldrig. I alla fall skrev jag aldrig det efter att jag editerat mitt förra inlägg. Hudiksvall, Härnösand... det är ju bara stavningen som skiljer dem åt, det är inte så lätt! :fyllisar ;)

Ni skulle ha åkt in via E14 till Östersund och sedan 45an norrut istället för att åka via Sollefteå. Bara ca 10mil längre och större vägar som är mer uppkörda och kanske bättre plogade. :tummenupp

Helt rätt, konstaterade vi också... men har man planerat en väg innan avresan så inser man inte alternativen när man står med halvhavererat fordon i snöstormen i Sundsvall. Då körde vi ändå fel på väg in i Sundsvall och var på väg mot E14... men vände! :huvet

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
ft skrev:
Norrland är den bästa platsen på jorden på sommaren. Tyvärr finns det de andra tio månaderna också... och så var det det där med att måsta beställa på postorder om man vill ha något mer ovanligt än standardmjölk.

Vilket jäva b-shit..... :fatta! Fan vad folk är fördomsfulla och rackar ner på allt här på sh, jag är hittils inte imponerad av varken Sthlm lr Norrköping som rä dom ställen söderöver jag bott o jobbat i. Men inte fan säger jag att det suger och är skit för det.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
För de som undrar var ev gränser går.

Och Norrland råckar.

Bifogat

• Norrlandsgränser.jpg
    Norrlandsgränser.jpg
    63.9 KB · Visningar: 177
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...