Norrort - Bulten?

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007 Honda Hornet
Tjena!

Tänkte ta oskulden på bulten imorn, se vad det är alla hoj åkare snackar om :tungan

Har nån tips på bra sköna vägar dit, utan motorväg hellst då?

Utgår från väsby....

Tackar! // Röda horneten:hihi
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
väsby-bogesund-vaxholm-rindö(färja)-fortsätt 274 tills den byter till 222 fortsätt 222 tills du kommer till rondellen där väljer du att köra mot gustavsberg från gustavsberg tar du "gamla skärgårdsvägen som byter av till värmdövägen tills du kommer till skurubron, där för du köra över med hjälp utav motorväg, sedan kör du av första avfarten mot nacka, där du fortsätter värmdövägen tills du passerat rondellen vid nacka forum, där tar du av järla leden tills du kommer till första rondellen vid sickla sväng av på planiavägen och ta första rondellen vänster så du kommer på väg 260 nackanäsvägen, när du tagit den tills du passerat älta så svänger du på motorvägen mot tyresö/trollbäcken (fortf 260) nu är du ute på gudöbroleden, fortsätt förbi trollbäcken, fortsätt tills du nästan är framme vid handen där du i en rondell svänger av mot brandbergen passera yammahacenter mm följ vägen rakt av så du kommer in där den byter namn till dalarövägen, tills du möter väg 227, sväng vänster ut på 227, kör tills du möter österhaningevägen, sväng in på österhaningevägen kör 50M och sväng in på årsta havsbadsvägen kör tills du passerat berga, sväng ut på vitsåvägen och följ den tills du kommer fram till västerhaninge håll vänster i rondellen med kyrkan och kör över järnvägen och ta vänster i rondellen du är nu på tungelstavägen dvs 257, fortsätt denna vägen tills du kommer fram till en nedlagd mack, i den korsningen svänger du vänster dvs följer 257 mot södertälje, kör en bit och du lämnar 50vägen för en 70 sträcka, grattis du är nu framme vid skolan och bulten ligger framför dig.

sålite motorväg som det går att få tror jag, såvida du inte tänker dig ta färjan över slagsta.. då tar du dig på lämplig väg till ekerö och därifrån tar du färjan till slagsta sedan fortsätter du genom hallunda och ut mot tumba fortsätter genom tumba ut mot grödingelandet och när du passerar vårsta så tar du vänster i rondellen fortsätt en bit så är du framme vid rosenhill sväng av där in på 257, följ 257 tills du kommer till den andra 3vägs korsningen (asfalterad) (den precis efter en trevägskorsning med en lång allé till höger) där du svänger av vänster, grattis du har nu bulten framför dig (från andra hållet)

lycka till
 
Last edited:

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Ta det lite lugnt första varvet om du kör dagtid. Ligger ett grustag mitt på bulten och lastbilarna som hämtar där tappar en hel del över hela sträckan.
Framåt kvällen brukar det mesta vara bortsvept. Ha så kul.
 

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007 Honda Hornet
Tjena. Jag kan tänka mig att köra Bulten idag.. När sticker du iväg? :)

/Danne

Ledsen för extremt sent svar Danne, blev en heldag på bulten och rosenhill. Awesome!!!:tummenupp

Blir definitivt fler gånger, dock något senare på dagen kanske, va lite väl mycket tung trafik, husvagnar, cyklister och bara allmänt folk som tankat bromsolja.:4skrika För övrigt tycker jag inte det va så farligt med grus (har absolut noll att jämföra med) var väl i princip bara på ett ställe och det la man på minner ganska snart:tummenupp
Har bara vart hoj åkare sen i början av juni, men bulten är lätt den roligaste vägen hittills :banana
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
åkte du över Waxholm ?
du missade väll inte Bogesundsvägen isåfall .... klart najs , men har inget kafe Rosenhill :)
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Ledsen för extremt sent svar Danne, blev en heldag på bulten och rosenhill. Awesome!!!:tummenupp

Blir definitivt fler gånger, dock något senare på dagen kanske, va lite väl mycket tung trafik, husvagnar, cyklister och bara allmänt folk som tankat bromsolja.:4skrika För övrigt tycker jag inte det va så farligt med grus (har absolut noll att jämföra med) var väl i princip bara på ett ställe och det la man på minner ganska snart:tummenupp
Har bara vart hoj åkare sen i början av juni, men bulten är lätt den roligaste vägen hittills :banana

Några spontana vägar att testa som är mer lokalt för dig, om du nu inte redan kört dessa:
Gottröravägen i Gottröra
Svensbodavägen i Riala
Furusundsvägen i Norrtälje
Bogesundsvägen i Vaxholm (rätt kass numera med lågfartsbeläggningen, men duger)
Kårtavägen i Vallentuna
Össebyvägen i Åkersberga
Vägen mellan 263:an och Skokloster
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Några spontana vägar att testa som är mer lokalt för dig, om du nu inte redan kört dessa:
Gottröravägen i Gottröra
Svensbodavägen i Riala
Furusundsvägen i Norrtälje
Bogesundsvägen i Vaxholm (rätt kass numera med lågfartsbeläggningen, men duger)
Kårtavägen i Vallentuna
Össebyvägen i Åkersberga
Vägen mellan 263:an och Skokloster

Svensbodavägen och avsluta i bergshamra föra att åka vidare till furusundsvägen är förjävla fin MCkörning, ganska mycket utfarter på furusundsvägen dock så smiska inte satan där.
 

Danne_R

Rookie
Gick med
13 Jan 2011
Ort
Hässelby Villastad
Hoj
Speedtriple och xr600r
Ledsen för extremt sent svar Danne, blev en heldag på bulten och rosenhill. Awesome!!!:tummenupp

Det är lugnt. Själv så fick jag en vända över vallentuna, arlanda, uppsala, knivsta, lunch på mc collection, vidare över ekerö till slagsta, kaffe på rosen, sorunda, middag på ankarudden för att köra gamla nynäsvägen hem i solnedgången. :tummenupp
 

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007 Honda Hornet
Det är lugnt. Själv så fick jag en vända över vallentuna, arlanda, uppsala, knivsta, lunch på mc collection, vidare över ekerö till slagsta, kaffe på rosen, sorunda, middag på ankarudden för att köra gamla nynäsvägen hem i solnedgången. :tummenupp

Låter som att det inte gick nån större nöd på dig med andra ord. :tummenupp
 

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Ort
Upplands Väsby
Hoj
2007 Honda Hornet
Några spontana vägar att testa som är mer lokalt för dig, om du nu inte redan kört dessa:
Gottröravägen i Gottröra
Svensbodavägen i Riala
Furusundsvägen i Norrtälje
Bogesundsvägen i Vaxholm (rätt kass numera med lågfartsbeläggningen, men duger)
Kårtavägen i Vallentuna
Össebyvägen i Åkersberga
Vägen mellan 263:an och Skokloster

Grymt!! :tummenupp Har bara kört hoj sen juni, så har inte hunnit hitta så mycket fina vägar än. Bogesund har jag dock testat. :)
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag är ju förvisso bara på övningskörnings-stadiet fortfarande, men jag tycker skålhamravägen är skitskoj, från Norrortsleden till 268:an, men den kanske du redan kört till dödagar eftersom du bor såpass nära?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
det lite sura med Skålhamra e antalet hus å utfarter ... men svänger gör den :banana
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
Jag är ju förvisso bara på övningskörnings-stadiet fortfarande, men jag tycker skålhamravägen är skitskoj, från Norrortsleden till 268:an, men den kanske du redan kört till dödagar eftersom du bor såpass nära?

Den är ju rena puckelpisten. Ta lilla snutten åt andra hållet istället, Hagbyvägen har få men fina kurvor.
 

buffelhorn

Men vat vet jag?
Gick med
13 Aug 2011
Ort
Vallentuna
Hoj
Yammaha TDM 850 1999 Och en Fyrhyling CF Moto 500
Ja dom vägarna runt gottröra, Rimbo Vallentuna. Ja dom vägarna är fina och kul Mc vägar. Vissa är raka så det är bara att bränna på, andra är krokiga så det är kul. Vägar i norrort finns det gott om, och dom är härliga att köra på.:)
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
skulle finnas något motsvarande bulten på norr .... ett par km kul väg med ett trevligt cafe som "mål"
kul vägar har vi massor av ... men vettigt "mål" al'a Rosenhill vettefan :va
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
skulle finnas något motsvarande bulten på norr .... ett par km kul väg med ett trevligt cafe som "mål"
kul vägar har vi massor av ... men vettigt "mål" al'a Rosenhill vettefan :va

Det närmsta liknande skulle väl vara Vaxholm, via Össebyvägen/Svinninge/Bogesund. Men Bogesund är ju inte riktigt vad den var förr om åren. Fiket vid hamnen i Sigtuna är fint också, men mest transportsträcka dit.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top